18-19/10/2006 אוסטרליה- ההרים הכחולים

18/10/06אוסטרליה- ההרים הכחולים:

הבוקר עזבנו את סידני חזרה לנופים טבעיים.
נסענו מערבה לכיוון ההרים הכחולים The Blue Mountains , שזמן רב היו מחסום למתיישבים הלבנים באזור סידני (האסירים מבריטניה). גובהם של ההרים הכחולים מגיע ל1100 מטרים. שמם נובע מהאד הדקיק של השמנים האתריים שמשתחרר מעלי עצי האקליפטוס ויוצר ערפילים כחלחלים.
התחלנו בעיירה וונטוורת' פולס, בתצפית על כל עמק ג'יימיסון Jamison Valley + טרק למפלי וונטוורס Wentworth Falls. מסלול נחמד ותצפית מדהימה על כל העמק והמפל שנשפך מגובה 300 מ'.
צברנו כוחות והמשכנו לטרק מקסים, דן פינאלה (Den Fenella).
נסענו לעיירה ליורה, עיירה חביבה שם יצאנו לטרק למפל ליורה Leura Cascades. מסלול נחמד לאורך סדרת מפלים היורדים ביער גשם בזה אחר זה.

המשכנו לעיירה קטומבה Katoomba. תצפית על תצורת סלעים מרשימה שהאוסטרלים מכנים בשם "שלוש האחיות" (שלושה סלעים באמצע העמק, שהאגדה האבורג'ינית מספרת שאלו שלוש אחיות משבט קטומבה שהתאהבו בשלושה אחים משבט Nepean. לפי חוקי השבטים נישואין בין שבטים אסורים. האחים סרבו לקבל את החוק ופתחו בקרב. כדי להגן על האחיות, מכשף השבט כישף אותן למשך הקרב והן הפכו לסלעים. בקרב נהרג המכשף ולקח עימו את מילות הכישוף, והאחיות נותרו כסלעים מדהימים).

סיימנו את היום בארוחת פינוק במפעל השוקולד של העיר קטומבה.
חזרנו לשלוש האחיות כדי שאמא ואבא יוכלו לראות אותם בשקיעה. אנחנו נשארנו בינתיים בקראוון, ונטע עשתה בית ספר לאור.

שלוש האחיות

מראה חלק מהעמק

מפל וונטוורת'

19/10/06 אוסטרליה- ההרים הכחולים:

עצירה ראשונה בבוקר בScenic World . נסענו ברכבל עם תחתית שקופה מעל עמק ג'מיסון, ממנו צפינו בנוף המדהים ובמפל קטומבה. מעברו השני של העמק הלכנו לנקודות התצפית Cliff View Lookout, ו- Wollumai Lookout. ירדנו לעמק בקרוניות ששימשו בעבר להורדת כורי הפחם, הן נוסעות על מסילה תלולה שיורדת בזוית מפחידה של 52 מעלות, היה כיף. למטה טיילנו מעט ביער גשם ראינו הדגמות והסברים על מכרה הפחם בעבר ועלינו חזרה ברכבל.

ראינו סרט The Edge על מסך בגובה שש קומות. סרט טבע על ההרים הכחולים, מראות מרשימים של טבע וסיפור על התגלית הבוטנית החשובה של גילוי עצי ה Wollemi Pine. עצים שהם כנראה השריד היחיד בעולם לעצים מתקופת הדינוזאורים. לעצים האלו, 40 במספר, לא ניתן להגיע היות ומיקומם נשמר בסוד, עד כדי כך שעיני צלמי הסרט כוסו כשהם הוטסו למקום, כך שלא יוכלו לשחזר את הדרך.

מכאן נסענו ישירות לכיוון החופים מדרום לסידני. הגענו לקמפינג נחמד בבולי Bulli. מרגישים שהאזור הרבה פחות מתויר. הקמפינג כמעט וריק, זה בערך אנחנו והארנבות המתרוצצות חופשי על הדשא, כמות המידע במדריך שלנו מצומצם וכמובן מחיר הלינה בקמפינג בערך חצי מהמחיר בקמפינגים הקודמים.