25/09/2010 רומניה- בראשוב

נטע:

בבוקר כשיצאנו מהמלון ראינו לפתע תהלוכה של ילדי הבי"ס המקומי מלווים בתזמורת לכבוד חג פריחת הפרחים.
אחרי שהתרשמנו מהמצעד הנחמד נסענו לפארק החבלים Park Aventura. בפארק מסלולים בחמש רמות קושי. הלבישו אותנו בריצמה, תדרוך קצר ולדרך. אור ותמיר עלו במסלול הסגול שהוא בכי קל ואנחנו התחלנו מהירוק. אחרי זה רק אני וספיר עשינו את המסלול האדום שהיה די קשה. ולבסוף אני עשיתי את המסלול השחור שהיה הכי קשה , ממש מפחיד וגבוה מאוד.

כשסימנו בפארק נסענו לארמון פלש Castelul Peleş, שנמצא בסינאיה Sinaia. זהו ארמון של המלך קרול הגדול (מייסדה של רומניה). הגענו ממש ברגע האחרון ואובידיו הדריך אותנו בתוכו. הארמון היה מאוד מפואר.
לבשנו בכניסה ערדליים מעל הנעליים כדי שחס וחלילה לא נלכלך את הארמון. בארמון היה המון עץ עם עיטורים יפיפיים ומדרגות מפותלות למעלה. היו בו המון חדרים ובכל חדר היה עיצוב של ארץ שונה, כך הוא יכול להתאים את החדר לאורחים. ראינו את אוסף כלי הנשק של המלך. מצאנו את מעבר הסתרים שעשוי מדלת העשויה ונראית כחלק מספריה. כשיצאנו סגרו מאחורינו את הארמון, טיילנו עוד קצת בחצר בין המזרקות ופסלי השיש הרבים והיפים.

חזרנו לאותו מלון שהיינו בו אתמול בערב. שוב יצאנו למרכז בראשוב. אחרי שהסתובבנו קצת, הלכנו ברבע לשמונה לערב פולקלור רומני שהזמנו אתמול במסעדת האייל הקרפטי Cerbul Carptin.
נכנסנו למסעדה ואיש אחד קיבל את פנינו בנגינה בכלי נשיפה מוארך ירדנו למרתף יינות ובו יותר מ-50 חביות גדולות מלאות יין. קבלנו הסברים על גידולי הגפנים ברומניה וסוגי היין הנוצרים לפי אזורים ברומניה. הלכנו לאולם גדול ושם קבלנו מנות ראשונות עם כמה שלושה סוגי יין שונים, כשתזמורת רומנית מנגנת לנו. נגן המפוחית בא לדבר עם סבתא וסיפר שביקר בישראל.
כשסיימנו עלינו חזרה למעלה לאולם העליון והתיישבנו בשולחנות, שם חזינו במופע מרהיב של מוסיקה וריקודים רומניים. בנים ובנות נכנסו עם תלבושות מוזרות של פעם ורקדו ריקודים מסורתיים. מריקוד לריקוד החליפו בגדים וגם שרם. היה ממש נחמד. תך כדי הביאו לנו אוכל ואחר כך הם הזמינו אותנו לרקוד, אז רקדתי עם אחד מהם. ובסוף כולנו קמנו ורקדנו. היה ממש כיף ומיוחד.