12-14/10/2006 אוסטרליה- פורט מקוורי, פארק אגמי מייאל ומפרץ פורט סטיבנס

12/10/06 אוסטרליה- פורט מקוורי לפארק אגמי מייאל:

בוקר גלישה בחוף המגדלור, הים סוער, רוח חזקה החול מצליף, אבל לא מוותרים. נכנסנו לים הספקנו להתקע לפחות פעם אחת בכל גולש שהיה בסביבה, לאבא נפתחו הצ'אקרות של מאמן הגלישה והוא נתן פקודות מבחוץ. יש תוצאות. הצענו לו לעשות הסבה מקצועית.

אחרי התקלחויות והתארגנויות בקמפינג, נסענו לפארק אגמי מייאל Myall Lakes N.P. פארק לאומי עם ארבעה אגמים המכסים את רוב שטחו.
הגענו עד למעבורת בבומבה Bombah Point, שהעבירה אותנו לצידו השני של נהר מייאל.
נסענו לקמפינג ב Mungo-Brrush הממוקם על שפת האגם. קמפינג חביב ביותר , שירותים כימים, אין מקלחות, כלבי דינגו מאיימים מבחוץ אבל שקיעה מדהימה בנוף האגם. אחרי טיול קצרצר על שפת האגם נכנסנו לקארוון, ויצאנו רק בעת חירום לגיחה מהירה לשירותים כשחושך אלוהים בחוץ.

שקיעה מהקמפינג

ארמונות

נלחמים בים

13/10/06 אוסטרליה- פארק אגמי מייאל ומפרץ פורט סטיבנס-

בבוקר ההורים התעוררו מוקדם, התייאשו מלחכות לנו שנתעורר, תפסו פרץ של מוטיבציה עצמאית, השאירו פתק ויצאו לבדם לטרק מנגו Mungo Brush Rainforest. המסלול מתחיל 20 מטר מהקראוון ואורכו 540 מטר, קצר ומתאים לכל הדעות. הם החלו בהליכה מהירה, כדי לחזור אלינו מהר לפני שנתעורר. לאחר כחצי שעה הבינו שכנראה עלו בטעות על מסלול אחר ארוך הרבה יותר. הם החלו לנסות למצוא את המסלול הנכון, וכשלא מצאו החליטו לחזור באותה דרך, לחוצים שאנו כבר דואגות מאוד. הם חזרו לקראוון, ושם שקט ודממה, שלושת הנסיכות עדין נמות בשלווה.

נסענו לכיוון Hawks Nest, לטרק Yacaaba Headland. המסלול, 1.5 קילומטר כל כיוון, התחיל על חוף הים ולאט לאט עלה על הר לתצפית מדהימה על כל אגמי האזור. העליה הייתה קשה, תלולה, חמה ומעייפת מאוד. אבל כפי שהובטח בפירסום היה בסוף המסלול תגמול על העליה הקשה, תצפית מדהימה על פארק אגמי מאייל, לצידו האוקינוס ומהעבר השני מפרץ פורט סטיבנס הענק. גם החזרה לא היתה קלה. אחרי שכשוך במי האוקינוס הקפנו את מפרץ סטיבנס Port Stephens. בעבר המפרץ היה עמק, ועם הזמן הוא שקע אל מתחת למים, יותר מעשרים ק"מ אל תוך היבשה. המשכנו לנסוע לעיירות החוף, נלסון ביי Nelson Bay. הזמנו לנו טיול 4x4 לדיונות למחר והמשכנו לטייל בעיר. אמא ואבא יצאו לטיול שקיעה רומנטי.

בדרך למעלה, לפני העליה להר שרואים מרחוק

מהתצפית

הטרק של אבא ואמא בבוקר

14/10/06 אוסטרליה- מנלסון ביי לסידני-

את הבוקר בילינו בסיור 4x4 מאורגן עם עוד משפחה אוסטרלית חביבה על חוף ודיונות סטוקטון Stockton. הדיונות בנות 6500 שנה. כמויות החול שזזות שם מידי יום הן עצומות (28 טון חול ביום).

נסענו לדיונה הגבוהה והתלולה ביותר (גובה 40 מטר ושיפוע של 65 מעלות). לאחר שתירגלנו על דיונה קטנה יותר, יצאנו להחליק (כאן הגלישה היא בטכניקת ישיבה על קרש בצורת סנו בורד) על הדיונה הגדולה. היה ממש כייף, אך המחיר ששילמנו על הגלישה המהנה והמהירה היתה טיפוס חזרה ארוך, מתיש וקשה מאוד (כמו ללכת על גחלים במעלה תלול מאוד). עדין החוויה היתה שווה!!

הגענו לאזור בו מי התהום גבוהים מאוד. חפרנו בידיים כשלושים ס"מ והגענו למים טהורים, טובים לשתייה, בדקנו! המשך הסיור היה לעיר הפח (Tin city). מדהים, אצלנו מתביישים בפחוני הבדואים בנגב, כאן באוסטרליה מציגים זאת בגאווה וממסחרים זאת (יכולת הסתגלות...).

הסיור הסתים ב"תפיסת פיפי" (Pippi catch). מסתבר שכך קוראים למציאת צדפות בחול שבחוף הים. עומדים במים הרדודים ברגליים יחפות ומדשדשים עד שמוצאים צדפה סגורה. חוויה מעניינת. האבורג'ינים (יושבי אוסטרליה המקוריים שגורשו על ידי האדם הלבן "הנאור") אכלו אותן בכמויות.....

כמבינים ושתיינים ""רציניים"" של יין ויתרנו על כל אזור עמק האנטר, אזור מלא כרמים ויקבים המזמין לסיורים וטעימות. מחוסר עניין הציבור המשכנו, ואת חלקו השני של היום העברנו בנסיעה עד פרוורי סידני. מחר בבוקר נתחיל את הסיור בסידני (העיר החשובה ביותר באוסטרליה).