הונג קונג

13/8/06 הונג קונג:
הטיסה עברה בנינוחות... אפילו קל מן המצופה. בהתחלה אור התעקשה ללכת למטוס אחר כי שלנו לא היה מספיק לבן לטעמה. בהמשך לאחר ארוחה וריצות בתוך המטוס נרדמה. רק חבל שדחקה תוך השתלטות את מי שישב לידה. לבסוף היה מי שישן הרבה (אור) מי שישן קצת פחות (נטע) עוד פחות (אראל) וכאלו שהסתכלו במבט קלה על האחרים. הונג קונג קבלה את פנינו בחום ולחות כבדים. מבין האפשרויות להגיע למלון- מונית, אוטובוס או רכבת, המרנו על האוטובוס A21. הנהג קצת נבהל כשכבודתנו תפסה חצי אוטובוס. אך לבסוף הסתבר שההימור היה מוצלח מאוד – התחנה היתה ממש בפתח המלון.

הונג קונג או בשמה המלא- "הונג קונג, האזור המנהלי המיוחד של הרפובליקה העממית של סין" בסינית: 中華人民共和國香港特別行政區. פירוש השם הונג קונג הוא "הנמל הריחני".
הונג קונג מורכבת מהאי הונג קונג, קאולון והטריטוריות החדשות. בסך הכל, בשטח הונג קונג 236 איים קטנים, שהגדול בהם הוא לנטאו והשני בגודלו והמאוכלס ביותר הוא האי הונג קונג.
הונג קונג נהנית ממידה רבה של אוטונומיה תחת השלטון הסיני, וממשיכה לקיים מערכת משפט, מטבע, מכס והגירה משלה. הנהיגה בצד משמאל, כמקובל במושבות בריטיות (הונג קונג הייתה מושבה בריטית עד ה-1 ביולי 1997). ואנו כבר מרגישים בהכנה לקראת הנהיגה שלנו בקראוון באוסטרליה.

כשנסענו באוטובוס מיד הרגשנו במאפיינים הבולטים של הונג קונג: גשרים ענקיים, גורדי שחקים והמון אדם זורם ברחובות. גילינו לשמחתה של אראל שהמלון, ראשית ברחוב הקניות הגדול וקרוב מאוד לשווקים. רק פרקנו את הציוד בחדר ואראל מיד רמזה שכדאי לצאת לטייל. טיילנו ברחובות ובמקרה מצאנו את עצמנו בפתח שוק הלילה התוסס Temple Market. במהרה נפתח פער בין הרעבים המחפשים מסעדה לבין הקניינית, שכבר מצאה אוצרות. כשהצלחנו לנתק אותה מהדוכנים נכנסנו למסעדה סינית עממית. היינו המערביים היחידים בין הרבה אנשים מקומיים שהסתכלו עלינו בעין חוקרת במיוחד לאור הנסיונות הכושלים (של חלק מאיתנו) לאכול בעזרת מקלות סיניים. כולנו סכמנו שהאכל היה מוצלח והאווירה נעימה.

נסיונות אכילה במקלות סיניים

שוק הלילה

רחוב בהונג קונג

14/8/06 הונג קונג:

נטע: על הבוקר (בעצם כבר היה צהריים) היינו רעבים, אז חיפשנו מסעדה וברוב המסעדות היו מאכלי ים לבסוף מצאנו מסעדה "מוכרת" מסעדת מקדונלד האוכל היה מוכר וטעים. אחר כך התקדמנו למוזאון המדע. המון חדרים ולכל חדר היה נושא, היו שם גם אינטרנט בחדר מחשבים אז "קצת" התעכבנו שם. כשגמרנו בחדר החשמל והמחשבים ירדנו לקומה למטה והיה שם מלא דברים מגניבים כמו מראות מכל הצדדים, מסך שקולט אותנו אם צבעים, וגם דף שהיינו צריכים למלא לפי ביצועים שעשינו על מכשירים שונים. קבלנו נקודות. היה גם חדר עקום והיה קשה ללכת בו, למדנו על הד.נ.א. הגנים, על המטוסים, מטארולוגיה, מכשירים ועוד...

הלכנו לשדרת הכוכבים שם מוטבעים על הרצפה שמות כוכבי סין עם טביעות הידיים שלהם. טיילנו לאורך השדרה וראינו את ורדי השחקים של האי הונג קונג. ב 8:00 היה מופע יפה של אורות וליזר. האורות רקדו לפי המוסיקה, היה אחלה!!! חזרנו למלון והיינו מרוצים מהיום הארוך והכיפי!!!