15-17/10/2006 אוסטרליה- סידני

15/10/06 אוסטרליה- סידני:

אחרי יום חם מאוד אתמול, של 37 מעלות, קמנו ליום קר וגשום של 21 מעלות. קשה לקום אבל סידני גדולה והתוכניות רבות. סידני Sydney העיר העתיקה הגדולה ביותר ביבשת אוסטרליה. בנויה על אדמות שבט אבורג'יני Eora, הוקמה ב1788 ושמשה כ60 שנה מושבת עונשין של פושעיה של בריטניה.

יצאנו השכם בבוקר לתפוס אוטובוס אל העיר, ומשם התכנון היה לקחת רכבת אל תוך מרכז העיר, אבל הרכבות בשיפוצים אז לקחנו עוד אוטובוס. החלטנו להתחיל ברובע דה רוקס The Rocks (שעד לא מזמן היה מרכז הפשע והזנות של סידני, אך היום הוא משגשג להפליא) עלינו על גשר סידני המרשים, החוצה את מפרץ סידני.רצינו (לא כולנו, רק האמיצים) לטפס למעקה העליון של הגשר שמגיע לגובה של כ140 מטר, בקשו 200 דולר לכל אדם, אז ויתרנו ועלינו לאחד המגדלים הנושאים את הגשר ב9 דולר לאחד. מגג המגדל, בגובה 89 מטר מעל פני הים ו-200 מדרגות, ראינו תצפית מדהימה על כל העיר. במגדל גם מוזיאון קטן על היסטוריית הגשר שנפתח ב-1932 ועלה לאוסטרלים 10 מליון פאונד 7 שילינג ו9 פני. למדנו עובדות רבות על הגשר וראינו סרט קצר על בנייתו.

ירדנו אל שוק סוף השבוע של רובע דה רוקס. המשכנו לטייל ברגל לסרקיולר קי Circular Quay, המזח שנבנה סביב מפרצון סידני. צפינו בחבורות המנגנות מוסיקה אבורג'ינית בדיג'רידו Didgeridoo, כלי הנגינה העתיק. קנינו CD וכעת אנו נהנים ממוסיקה מקורית.

המשכנו ברחוב מקוורי להייד פארק, הצטלמנו ליד מזרקת Archibald. עברנו במעבר תת קרקעי שבתוכו מסוע ארוך עם ציורי קיר יפים לאורך כל המנהרה, ויצאנו בפארק דומיין Domain. באנו לראות את הנואמים שאמורים לנאום בפרק כל יום ראשון, אבל בגלל הגשם כולם ברחו.
עברנו ליד Anzac Memorial, אתר ההנצחה לחיילי אוסטרליה וניו-זילנד שנפלו במלחמות העולם לצד הבריטים.
המשכנו למוזיאון אוסטרליה סיכמנו אותו כחביב. משם לקחנו רכבת חזרה לסרקיולר קי, וצעדנו עד לבית האופרה המפורסם, הממוקם על לשון היבשה המזרחית של סרקיולר קי. ההשראה לגגות בית האופרה היו כפות תמרים, אבל לנו הם נראים כמפרשיות. התרשמנו מאוד, צלמנו עוד כמה עשרות תמונות חזרנו למרינה לשתות שוקו חם.

בית האופרה

גשר סידני מהמגדל

המפרץ

16/10/06 אוסטרליה- סידני:

את היום התחלנו בדרלינג הארבור, הגענו לסידני ברכבת ומיד עלינו למונורייל Monorail, רכבת על פס-מסילה אחד שעוברת בדרלינג הארבור. הלכנו למוזיאון מקסים Powerhouse Museum, מוזיאון מרתק עם תצוגות הקשורות באוסטרליה וסין. אוספים שונים של ריהוט, ביגוד, תכשיטים, כלי תחבורה, עולם הטלויזיה, עיצוב ועוד והכל בצורה מעוררת עניין עם הזמנה להתנסות חוויתית.

נכנסנו לאימקס וראינו סרט תלת מימדי חמוד מאוד על הנמלה בילי.

זמן רב בילינו באקוואריום של סידני וצפינו בבעלי החיים הימיים של אוסטרליה. ליטפנו כוכבי ים, מלפפוני ים ותינוקות כרישים. ראינו את נמו וחבריו והלכנו במנהרות כשמסביבנו שחו כרישים וחתולי ים ענקיים.

עלינו למגדל סידני Sydney Tower, עמוד שבקודקודו רחבת תצפית בגובה 305 מטרים מעל העיר. משם צפינו על כל העיר, הצצנו דרך הטלסקופים לאטרקציות של העיר וגם למשרדים ובתים באזור, והגענו למסקנה שעובדי סידני הולכים מוקדם הביתה. ירדנו ל"טרק" באוסטרליה, ישבנו במושבים מסתובבים ובכל פעם הקרינו סרט מהווי אוסטרליה, מהמדבר, מהחופים, מהעיר... אחר כך עברנו לאולם סימולציה שם הקרינו סרט טיולי באוסטרליה.

לקחנו מעבורת מדרלינג הארבור לסירקיולר קיי, היה כבר חשוך ומאוד מרשים לראות את סידני מוארת בלילה מכיוון המפרץ.

הגענו לקמפינג מאוחר מאוד לעוד חוויה קטנה... ממש לפני הכניסה לקראוון (10:30 בלילה, מותשים) קראו לנו השכנים בקמפינג לראות את הפוסומים שהגיעו. הפוסום היא עוד חיית כיס נפוצה מאוד באוסטרליה. האכלנו אותם בתפוח, ראינו אותם רבים על טריטוריה וכמובן צלמנו וצלמנו.

אזור הגשר של סידני כפי שנראה ממרומי מגדל סידני

באקווריום של סידני

ליד המונורייל בדרלינג הארבור

17/10/06 אוסטרליה- סידני:

היום החלטנו לבלות בגן החיות של סידני, נסענו שוב באוטובוס ושתי רכבות, ולקחנו מעבורת ממש עד גן החיות. אחרי בלבול קצר עם הרכבל התחלנו להלך בין כל החיות המדהימות, ראינו סוגים שונים של עופות, זוחלים, טורפים, האכלה של גורילות ונמרים... ומופע של עופות דורסים כשתפאורת הרקע היא נוף בנייני סידני, הגשר ובנייני האופרה.
בערב מבלים בחוץ עם השכנים, ושוב פוסומים מגיעים לקבל ארוחת תפוחים. בחטף ראינו גם את הבנדיקוט Bandicoot.