2/11/2006 אוסטרליה – בלאראט

2/10/06 אוסטרליה – בלאראט:

כל הצעירות ישנות למעלה ואנו בקבינה נוסעים ומתקרבים לנקודה הסופית באוסטרליה, למלבורן. נוסעים באזור שנקרא שדות הזהב Goldfields, במרכז ויקטוריה. אזור בו גילו ב1851 זהב. פוטנציאל ההתעשרות גרם להתלהבות שהביאה עשרות אלפי אנשים לעזוב הכל ולנסות את מזלם בכריית זהב.
אור מתעוררת ראשונה ושואלת בכל עצירה, אם יורדים עכשיו לחפש זהב....
עצרנו בבלאראט Ballarat. מעירים את נטע בשירי יומהולדת וקראוון שקושט בניצוחה של אראל. נטע ההמומה עדיין, מוכתרת כמלכת היום וכבעלת זכות ההחלטה לגבי הפעילויות שנעשה היום.
ההחלטה הראשונה שלה, ביקור בSovereign Hill , שחזור של עיירת כורי זהב משנות ה60 של המאה ה19. הביקור הוא הצלחה כבירה, זהו בעצם מוזיאון חי להיסטוריה. עיירה שלמה משוחזרת עם בתים, בתי מלאכה, מכרות, חנויות ובעיקר אנשים בתלבושות תקופתיות שממש חיים את התקופה ההיא. כאילו העיירה חיה ונושמת ואנו קבלנו היתר לחזור בזמן ולהכנס ולראות אותה. ילדי בית ספר מגיעים לכאן וחלקם מקבל תלבושות התקופה וחיים כילדים בתקופה ההיא, וכך בעצם הופכים למשתתפים פעילים ואנו זכינו לראות כיצד חיו משפחות בבתים, כיצד למדו בבתי הספר, פעילות האנשים בעבודתם, סיירנו במכרה מתחת לאדמה, השתתפנו בסינון זהב ונטע מצאה גרגר זהב, יש!!!! בנוסף ראינו הדגמות להכנת קערות וכלי מטבח, מסגרות, נרות וממתקים.
תוך כדי התנסות למדנו על התקופה. למדנו שהגיעו לכאן אנשים מסין, אנגליה, אירלנד, קליפורניה ומכל רחבי אוסטרליה. בעקבות הבהלה לזהב, חוות ומפעלים אבדו את עובדיהם. כל כורה היה צריך לקבל היתר לכרייה תמורת תשלום גם אם לא מצא זהב. החלו חיפושים וכליאת כורים ללא היתר. רק מעטים הצליחו להתעשר והיתר הם סיפורים של קשיים אדירים, עבודה מתישה, כאב, מחסור, ייאוש... כשהדלדל הזהב הבינו הכורים את חוסר השוויון בינם, שלא היה להם ייצוג פוליטי, למיוחסים שבבעלותם אדמות ושלטון. ב1854 פרץ מרד יוריקה שאחריו זכו הכורים לאהדה ותמיכה, בוטלו אשרות הכרייה והם הורשו לעבד ולבנות בתי מגורים, להצביע בבחירות ועוד.
זו היתה תקופה של גידול ושפע בויקטוריה, נפתחו אזורים שלפני כן לא היו מוכרים, נסללו דרכים ומסילות. האוכלוסייה בויקטוריה גדלה מכ77,000 ל- 540,000 תושבים. הזהב גם הפך את מלבורן לעיר הגדולה באוסטרליה ולמרכז כלכלי. נשמע משעמם, אבל היה ממש כיף ומרתק לכולנו.

מלכת היום בקשה לוותר על המשך הביקור בעיר, ולהגיע ישירות לקמפינג מדוגם. שם הן רצו ישירות לכריות הקפיצה, מתקני השעשועים, בריכה ובהמשך ביקור משפחתי בג'קוזי המחומם.
ממספר ההמלצות שקבלנו בחרה הנסיכה במסעדה יוקרתית ביותר. הרבה מבטים הופנו אלינו כשנכנסנו בבגדינו ה"מהודרים ביותר" שמצאנו, למסעדה שבתפריטה לא מופיע אף לא גרגר פסטה אחד. להפתעתינו הבנות החליטו לנסות מאכלים חדשים וכך אכלנו כולנו ארוחה מיוחדת ומצויינת. עוד מספר ברכות ומתנות קטנות, והסתיים יום הבת מצווה.