12-18/09/2006 אוסטרליה- מבאנדארברג לאי פרייזר

12/9/06 אוסטרליה- באנדארברג:

בבקר עוד בילינו בחוף הים ואחר הצהריים נסענו לכיוון באנדרברג Bundaberg לחוף בארגארה Bargara. יצאנו לטייל בטיילת אבל נתקענו כבר בפתח בגן השעשועים לבילוי ארוך.

13/9/06 אוסטרליה- צ'ילדרז:

בבקר נסענו למרכז העיירה ובילינו בחוף הים בגן שעשועים וצפייה והאכלת השחפים. המשכנו ל Apple-Tree-Creek ונכנסנו לחוות תוכים Flying-High.
500 מ"ר בגובה 7 מטר המכיל כ2000 תוכים חופשיים מסוגים שונים.

המשכנו להרווי ביי Hervey-Bay לקמפינג נחמד שזכה מיד לציון גבוה אצל הבנות בזכות מוסיקת הרקע במקלחות הגדולות במיוחד. לא התפלאנו כששלושתן הלכו להתרחץ וחזרו לאחר שעה ארוכה.

14/9/06 אוסטרליה- הרווי ביי:

ערכנו סקר שוק קטן כדי לשכור ג'יפ לארבעת הימים הבאים לאי פרייזר.
האי פרייזר הוא אי החול הגדול ביותר בעולם, אורכו 120 ק"מ ורוחבו כ15 ק"מ. התנועה בו אפשרית באמצעות רכב 4X4 בלבד.
בחרנו בטויוטה לנדקרוזר ובצענו במשרדי ההשכרה את כל הרישומים להיתרים הנדרשים, היתר לנהיגה על האי, היתר שהות והיתר לינה לכל אחד, כל היתר עולה כסף כמובן. קבלנו הסברים והנחיות לאי, הים אינו מומלץ לרחצה בשל זרמים חזקים וכרישים, אפשר להתרחץ באגמים הרבים, אסור להשאיר אוכל בחוץ בשל המכרסמים ובעיקר בגלל כלב הדינגו המסוכן, אסור לנסוע בחוף בשום אופן כשעתיים סביב שעת הגאות... שמענו, הפנמנו ויצאנו לערוך קניות לקראת הנסיעה.
ערן היה מרוצה כשמצא סוף סוף כפכפים מתאימים למקלחות ב 2.25$, מחיר של מלפפון אחד. מיד קנינו גם זוג לאור שצברה נסיונות רבים בדידוי עם הכפכפים של אראל. מרוב לחץ, מכך שבכל האי יש כ4 חנויות בלבד וגם הן למוצרי מכולת יקרים בטירוף, רכשנו כמויות אדירות של אכל שבקושי נמצא להם מקום אחסון בקראוון.
נסענו חזרה לקמפינג להתארגן ובלילה גילינו שהסנדלים של אור נשכחו בסופר, נאלץ לוותר עליהם בינתיים עד החזרה מהאי בתקווה שישמרו עליהם.

15/9/06 אוסטרליה- האי פרייזר:

מתקשי הקימה לחצו על בחירת המעבורת השנייה בשעה 9. כך מצאנו את עצמנו מגיחים עוד פעם בבקר לצרכניה הקרובה לעוד קצת קניות אחרונות ש"לא יחסר" וממהרים לחברת השכרה להטעין את כל המצרכים על הג'יפ להשאיר שם את הקראוון לשמירה ולצאת לדרך.

יצאנו בג'יפ עמוס עד אפס מקום באהל, כסאות, שולחן, מזרונים, ציוד בישול, אוכל ל4 ימים, הרבה מים וביגוד. הגענו למעבורת בדקה ה90 כמובן, לשיט של 40 דקות עד האי.
האי פרייזר נקרא על שמו של קברניט שבשנת 1836 עלה על שרטון עם אונייתו וניצל הודות לסיוע האבוריג'ינים שהיו על האי. האי פרייזר Fraser-Island כאמור אי שכולו חול, שטחים נרחבים שרובם מכוסים צמחיה, יערות גשם וכ200 אגמים. בשל כמויות הגשם הגדולות התפתח במשך אלפי שנים יער גשם יפה. לחץ מי הגשמים על החול הצליח ליצור שכבה בלתי חדירה המונעת את חלחול המים, ובשילוב עם העלים נוצרה מעין אדמה המאפשרת את קיומו של יער מרשים.

המעבורת עוצרת בצד המערבי של האי ואנו נוסעים במהירות ממוצעת של 15 קמ"ש בתוך יער מדהים לעבר הסנטרל סטיישן Central-Station לטיול רגלי קצר ביער גשם. ממשיכים בנסיעה ביער עד לחוף האוקיאנוס המקסים, ומשם צפונה לאורך החוף שועטים ב50 קמ"ש. בדרך עוצרים ב Rainbow-Gorge הליכה ביער גשם עד לחולות צבעוניים ולדיונה ענקית- גן עדן לנטע.
ממשיכים צפונה רואים את שרידי האונייה Maheno שנסחפה לחוף בעקבות סופת טייפון ב1935. כך פתאום באמצע החוף מופיעה פתאום אוניה חלודה בגודל טבעי. בהמשך הנהיגה צפונה עוברים ליד צוקי ה Pinnacles ואחר כך לצוק שנקרא ראש האינדיאני Indian-Head, צוק סלע גבוה עם נופים נפלאים של האוקיאנוס והאי. דרך המעקף שלו הוא מקום בעייתי ומועד להסתבכות בהתחפרות בחול, אבל הנהג שלנו עבר את המעקף בקלות והביאנו עד לקמפינג ב Waddy-Point ללינת הלילה. עוצרים במשרדי הרנג'ר לקחת את האישור להקמת האוהל וממשיכים פנימה. הקמפינג בתוך יער, מגודר בכדי להגן מפני הדינגו, ומצויד בשירותים ומקלחות, 1$ ל3 דקות מים חמים.
מקימים את האוהל, אושר גדול לכולם, טוב לערן פחות. נטע ואור אוספות עצים למדורה ואראל הולכת לברביקיו להכין את הבשר. ערב לאור הכוכבים, הנרות והמדורה. מסביב חושך מוחלט, השעה מאוחרת, גשם מתחיל ואנו מוותרים על המקלחות. השתוללות קלה באוהל וכולם נופלים לשינה עמוקה כשמדי פעם מפריע הגשם היורד בחוזקה בחוץ.

הדיונה Rainbow-Gorge

ראש אינדיאני

בסנטרל סטישן

נסיעה על החוף

The Pinnacles

שרידי האונייה

16/9/06 אוסטרליה- האי פרייזר:

חוזרים ומדרימים, מתרחצים בבריכות השמפיין Champagne-Pool, שזכו לתוארם בשל קצף הגלים המשתברים על הסלעים. מקום מקסים, מי הים הצלולים בהם רואים את הדגים הצבעוניים, ואין סכנה של זרמים וכרישים.

הגענו לנחל אלי Eli Creek שם הלכנו במעלה הנחל וחזרנו נסחפים עם הזרם על גבי האבובים. משם יצאנו לנחל אלום Lake Allom שם פיקנקנו תוך צפייה בצבי הים הרבים.
לילה שני באי ישנו ב ,Dundubara כאן השתכללנו ומיד עם ההגעה חלק היו אחראים על ההתארגנות כשהאחרים הולכים להתקלח זאת כדי להספיק הכל בשעות האור. הסידור היה מוצלח ביותר, ראשונות הלכו אראל ואור להתקלח. הכניסו את הדולר ועד שהספיקו להתפשט ולארגן את עצמן הסתיימו שלושת הדקות של המים החמים. למזלן היה להן עוד דולר שהספיק לרחצה. שוב ערב מוצלח לאור נרות וכוכבים, הפעם ללא מדורה היות ואסור להבעיר כאן אש. מצאנו את עצמנו באוהל בשעה מוקדמת כשבחוץ גשם חזק.

הצבים בנחל אלום

נחל אלי

בריכות השמפיין

17/9/06 אוסטרליה- האי פרייזר:

הדרמנו עד לאגם וואבי Lake Wabby, מהחניה ההליכה לאגם כ2 ק"מ כשחציו ביער וחציו בדיונה. האגם עמוק ומוקף ביער חוץ מגדה אחת בה יש דיונה עצומה שיורדת עד לאגם. לא יכלנו להתגלגל בדיונה היות והחול היה רטוב ומהודק מהגשם אך גם כך היה נפלא. אכלנו בעצמנו והאכלנו את דגי השפמנון הגדולים שבאגם. המשכנו דרומה על החוף ועצרנו למראה כלב דינגו משוטט. דינגו הוא גזע הכלבים המקומי של אוסטרליה, חיות ערמומיות ופראיות. אכן, כמו שקראנו בשלטים הרבים שבאי, מראהו רזה ומעורר רחמים, ומובנות הטחינות של אראל ונטע שניתן לו אוכל למסכן.

המשכנו לאגם ביראבין Lake-Birrabeen המדהים: מים תכולים וצלולים על חול נקי ולבן. נסענו לסנטרל סטישן Centeral Station ללינת לילה. את האוהל נטע ואור כבר בונות לגמרי לבד והיתר כרגיל מארגנים את האוכל.

Lake Birrabeen

כלב הדינגו

Lake Wabby

18/9/06 אוסטרליה- האי פרייזר:

משכימים ב6 בבוקר לקול צווחות התוכים. הקור העז מדרבן להוציא את הגזייה לתה חם על הבוקר. נוסעים לאגם מקנזי Lake Mckenzie אגם גדול. נכנסים למים הרדודים התכולים עם החול הלבן מתחת, ממשיכים ולאחר כ2 מטר הקרקעית צונחת לכ15 מטר. המים הופכים לכחול עז וכשמסתכלים פנימה רואים את הקרקעית ועליה אלמוגים ודגים יפיפיים. השעה 2 בצהריים ממהרים להתארגן, ויאלה למעבורת חזרה ליבשת.