26/09/2010 רומניה- בראשוב, בוקרשט

הבוקר מתוכננת שוב נסיעה ארוכה של כ3 שעות לבוקרשט, אך לפני כן עוד הלכנו לבקר בבית הספר הרומני הראשון prima scoala romaneasca. מסתבר שהמקום נמצא ממש מול המלון שלנו, ועוד אתמול תיאמנו את הביקור. מבנה בית הספר צמוד לכנסיה וכולל בתוכו כתת לימוד אוטנטית עם שולחנות, לוח כתיבה, מחשבון ואפילו מקל להכות בו את התלמידים הסוררים.
ספרים עתיקים מאד, מפת עולם עתיקה, ספרי לימוד ודת. במקום גם מכונת דפוס עתיקה . את הסיור במקום ערך לנו פרו' דר' ואסיל אולטן pr. Dr. vasile oltean המשמש ככומר, מורה והאחראי על המקום. הוא מכהן בתפקידו כיותר מ 40 שנה.

בנסיעה ברחובות בוקרשט ראינו את שער הניצחון המרשים (כדוגמת זה בפריז) והשדרות עם הבניינים היפים והארכיטקטורה המרשימה.

ראשית עברנו במלון כדי להוריד את כל הציוד. המלון פתי מאוד באיכותו, אבל אנו התארגנו במהירות ויצאנו לסיור בעיר.

לאחר נסיעה קצרה הגענו אל ארמון הפרלמנט (Palatul Parlamentului). מבנה גרנדיוזי שבנה צ'אושסקו עבור הממשלה הקומוניסטית. זהוא המבנה השני בגודלו בעולם אחרי הפנטגון. בנייתו הצריכה עבודה של עשרים אלף פועלים ו-700 אדריכלים שעבדו סביב השעון במשך 5 שנים, והוא עלה מיליארדים לקופת המדינה. קנינו כרטיסים בכניסה, עברנו בדיקה בטחונית רצינית, הפקדנו את הדרכונים והצטרפנו לסיור מודרך באנגלית. הסתובבנו במבנה המורכב משמונה ארמונות, ושוכנים בו מאות משרדים, אולמות כנסים וחדרי ועידות. הכול מפואר, האולמות, השטיחים, וילונות הקטיפה, הרצפות ונברשות קריסטל ענקיות.
לאחר הסיור נסענו לקניון של לבייב, קצת קניות, אוכל והחלקרח וחזרנו למלון תשושים. התארגנויות אחרונות לקראת הטיסה מחר היתה, עוד כמה משחקים ולילה טוב.

החלקרח בקניון

ארמון הפרלמנט

בית הספר הרומני הראשון prima scoala romaneasca

27/09/2010 - טיסה הביתה

התארגנות בוקר מהירה, סעודה אחרונה וכולנו על המיניבוס של ויקטור בדרך לשדה התעופה. פרידה מאובידיו וויקטור המקסימים, צילום למזכרת ועולים למטוס אל על הביתה.