24/09/2010 רומניה- פיאטרה ניאמץ, טירת בראן, בראשוב

נטע:

קמנו בבוקר והתחלנו בנסיעה ארוכה מאוד עד לבראשוב Brasov , נסיעה של 6 שעות.
עצרנו בדרך רק כדי לאכול מיני פלצ'ינטה (לשרון כמובן) ומיני בורקסים עם גבינה ושוקולד. התלהבות מפתיעה נרשמה מכיוונו של עומר שאכל את כל מאפי השוקולד וסבתא רצה לבצע רכישה נוספת. בעלת הדוכן רצתה לסגור לרגל סידור החנות, סבתא התחננה קלות "הנכד רעב" ועוד שקית מאפי שוקולד נקנתה.

ליד בראשוב עצרנו לראות את טירת בראן Castul Bran נוסדה בשנת 1378 ידי סוחרים גרמנים מבראשוב, לצורך גביית מיסים מהעברת סחורות וגם כטירה לנסיכות האזור.
עלינו לטירה הבנויה על צוק בגובה 64 מטר, במסלול תלול. טיילנו בתוך הטירה בין 57 החדרים המלכותיים, באוירה של ימי הביניים. עברנו במדרגות לולייניות ובמעברים צרים. ראינו את התמונות הגדולות שתלויות על הקירות, התלבושות המיוחדות שלבשו בתקופה ההיא, שריוני אבירים ואפילו מעבר סודי. הדבר שהכי בלט היה שבכל חדר היו שתי דלתות, וזה יצר ממש מעין מבוך. הטירה נחשבת כטירתו של הערפד דרקולה, הרוזן מוצץ הדם לבסוף ירדנו לחצר, שם הייתה באר עם המון כסף בתוכו. הסתובבנו קצת בשוק שהיה ליד, ואכלתי במסעדה נחמדה, ספגטי.

נסענו למלון בבראשוב, כאן נהיה שני לילות ברצף. התארגנו ויצאנו בערב להסתובב בכיכר העיר. ממש נחמד שם, המון אנשים, חנויות ומזרקה גדולה באמצע. הסתובבנו בחנויות וקניתי שני ג'ינסים וחולצה. גם היתר קנו בגדים ונעלים וסבתא קנתה שרשרת יפה למזכרת.
חזרנו בלילה עייפים למיטה...