26-27/10/2006 אוסטרליה- טארה-בולגה והאי פיליפ

26/10/06 אוסטרליה- טארה-בולגה והאי פיליפ:

לילה עירני עבר עלינו, נטע לא הרגישה טוב, בחילות, גרון ואוזניים. תרופות הסבתא שלנו, בצל עם דבש, שמנים באוזניים ולימון לבחילות ובבוקר נשאר רק מעט כאב ראש. כמובן שהבוקר התעוררנו מאוחר, ובנוסף הפרדויות מהזוג הנחמד וג'וג'ו הקקדו שלהם, עוד תמונה, עוד הסבר ועדכון ולבסוף אנו בדרך.
טפסנו בכביש הצר לפארק טארה-בולגה Tarra Bulga NP. פארק ששטחו קטן, והוא מהשרידים האחרונים ליערות שכיסו פעם את כל האזור. היער שונה מיערות הגשם בהם טיילנו בצפון, היות וזהו יער גשם של טמפרטורה נמוכה. הצמחיה שונה לגמרי, אין מטפסים וטפילים על העצים הגבוהים וצמחי השרך, המכסים כל שטח בין העצים, נמוכים יחסית.
טיילנו בשני מסלולים הראשון בערוץ פרן Fren Gully Walk במהלכו עברנו על הגשר התלוי Suspension Bridge. והמסלול השני Tarra Valley Rainforest Walk, שהוביל אותנו למפל סיאת'יה Cyathea Falls.

נערך דיון רב משתתפים לגבי ההמשך בחדר הישיבות בקראוון, בעצם בקבינה. בהמנעות רועמת של אור הישנה, הורמו עשרות אצבעות לטובת ויתור על הפארק ווילסונז פרומונטורי, וזאת למרות הקריאה על נופיו וחופיו המרהיבים. ההחלטה שהתגבשה, נסיעה ישירה לאי פיליפ.

הגענו לאי Phillip Island ממש דקות לפני סגירת מרכז המידע, כרגיל לקחנו חומר, מפות וכרטיס משולב למספר אטרקציות באי. נסענו לקמפינג כדי להשיג חלקה לקראוון שלנו ומשם מיד לאטרקציה הראשונה, מצעד הפינגווינים Penguin Parade. הושיבו אותנו לחכות על ה"טריבונות" שעה ארוכה בקור שחדר למרות העזרים המחממים שלבשנו. לאור כמובן לא היתה סבלנות ושלפנו בכל פעם הפתעה חדשה, פופקורן, חטיף, פרוסות שונות, כדי להעסיק אותה. סוף סוף התקרבה השעה המיוחלת, הסבר מהפקחית על הפינגווינים כאן שהם הקטנים בעולם שעולים מדי ערב מהים לקינים שלהם על החוף. צבעם בעצם כחול כהה ולבן ולא שחור ולבן כמו שטועים לחשוב. ואכן במים הצבעים עוזרים להם להסוואה, אך על החוף הם בולטים מאוד ולכן הם יוצאים מהים בריצה מהירה. משקלם כקילוגרם אחד ומהרגע שהראשון יוצא לוקח בערך רבע שעה עד שכולם מסיימים לצאת ואז אפשר ללכת במסלולים השונים ולראות את הפעילות שלהם על החוף. כולם כבר חסרי סבלנות, או שהרעידות היו בגלל הקור... עוד כמה כללים מפקחית אחרת: כשהפינגווינים יגיעו, כדי לא להפחיד אותם, אסור לצלם , אסור לקום ולצעוק... מה שהסתבר כקשה לביצוע עם אור ועוד כמה ילדים ומבוגרים מסביב. עוד קצת חיכינו ואז לפתע ראינו קבוצה מרוחקת של פינגווינים מתחילה לרוץ על החוף ואחריה עוד קבוצות קרובות יותר רצות לעשבייה שלידינו. הם אכן יצאו בריצה מהירה, אם אפשר לקרוא לדידוי הפינגווני הזה ריצה. כל העניין אומנם ממוסחר וקיטשי אבל מרשים וחמוד לאאאללללה. המשכנו למסלולים, שהם מעין גשרים נמוכים מאוד, ושם ראינו ושמענו את הפינגווינים, בעיקר בזוגות אצים ומחפשים כנראה את מקום לינתם ללילה.
חזרנו לקמפינג בניווט מדהים ומדויק של נטע.

טארה-בולגה

עם ג'וג'ו הקקדו

27/10/06 אוסטרליה- האי פיליפ:

התחלנו בהליכה למה שהיה אמור להיות אגם הברבורים, עם מקומות מחבוא לצפיה נוחה ובלתי מפריעה בעופות. אבל לאחר כשלוש שנות בצורת לא נשאר הרבה אגם ובהתאם לכך גם אין הרבה עופות לראות. הצלחנו לצפות בשני ברבורים שחורים והרבה ברווזונים. אור זכתה גם לעקיצה מנמלה גדולה ואדומה שכבר הרבה פעמים הזהירו אותנו מפניה, אבל ברגע של חוסר תשומת לב שלנו, אור היתה חייבת להרים אותה לבדיקה. קצת בכי, נשיקות... צילומים למזכרת, וממשיכים.

המשכנו ברוחות עזות לקצה הדרומי-מערבי של האי, שם מתנשאים מתוך הים מקבץ סלעים שנקראים נוביז The Nobbies. מעבר להם נמצאים סלעי כלבי הים Seal Rocks שבהם מתגוררת מושבת כלבי-הים הגדולה ביותר באוסטרליה. המקום מקסים, מאות שחפים וגוזליהם מסביב. רק כלבי הים, שעל הסלעים הרחוקים, נראו כנקודות דרך המשקפת שלנו, ומטבע לטלסקופים הפזורים מסביב שכחנו להכין. נזכרנו שנשארו מספר פרוסות לחם בתיק והתחלנו להאכיל את השחפים ואז עשרות שחפים התעופפו מעלינו בנסיון לתפוס מהפירורים שזרקנו, חוויה מדהימה.

נסענו לחזות בהאכלת שקנאים. מראה נחמד של שקנאים גדולים ממתינים לאורך החוף לטכס ההאכלה היומי כל בוקר ב 11:30.

מוזיאון A Maze’n Things הפתיע לטובה בתצוגת אשליות, וריתק את כולנו לזמן רב. המשכנו לשמורת קואלות, בה הולכים על מסלול הליכה מוגבה וכך הקואלות קרובות מאוד.

באי צ'רצ'יל Churchill Island הקטן ראינו שחזור של עיירה מ 1872, בתים שלמים, אסמים, מזווה וכמובן חדר הכביסה....

עזבנו את האי פיליפ לכיוון מלבורן. לפתע בדרך ראינו רחבה מלאת אנשים מקושטת בבלונים ומיד הצטרפנו לפסטיבל למען הילד ב Cranbourne. אור נהנתה מאוד מכל תשומת הלב, המתנפחים, החיות לליטוף, משחקים וכל המתנות שקבלנו.