8-11/10/2006 אוסטרליה- קופס הרבור, פארק דוריגו ופורט מקוורי

8/10/06 אוסטרליה- קופס הרבור:

פתחנו את היום בדולפינריום קטן Pet Propoise Pool שהפתיע בגדול. אחרי שהספקנו לנשק את כל החיות בפארק, הוקסמנו במופע של הדולפינים וכלבי הים. ואחרי זה מופע זוחלים שכלל את שלושת הנחשים הארסיים ביותר באוסטרליה.

בכל העיירות בדרך ראינו תמיד קשישים מגלגלים כדורים על משטח דשא בחוץ. החלטנו שאנחנו רוצים להתנסות במשחק והלכנו למועדון רישמי של המשחק (שהתברר ששמו BAWLLS ) ושבאנו ושאלנו אם נוכל לשחק אמרו לנו שרק תושבים שגרים ברדיוס מסויים ממרכז העיר יכולים לשחק במועדון, אולי בפעם הבאה.

אחרי טיול קצר על החוף נסענו לראות את הביג בננה של העיר, וכמו ילדים טובים עשינו את המסלול שליד לתצפית על כל החוף. אמא ואבא המשיכו בטיפוס עד סוף המסלול ואנו נשארנו להשתעשע בגן המישחקים שבדרך, פינקנו את עצמינו בגלידה, (והמוזרים, בבננות על מקל עם שוקולד).
חזרנו לטיול שקיעה על חוף הים של הקמפינג.

טיול שקיעה על החוף

הביג בננה

נישוקים עם הדולפין

9/10/06 אוסטרליה- פארק דוריגו ופורט מקוורי-

יום סגרירי וקפוא ביותר ובכל זאת לא מתעצלים ויוצאים בכביש המפלים לפארק דוריגו Dorrigo National Park. מסלול בין יערות הגשם לראות את מפל קריסטל Crystal Shower Falls. לבושים היטב מוכנים לתקיפה של עלוקות יצאנו למסלול. אחרי המסלול המדהים נסענו לנקודת תצפית שלמרות העננות הכבדה הייתה מדהימה וסיימנו במפל Dagar .

בדרך דרומה, פיקניק, כדורגל קצר ונסיעה לפורט מקוורי Port Macquarie. נטע לקחה יוזמה שינסה מותניים ויחד עם אור הכינו סוכת קראוון (התיכנון היה לפתוח את הגגון וזה.. אבל הגשם והקור לא מאפשרים). הקרוואן מקושט לתפארת מדינת ישראל.

התצפית

הקריסטל

מוכנים לתצפית

10/10/06 אוסטרליה- פורט מקוורי-

בבוקר נסענו לבית החולים לקואלות שבעיר, קראנו סיפרים על קואלות יתומות ופצועות. קנינו מדבקות כתרומה לבית החולים.

אחרי זה נסענו לחופים, טיילנו ושכרנו סירת מנוע קטנה. יצאנו מהמרינה לכיוון נהר הסטינגס Hastings. נזהרנו מאוד לא לעבור לכיוון האוקינוס, כי סירה קטנה יכולה לטבוע בגלי האוקיינוס. פורט מקוורי מאוד יפה מכיוון הנהר. ראינו שקנאים, דייגים ומעבורת שצפרה לעברינו בהיסטריה היות ונכנסנו לנתיב שלה בזמן חציית הנהר. בנוסף ליווינו מטוס ים בהמראה שחיכה בסבלנות עד שהצלחנו לפנות גם לו את הדרך. סיימנו את השיט בהתקעויות קלות בסלעים שבמרינה ובעקבות כך בבהלה של אור שלעולם לא תוכל לצאת מהסירה. שמחים ומרוצים יצאנו למרכז הקרוב לקניות בסופר. טעינו קשות כשנכנסנו מכיוון הקניון, אראל ונטע נעלמו מיד לחנות בגדים סמוכה ואנו נאלצנו לרוץ אחרי אור ברחבי החנות בהמתנה להם. לאחר כעשר דקות, כשהבנו שזה הולך להיות ארוך ועלולים לסגור עד אז את הסופר (כאן הכל נסגר בחמש וחצי), השארנו אותן להמשך קניות ואנו הקשישים ואור מהרנו לקנות גם קצת אוכל לפיות הרעבים.

בערב טיילנו על חוף הים, גלידה טעימה, שקנאים ברקע וספינה היסטורית גדולה.

השקיעה בעיר

נטע לוקחת פיקוד, וכמעט נכנסת ברחפת

אבא מבסוט מהסטלה

11/10/06 אוסטרליה- פורט מקוורי-

נסענו לטיול אופניים מאורגן, אני, אראל ואבא. המדריך שהוא גם חוקר טבע הביא את כל הציוד ויצאנו לטרק.
המדריך הסביר לנו שיהיו נחשים ושאין מה לפחד מהם כי אם הם רואים אותנו הם פוחדים ובורחים למרות שהם ארסיים. ראינו גם קן נמלים של נמלים בגודל כמה סמטימטרים שנושכות, עקבות של איגואנה באורך של מטר ו... רוב הזמן רכבנו במישור. נסענו גם ליד אגם גדול, שם היתה דרך מפותלת שבה נפלתי המון, בדיוק בין שיחי דבורים. עברנו אותה ואז המדריך הראה לנו פרח פורח שמזה מספר שנים הוא לא ראה אותו פורח, כי הפרח פורח רק כל שלוש שנים. הוא הסביר לנו שהרבה מהצמחים באוסטרליה צריכים לעבור שריפה כל כמה שנים, כי אחרת התרמילים שלהם לא נפתחים והם לא מתרבים. אז כל חמש שנים עושים שרפה מלאכותית לאזור.
הגענו לעיר שם ישבנו בתצפית על הים לשתות מיץ תפוזים טרי עם עוגיות. אחרי שנחנו ושתינו, המשכנו את כל הדרך חזרה. בדרך המדריך ראה נחש הכי ארסי באוסטרליה...גוף שחור אם בטן אדומה, הלכנו בשקט ועברנו אותו. גם בדרך חזור היו נפילות. עצרנו לנוח, בינתיים המדריך הסביר על עץ שראינו. הוא קילף קצת מהקליפה של גזע העץ ונתן לנו להרגיש, ואמר שבזה האבורג'נים שחיו פעם באוסטליה השתמשו כדף, כדי לבנות קנו, מנשא לתינוק ועוד... המשכנו לסוע את כל הדרך חזור והגענו לג'יפ. העמסנו את האופניים ונסענו לקמפינג.
פגשנו את אמא ואור שעד עכשיו טיילו בקמפינג ושיחקו. נפרדנו מהמדריך והלכנו לבריכה שבקמפינג. בערב טיול על החוף.