12-15/11/2006 ניו זילנד - נורת'לנד עד הקורומנדל

12/11/06 ניו זילנד – נורת'לנד:

חזרנו לקאיטאיאה למלוי דלק לפני הנסיעה. בינתיים אור שחקה בגן המשחקים, לידו גילינו תחנת מידע עם אינטרנט, אז גם הספקנו לעדכן את האתר.
בחרנו בדרך הנופית המפותלת והארוכה יותר, וכפיצוי קבלנו נוף יפה לכל אורך הדרך. הגענו לביי אוף איילנדז Bay of Islands, עשרות מפרצונים קטנים עם חופים יפים.
בחרנו בשיט מקסים בן האיים הרבים שבמפרץ. הבנות, שעמדו על הסיפון מקדימה, התלהבו ממהירות הספינה תוך קפיצות על הגלים הגבוהים. גולת הכותרת של השיט היא אטרקציה תיירותית Hole in the Rock, פתח פעור בסלע ענקי. הקפטן הודיע שבגלל הים הסוער לא ניתן היום לעבור דרך הפתח, אך לאחר שספינה מתחרה נכנסה עד למחצית הפתח נכנסנו גם אנו, רוחות אדירות אך בהחלט מראה מרהיב.
חזרנו לקרקע יציבה והיה קשה לעבור ליד החופים היפים ולראותם בלבד. למראה המתרחצים עצרנו בחוף סמוך, אך גילינו שהמים קפואים. נשארנו לשכב ולהתחרדן על החוף, קניות ולקמפינג. כרגיל מקפצות, משחקים, ארוחה....

בחור

שייט בבי אוף אילנדס

חור בסלע

13/11/06 ניו זילנד – נורת'לנד:

את הקפה/תה של בוקר שתינו לצד מפלי הארורו Haruru Falls, שממש צמודים לקמפינג בו בילינו את הלילה. המשכנו דרומה בדרך נופית יפה ועצרנו לשירותים ב Kawakawa, לא סתם שירותים אלה מבנה שתכנן האומן Frederick Hundertwasser תוך שימוש באלמנטי מיחזור.

המשכנו לפאנגאריי Whangarei, העיר המרכזית בנורת'לנד. התחלנו במפל פאנגאריי Whangarei Falls, שצונח מגובה של 26 מטרים. פאנגאריי היא עיר נעימה ובמרכז העיר, בו בקרנו, יש אווירה של עיירה ציורית. במרכז בחרנו לבקר במוזיאון השעונים Claphams Clocks, בו מאות שעונים מתקופות ואזורים שונים המתקתקים ומצלצלים בצלילים שונים, מאוד נהננו. אור סיימה את הסיור מוקדם וכרגיל החניך התורן ניגש איתה לגן המשחקים הצמוד להוצאת מרץ.

המשכנו בכביש כשכל פעם מציץ מפרץ יפה אחר. תכננו להמשיך כבר עד אוקלנד כשהשלט Waiwera Thermal Resort, הזכיר לנו שגם כאן יש מעיינות חמים. עצרנו לבדוק, התלהבנו, נרשמנו לקמפינג הצמוד והחננו את הקראוון על קו האוקיינוס. לאחר הצטיידות בבגדי ים נגשנו למתחם הענק שמכיל 6 בריכות גדולות בטמפרטורות שונות מ32 עד 40 מעלות, באחת מהן מסך ענק עליו מוקרן כל הזמן סרט. בריכה נוספת בחום של 48 מעלות שאליה לא הצלחנו להכנס מפאת החום הרב. בנוסף 8 מגלשות מסוגים שונים, חלקן מפחידות, כשהגלישה היא לתוך בריכות חמות אחרות. בילינו במתחם כמעט עד לסגירתו ב10 בלילה.

Whangarei Falls

שירותים איכותיים Kakakaka

Haruru Falls

14/11/06 ניו זילנד – אוקלנד והקורומנדל:

הקראוון

בתכנון היום להפגש שוב עם החברה באפולו בעניין הקראוון המתפרק שלנו. חצינו את אוקלנד מצפון לדרום על האוטוסטרדה ונפנפנו לה יפה לשלום. השארנו את נטע ואראל בפארק Rainbows End שבפאתי העיר, ונסענו עם אור לאפולו. שעה ארוכה אור בכתה שהיא לא יכולה להיות בקראוון בלי נטע ואראל, אנו מתחילים לתאר לעצמנו מה יקרה אחרי הטיול.
באפולו התייחסו מאוד יפה, למרות שלא צלצלנו מיד כשגילינו את התקלות כדי לקבל הנחיות לאיזה מתקנים יש לפנות. יש חוקים, ואנו כמובן שוב לא קראנו את האותיות הקטנות של החוזה. הבהרנו שהתקלה, כפי שאכן קרה, התגלתה לאחר 6 בערב ובשעה כזו אין באפולו, כמו ברוב ניו זילנד, עם מי לדבר. אין לצפות שנסע עם ברז נגרר מאחורינו ולא נוכל להשתמש כלל במים בקראוון. לאחר הסכמה בדבר קבלנו החזר מלא על התיקון. חיכינו בחדר המשחקים עם אור שיתקנו את שארית הברז ויחברו, הפעם בצורה יסודית יותר, את פס המתכת לאחוריו של הרכב.

חזרנו אל הבנות שנהנו מאוד בפארק. הן לקחו את אור מיד לאזור הקטנטנים לבילוי פרטי בפארק כמעט ריק מאדם.

מזג האוויר קייצי ואנו ממשיכים, הבנות נרדמות ואנו נוסעים לקורומנדל Coromandel, חצי אי הבולט לתוך האוקינוס השקט. עצירה ראשונה בתמז Thames במרכז המידע, ובהמלצתם יצאנו לתצפית בציפורים ב Halt Bird Hide. הליכה קצרה על שביל עץ בחורשת מנגרובה לבקתת מחבוא לצפייה בציפורים שבמפרץ תמז. הרבה ציפורים לא ראינו.
מצאנו קמפינג נחמד, כבר בדרך לחלקה שלנו צועדים אחרי הקראוון הברווזים, שכנראה קבלו כבר דיווח מחבריהם בצפון שכאן צפוייה ארוחה טובה. ארוחה טובה הם קבלו ובתמורה השאירו לנו ביציאה מהקראוון משטח מנוקד בגבעות ירוקות כהות של ... וחולצות, של ילדות ששכבו על הדשא, מוכתמות באותו הצבע ממש.
צמוד לקמפינג יש גן פרפרים וסחלבים אליו כבר נלך מחר בבוקר.

בקמפינג כרגיל, ברווזים ומקפצה לבילוי ארוך ומהנה

צפייה בציפורים בתמז

Rainbows End

15/11/06 ניו זילנד –הקורומנדל:

כל הלילה ירד גשם חזק, ששוב הצדיק את המוניטין של ניו זילנד בנושא מזג האויר ההפכפך.
בבוקר אנו בגן הפרפרים והסחלבים Butterfly and Orchid Garden, חממה בה צמחים רבים, ציפורים ומאות פרפרים ממקומות שונים בעולם. הכל באקלים טרופי, כלומר חם ולח מאוד. המקום אומנם קטן אך מקסים. לאור נצמד פרפר כתום שהיא החליטה שהוא חבר שלה שאוהב אותה מאוד, כמובן שסרבה להפרד ממנו.

מזג האוויר משתפר פלאים ואנו בוחרים להמשיך בכביש 309 המפורסם. כביש יפה החוצה את הקורומנדל. הוא הדרך הקצרה להגיע לפיטיאנגה, אך רובו אינו סלול. הוא עובר דרך יער ובמהלכו נקודות נופיות מעניינות. מיד בהתחלת הדרך אנו נכנסים לWaiau Waterworks , פארק שעשועים ובו אטרקציות המופעלות בכוח המים, אטרקציות מים, כאלה המלוות בהומור וסתם מתקני כיף. מיד בהתחלה אור ננשכת קלות ע"י הכלב המקומי, היא היתה חייבת ללטף אותו. כשאנו מתעניינים בעניין חיסונו אנו נענים שאין דבר כזה כאן, הכלבים אינם נושאים מחלות כמו כלבת וכו' ולכן לא מחסנים אותם. אור מקבלת מבעלת המקום והכלב ארטיק ונרגעת מיד. אנו צועדים בשביל מסומן ממתקן אחד למשנהו, מתנסים ונהנים. למשל מתקן בו הדוושה שעליה לחצנו מפעיל את זרם המים, שמפעיל את הגנרטור שמדליק את הנורה. מדוושים באופניים ומפעילים כך את המשאבה שמזרימה את המים באגם לצינור. מתקן שעון שמופעל ע"י לחץ ההתזה על המטוטלת שלו. תיבת נגינה שמפעילים ע"י הזרמת מים לגלגל מים שסיבובו מפעיל את התיבה. הפעלה צינורות מים והתזתם בכיף לכיוונים שונים, מלחמות מים, אומגות....

המשכנו בדרך למפל Waiau Falls היפה, ראינו את עצי הקאורי, ובכלל נהננו מהנוף. הגענו לפיטיאנגה Whitianga, טיילנו קצת בטיילת היפה וכמובן במגרש המשחקים שם.

בכלל השמות כאן מדהימים, לפעמים ניתן לחשוב שמישהו פשוט לחץ על מקלדת באופן אקרעי והוציא שמות שונים ומשונים, מה עוד ש"פי" כמו בפיטיאנגה נכתב באנגלית whi. אבל לכל שם משמעות ולרוב כמובן משמעות מאורית. לכאן למשל הגיע מגלה הארצות הפולינזי קופה ב800 לספירה, והאזור זכה לשם טה-פיטיאנגה-א-קופה Te-Whitianga-a-Kupe שמשמעותו "מקום החצייה של קופה". אשתו של קופה העניקה לארץ זו (ניו זילנד) את השם אאוטארואה, שמשמעותו "ארץ הענן הלבן הארוך".