22-27 /09/2006 אוסטרליה- מנוסה לבריסבן

22/9/06 אוסטרליה- נוסה:

בבוקר מבלים בבריכה. את המשך היום בילינו בשיט בנהר נוסה עד לנוסה הדז שם טיילנו ברחובות ולאורך הנהר. חזרנו מוקדם כדי להספיק שוב לבריכה.
את השנה החדשה קבלנו בשירים, תפוח בדבש,שיחה על איך נחגג ראש השנה אצל עמים אחרים, ולבקשת כולם וכדי שהשנה תהיה מוצלחת במיוחד אכלנו פנקייקים עם גלידה ושוקולד. רצינו לאכול גם גפילטה-פיש אבל הסבתות לא שלחו לנו. את הפעילות לראש השנה שנטע הכינה לנו דחינו מפאת העייפות שנפלה על כולנו.

שיט בנהר נוסה

בית על הנהר

המעבורת בנהר נוסה

23/9/06 אוסטרליה- נוסה:

עלינו לתצפית יפה על האזור בהר טימביראה Mt.-Timbeerwah. הבנות במיוחד אראל התפעלו מהתצפית אבל מיהרו להמשיך בהתלהבות לקראת התחנה הבאה שלנו, השוק באמונדי Eumundi.
פניה של אראל אורו כשראינו מרחוק את הרחובות העמוסים כיאה לשווקים בהם היא מורגלת. לקח לערן זמן רב למצוא חניה בקצה מורד של רחוב תלול ללא מוצא, בינתיים אור שיחקה בגן שעשועים נחמד בפתח השוק. אכזבה קלה נרשמה כשהתקרבנו, כגודל המרחק בין השוק באמונדי לשוק ראש העין (השוק המועדף על אראל ושרון) כך גודל ההפרש במחירים. לאראל המנוסה היו גם כמה הערות עיצוב וייעול לבעלי הדוכנים.

נסיונות הוצאת הקראוון החסום במורד בין שתי מכוניות הזיק לגיר (קלאץ') של הקראוון והוא סרב לנוע למרות הפצרותינו. החברה שלחה גרר אך אז התברר שיום שבת הוא יום גרוע להתקע בו כי עד יום שני לא יהיה מי שיתקן את הקראוון. הפתרון שנמצא: גררו את הקראוון לקמפינג שבקשנו, את הלילה נישן בו ומחר ערן יסע לבריסבן באוטובוס (שעתיים וחצי) ויביא קראוון חלופי. חזרנו לקמפינג המפנק בנוסה עם הבריכה המחוממת לשמחת הבנות.

העלאת הקראוון לגרר

מראה מההר

עליה לתצפית מהר טינביראה

24/9/06 אוסטרליה- נוסה:

ערן נסע באוטובוס של 7:45 בבוקר ולאחר כשעה האוטובוס נתקע (זה תמיד מגיע בכפולות). שעה לאחר מכן הגיע אוטובוס חלופי שהמשיך לבריסבין. ערן קיבל את הקראוון והגיע חזרה רק אחר הצהריים. אנחנו בינתיים בילינו רב היום בבריכה, בקריאה ובאינטרנט.
הקראוון החדש שונה במעט מהקודם בסידור הפנימי וכן בפחות שטחי אחסון לצערינו. היות וכמות הציוד שלנו רק הולכת וגדלה עם הזמן, לקח לנו כשעתיים וחצי להעביר את כל הדברים ולסדרם בקראוון החדש.
הבנות כבשו הפעם את המיטה מעל הקבינה. עד כה הן ישנו במיטה האחורית שנשארה פתוחה כל היום. ביום טוב נראתה המיטה כמו החדר המבולגן שלהן ביום ממוצע, וביום גרוע היא נראתה כמו חדר מבולגן פלוס ארגז חול שכונתי. אראל טענה שאין לה בעיה כי התנאים במחנה קיץ היו גרועים יותר אבל נטע עסקה רבות בכל ערב לשכנע את אראל שתעזור לה לסדר ולנקות את המיטה לפני השינה. כעת כשהן תפסו/דרשו את המיטה מעל הקבינה, התנאים שלנו, שאור תישן איתן כי המיטה שלנו (האחורית) צרה יותר ושלא תעלינה למיטה שלנו. הן מיד פתחו במסע שכנוע של אור שתישן איתן במיטת הנסיכות, והבטיחו הבטחות... נראה כמה זמן הסידור יחזיק לשביעות רצון כל הצדדים.

25/9/06 אוסטרליה- בריסבן:

בדרך לבריסבן עצרנו לתצפית בהרי גלאס האוס Glasshouse Mountains. זוהי קבוצת צוקים וולקניים מוזרים שמזדקרים בחדות לגובה 300 מטר. המראה היה יפה מאוד, המשכנו במסלול טבעתי סביב לתצפית.

המשכנו לבריסבן. בקניות שערכנו בסופר מצאנו להפתעתנו חצי מדף עם מוצרי אוסם: שקיות במבה שמיד הועברו מהמדף לעגלה שלנו, פלאפל, גפילטה-פיש, מצות, אבקת מרק ועודדד..

הגענו לקמפינג נחמד, רצינו לרחוץ את הכלים, הסתבר שמיכל המים ריק. התחלנו למלא את המיכל והמים פורצים להם בזרם עז החוצה מתחתית המיכל- יש חור במיכל המים. השארנו הודעה במשיבון החברה נקווה שהדבר יטופל על הבוקר בלי מעברים נוספים.

במסלול לתצפית

Glasshouse Mountains-Mt. Tibrogargan

Glasshouse Mountains-Mt. Coonowrin

26/9/06 אוסטרליה- בריסבן:

בבוקר הגיע טכנאי לבדוק ולתקן את תקלת המים והסתבר שהצינור יצא מהמקום. נקווה שהסתיימה מכסת התקלות בטיול.

נסענו למרכז העיר ומשם הלכנו במדרחוב אל מוזיאון קווינסלנד (קווינסלנד-הממלכה שבא אנו נמצאים מתחילת הטיול). שם עבררנו בין כמה קומות עם נושאים שונים, הנושא הראשון היה: מתחת לבית, והוא עסק בכל מה שנמצא מתחת לבתים, (פוחלצים של חרקים, נחשים ומחרסמים) מחליא ביותר. הנושאים הבאים היו: חיי הים, דינוזאורים, עתיקות ועוד כמה שעליהם ויתרנו בגלל הרעב שהתחיל לבצבץ.
אכלנו צהריים והמשכנו לטייל בפארק המקומי South-Bank-Parklands, הגענו ללגונה מדהימה, ולמרות הקור נטע ואור קיפצו להן בהנאה אל תוך המים. המשכנו לטייל וכשהתחלנו להתעייף מצאנו את תחנת הרחפת הקרובה על הנהר, וריחפנו לנו חזרה למרכז. משם לתחנת הרכבת חזרה לקרוואן ולקמפינג. מצאנו זוג ישראלים באוהל ליד הקרוון ואמא מכינה להם עכשיו קפה =]...

נהר בריסבן בערב

בסאות' בנק פארקלנד

מוזיאון קווינסלנד

27/9/06 אוסטרליה- בריסבן:

עלינו לתצפית נפלאה המשקיפה על בריסבין והמפרץ מהר קות'ה Mt.-Coot-Tha.
המשכנו לשמורת קואלות לון פיין Lone-Pine. עדיין לא שבענו מלראות קואלות, להאכיל קנגרו, ללטף נחשים, לטאות כוח (לא מתקרבים אליהם).... למרות שכעת לאחר שכבר ראינו רבים מהם בטבע פוחתת ההתלהבות לראות אותם במקום מסודר כשמורה.
כאן קנגורו חסר סבלנות כעס כנראה על ההתעכבות בהאכלה של אור וקפץ עליה. אור נבהלה מאוד (הם היו באותו גובה ובמשקל הרבה לטובת הקנגורו) וגם השריטות מצפורניו לא נעימות. נטע לא אבדה את העשתונות ובגבורה דחפה את הקנגרו. היה קצת בכי אבל אחר זמן קצר אור רצה ללטף את הנחשים.

המשכנו לחוף גולד לקמפינג מנצח עם ג'קוזי חם. רק ב9:30 בערב, לאחר בילוי של מעל 3 שעות בג'קוזי ובבריכה, השלישיה חזרה לאחר שהתחיל לרדת גשם.