16-17/11/2006 ניו זילנד - הקורומנדל

16/11/06 ניו זילנד – הקורומנדל:

האטרקציה המפורסמת באזור היא- חוף המים החמים Hot Water Beach. מים תרמיים שמחלחלים ממש מתחת לחולות החוף, וכל שצריך לעשות, להגיע בטווח שעתיים לפני עד שעתיים אחרי שיא השפל של האוקיינוס, ולחפור בור קטן אליו יחלחלו המים החמים. בררנו, שעת שיא השפל ב 10:30 בבוקר, לפיכך התעוררנו מוקדם (בשבילנו זה מוקדם) גילינו יום חורפי, לא התעצלנו והגענו לחוף ב 9:00. לבשנו מעילים, שכרנו את חפירה ב4$ וירדנו לחוף.
היתה שם כבר חבורה נכבדה של אנשים ששהו בתוך בריכות חמות והשמיעו קולות הנאה רמים. התחלנו לחפור בקרבתם. לאט לאט התחממנו מעבודת ה"חפירה הקשה" והשלנו את המעילים. בור ראשון מתקדם, יש! אנו מתלהבים, אבל אויה, המים קרים לגמרי.... בור שני נחפר ושוב המים קרים. משהו כאן לא בסדר, מסביב גניחות ההנאה גוברות ואנו עם חבורה נוספת חופרים לשוא.... טוב, עצרנו, בדקנו, מדדנו, חישבנו, העלנו השערות, סתרנו אותם, מדדנו, תחבנו אצבעות לחול, החלפנו דעות אבל בעיקר שאלנו. מסתבר שתופעת המים החמים מתרחשת רק במספר מטרים ספציפיים שרובם כבר תפוסים. שוב חישבנו, מדדנו, התלבטנו והשאלנו עוד 2 אתי חפירה והתחלנו לחפור בקצב, ו.....יש, המים חמים!!!!
חפרנו, חפרנו, חפרנו וחפרנו. יצרנו בריכה לתפארת, נטע נכנסת, צעקה רמה, עכשיו המים חמים מדי ממש שורפים. מגדילים את הבריכה לאזור קר יותר לאיזון החום. סוף, סוף יש לנו בריכת ספא פרטית לתפארת. טוב לא ממש פרטית כי רחמינו על כל החופרים לשוא לידינו ואנו מזמינים אותם להגדיל את הבור שלנו ולהצטרף. עוד שעה ארוכה בילינו בבריכתנו, מנצלים אותה עד תום. בפנים חם, לפעמים חם מדי, ומסביב קריר ומדי פעם אף מטפטף. חוזרים לקראוון, קר ואנו מלאי חול. חוזרים לפיטיאנגה לקמפינג להתרחץ.
השמים לפתע מתבהרים, השמש מציצה ואנו מחליטים לטייל.

מהטיילת אנו לוקחים מעבורת נוסעים לשיט של 5 דקות לפרי לנדינג Ferry Landing. מוצאים על הרציף כוכב ים חי ועזוב, מרחמים עליו וזורקים אותו חזרה למים. מטיילים עד לתצפית שייקספיר Shakespeare’s Lookout. התצפית היא בראש צוק מעל לפרי לנדינג, ומשקיף על האזור כולו, האיים והמפרצונים היפים בסביבה. חוזרים למעבורת, לא לפני שמקנחים בגלידה טובה.

הנוף הנשקף מתצפית שקספייר

במעילים ואת חפירה על החוף בדרך ל
Hot Water Beach

בריכת ספא פרטית

17/11/06 ניו זילנד – הקורומנדל:

התייצבנו בבוקר בסטודיו Bay Carving להכנת תליון מאורי. כל אחת בחרה כרצונה דוגמה של כרס, שהיא בעצם סמל מאורי לסמכות ומנהיגות. וכך במשך כשעה וחצי ע"י גילוף עצם הבקר, שיופו בשיטות שונות ולבסוף הברקתו יצרו לעצמן תליונים מאוריים.

לאחר מכן נסענו למפרץ הקתדרלה Cathedral Cove. הולכים כ45 דקות ומגיעים לחוף מהמם בו תצורות סלעים מעניינות, ובמיוחד סלע ענק דמוי קשת. התצורות הסלעיות המעניינות האלו מתרחשות כשבמשך שנים המים שוחקים את הסלעים הוולקניים במיוחד את הרכים שבהם.