5-7/11/2006 ניו זילנד - אוקלנד

5/11/06 ממלבורן, אוסטרליה- לאוקלנד, ניו זילנד:

התיקים מאורגנים, כולל תיק מרוכז לאוכל ונשנושים, לאור העובדה שצריך להצהיר על כל דבר מזון שמכניסים לניו זילנד. החזרנו בבוקר את הקראוון, גבו מאיתנו 50 דולר על פלסטר שהוצאנו מתיק העזרה הראשונה, כמובן שזה קרה בגלל שלא קראנו את האותיות הקטנות שבחוזה ההשכרה, שמזהיר על כך. מיד הכנסנו את התיק עזרה ראשונה, הקטן ביותר והיקר ביותר שאי פעם היה לנו, לתיקים שגם כך עמוסים מדי. אחרי שפינינו את כל הקראוון (כנראה שכמעט פינינו, מסתמן מחסור בשני ספרים, טרנינג ועוד), לקחנו מונית הישר אל שדה התעופה. הטיסה, לא ארוכה עברה די חלק.
נחתנו כמתוכנן, בקורת דרכונים מהירה ומוצאים את עצמנו מול השוטר המכוון לנתיבי ההצהרה השונים. הוא בודק את טפסי ההצהרה שמלאנו עוד במטוס ושואל על פרטי המזון שאיתנו. אנו מספרים על החטיפים, שוקולדים וקרקרים בפירוט, מרוצים מעצמנו שאנו מוכנים אם תיק מרוכז.... ואז באה השאלה על פירות, אנו נזכרים שכן, יש גם תפוח אחד... ואז באות הנזיפות החמורות בטון תקיף מאוד אם איום על 200$ קנס על אי ההצהרה. אנו מתנצלים ומודים ששכחנו ואז הוא שאל אם יש לנו נעלי טיולים, הבנו שנפלנו קשות... לא רק שיש לנו נעלי טיולים, אלה הן גם מלאות בוץ... פניו האדימו מכעס, הקנס כבר לחץ לנו על הארנק... הוא רשם את כל האשמות תוך הטחת נזיפות, והעביר אותנו הלאה. השוטר הבא החרים מיד את התפוח, לקח את הנעל מלאת הבוץ לחדר אחר והחזיר אותה נוצצת, ללא פירור בוץ... הוא אישר לנו לצאת... ואנו יצאנו מהר לפני שיתחרטו. מונית שאטל עם עגלה נגררת לכל הציוד שלנו, וישר למלון הדירות שהוזמן מראש.

6/11/06 ניו זילנד – אוקלנד:

ניו זילנד, מדינה קטנה יחסית לאוסטרליה, רק 270,000 קמ"ר (יותר מפי עשר ממדינת ישראל). אוכלוסייה דלילה של כ4 מליון תושבים שמכנים את עצמם "קיווים" על שם הציפור הלאומית.

אוקלנדAuckland היא העיר הגדולה ביותר בניו זילנד. היא בנויה מעל כ48 הרי געש כבויים.

10 דקות הליכה מהמלון ואנחנו במרכז העיר. מצאנו בקלות את ה-Sky Tower של אוקלנד. טוענים שהוא מהגבוהים בעולם, גובהו 328 מטרים, יותר ממגדל אייפל שגובהו 324 מטרים. בהתחלה עלינו לקומה 51, למראה פנורמי של העיר. באזור התצפית יש רצפת זכוכית. בתמורה לעוד שלושה דולר עלינו לקומה ה 60. היה מדהים. כשחזרנו מאוחר יותר לאזור המגדל ראינו גם אנשים שקפצו בנג'י מלמעלה, האמת "לא מפחיד", אבל בכל זאת ויתרנו להפעם.

המשכנו לעולם התת ימי של קלי טרלטון Kelly Tarlton’s Antarctic Encounter & Underwater World. מקום חמוד מאוד מתחת לאדמה. למפגש עם אנטארטיקה, נסענו בקרונית שלג מחוממת לקרחון בו שוהים פינגווינים מאנטרקטיקה בטמפרטורה הנמוכה מאפס מעלות. ראינו האכלה של חתולי ים, דגים וכרישים מסביבנו תוך כדי נסיעה במסוע במנהרה בתוך אקווריום גדול. למדנו על המשלחות לאנטרטיקה, בקרנו בבקתה אנטארקטית משוחזרת של סקוט, ראש המשלחת הבריטית ב1911...

פינגווינים מאנטרקטיקה

אוקלנד מהמגדל

Sky Tower

7/11/06 ניו זילנד – אוקלנד:

הפלגנו במעבורת לאי רנגיטוטו Rangitoto. שטח שהיה מתחת לפני המים וזינק בהתפרצות געשית מתוך הים לפני 600 שנים בלבד. יש שם עדיין לבה, טפסנו כשעה לפסגת ההר המקסימה, עם נוף מדהים של אוקלנד והאיים בסביבה.