24-25/10/2006 אוסטרליה- ביגה לטרה

24/10/06 אוסטרליה- ביגה לבקן:

תאריך סיום השהות באוסטרליה מתקרב ואנו מתחילים לחשב את הימים והמקומות שאנו עדין רוצים לבקר כאן. החלטנו היום להתקדם מעט יותר, וויתרנו על עוד עיירות חוף שבודאי מלאות בנופים מקסימים, אקווריומים, שמורות, חיות, פארקים וגנים מעניינים ויפים. כל מקום יפה ומיוחד בדרכו ובכל זאת.....

בבגה, בה לנו בלילה, עוד קפצנו לביקור בבית החרושת לגבינה Bega Cheese Heritage Centre. צפינו במפעל, ראינו תצוגה והסברים על תעשיית הגבינה בעבר וכיום, וטעמנו ממבחר הגבינות שהם מייצרים.

החלטנו להתקדם ולצאת היום לנסיעה ארוכה יותר, בדרך עוד עברנו במוזיאון ללוויתן הקטלן בעדן The Eden Killer Whale Museum. המוזיאון מוקדש בעיקרו לטום הלוויתן שהיה מנהיג חבורה. במשך כ20 שנה היה מאתר לווייתנים בשביל ציידי הלוויתנים. הוא היה מכתר אותם עם להקתו לתוך המפרץ, ואפילו גורר את סירות הדייגים למקום בשיניו שנשחקו מחבלי הסירות. בפתח המוזיאון השלד של טום שמצא את מותו בדרום המפרץ. בהמשך אוסטרליה אסרה לחלוטין ציד לוויתנים, כמו מדינות רבות אחרות, ובמקום קמה תיירות ענפה של צפייה בלוויתנים. אנו כבר ראינו את הלוויתנים בשיט מיוחד לכך, וגם כך סתם מהחוף והמשכנו הלאה.

נסענו כ4 שעות עם עצירות מעטות. עברנו בדרך ממדינת ניו סאות' וולס למדינת ויקטוריה, הכבישים מדהימים ביפיים, בעיקר בזכות העצים שבצידי הדרך בגווני הירוק והאדום.

הגענו לבקן Buchan לקמפינג יפה ופסטורלי. בקמפינג בסה"כ עוד 4 קראוונים, אוהל ועשרות קנגורואים מקפצים חופשיים בשטח. כמובן שהטבע במיטבו זה לא רק קנגורו אלא גם חרקים. וכל כך מעט אנשים, זה אומר שאנו המתרחצות הראשונות במקלחות מה שגורם להרעשה כשדבורים מקבלות את פני ארבעת הגרציות במקלחות. מזל שאין כמעט אנשים שהרעש, שנוצר בעקבות כך, יפריע להם.

בקמפינג, הקראוון שלנו ברקע

מה שהיה פעם טום, הלוויתן הקטלן

חולבים פרה

25/10/06 אוסטרליה- בקן:

מערות בקן Buchan בהם בקרנו הן מערות נטיפים מרהיבות שהתגלו ב1910. נכנסנו פנימה עם קבוצת אנשים בהדרכת לינדה, שהסבירה על התהוות המערות, הנטיפים והזקיפים במשך מליוני שנים. הסכמנו (אלו שהיו וזוכרים) שהמערה מתקרבת מאוד ביופיה למערת התאומים שלנו.

המשכנו בנסיעה ארוכה ובביירנסדייל Bairnsdake, ממש על הכביש הראשי, מצאנו את פארק Howitt Park מגרש משחקים נחמד מאוד לילדים, אומגה ארוכה מאוד, מגלשה ארוכה במורד הגבעה ועוד מתקנים. קשה היה להתנתק ממנו. ארוחה תוך שמירה קפדנית על הלחם שום, מפני ציפור גדולה, חמדנית ואמיצה ביותר שערבה לחוסר תשומת לב שלנו...

המשכנו בנסיעה ברוחות עזות עד Yarram ושם עלינו צפונה בכביש צר ויפה לאורך נהר טרה Tarra River. הגענו לקמפינג מקסים על גדת הנהר. הבעלים, זוג חביב מאוד, שלח אותנו פנימה לחפש חלקה מתאימה ואז גילינו שבכל הקמפינג יש רק עוד ואן אחד. מצאנו חלקה ממש על קו המים. הוזמנו לכוס יין במרפסת, ופנימה לבית להתחבר לאינטרנט, חגיגה לבנות. יותר מאוחר הוא הביא גזעי עצים והדליק לנו מדורה לתפארת ליד הקראוון, שדלקה שעות רבות.