29/11/2006-3/12/2006 ניו זילנד - מפיקטון לאייבל טזמן

29/11/06 ניו זילנד – מפיקטון לנלסון:

נסענו בכביש הנופי המתפתל Queen Charlotte Drive, כשבדרך ליוו אותנו שוב מראות המפרצים. עצרנו לתצפיות יפות והגענו לגשר פלורוס Pelorus Bridge. שמורה נופית בה הרבה מסלולי הליכה. בחרנו במסלול מעגלי יפה בתוך היער לצד נהר פלורוס והגענו לגשר תלוי. המשכנו בעזרת מקלות הליכה מקומיות תוך קפיצות, ומשחק דמיוני ביער. כך מסלול של 45 דקות הופך בקלות לטיול של שעתיים.

הגענו לנלסון, שוב נכנסים לקראת הסגירה לאינפורמיישן ולדוק (DOC- Department of Conservation), לבירורים ותיאומים לימים הקרובים. בירור בנוגע לטרק אייבל טזמן מעלה שיש מקום לכולנו בבקתה הרצויה רק בעוד 3 ימים. ממהרים להזמין את המקומות וממשיכים לקמפינג נחמד ליד חוף טאהונאווי.

במסלול המעגלי ב
Pelorus Bridge

נהר פלורוס

תצפית בדרך
Queen Charlotte Drive

30/11/06 ניו זילנד –נלסון:

בקרנו ב WOW World of Wearable & Classic Cars Museum -, גלריה מדהימה לבגדים מוזרים ומדהימים ביותר, שילוב בין אמנות ואופנה. הרעיון, לקחת את האומנות ולקשט בו את הגוף, תוך שימוש במגוון אמצעי ביטוי כמו גילוף, צביעה, עיצוב אריגים, התאמת נייר, ארכיטקטורה, אלקטרוניקה.... במקום גם תצוגת מכוניות עתיקות וקלאסיות לאספנים.

מבין המסלולים בעיר בחרנו בזו העולה ומטפסת בתלילות ל Center of New Zealand. אור שעשתה הפעם את כל הדרך למעלה בעגלה, נאנחת קלות בפסגה ופולטת "אוי, היה קשה". הנופים מלמעלה יפים, מפרץ טזמן, לצידו פרוסה העיר נלסון ומאחור מתנשאים ההרים הגבוהים של אייבל טזמן ופארק קאהוראנגי. לחץ קליל של אראל והתלהבות הולכת וגוברת של ערן, בעקבות המלצה על מסעדה ישראלית במרכז בשם "פלאפל גורמה", מורידה אותנו מהמרומים במהרה. חיפוש קליל והמטרה נמצאה. כולנו אוכלים פלאפל טעים, כולל אראל שמעולם לא הסכימה לטעום זאת לפני כן. בנוסף אנו מתענגים על החומוס, הטחינה והפיתה בשמן זית וזעתר, חגיגה. ערן חוגג כשיוסי שולח אותו למסעדה טורקית קרובה, בה ניתן להשיג קפה שחור אמיתי, ויוצא משם עם שקית שתספיק לו להמשך הטיול.

ממשיכים למוטואקה Motueka לקמפינג, וכרגיל לג'קוזי, כריות הקפיצה ומתקני המשחקים. מחר מתארגנים לקראת הטרק באייבל טזמן.

מראות ממרומי ה
Center of New Zealand

מכונית ב.מ.וו ישנה ב
World of Wearable & Classic Cars Museum

1/12/06 ניו זילנד – מוטואקה:

הבוקר מוקדש להתארגנויות אחרונות לטרק. באינפורמיישן הבחורה הנחמדה מדווחת על מזג אוויר נעים מאוד לסוף השבוע, 21 מעלות ושמש זורחת. מדווחת אבל לא מבטיחה דבר. בבקתה בה נישן אין דבר מלבד מיטות עם מזרונים, שירותים ומים. כל היתר צריך להביא בעצמנו. קניות אחרונות, עוד מעיל ניילון, שק שינה, גזייה.... ואוכל, הרבה אוכל.

ממשיכים למאראהאו Marahau, משם נצא מחר עם המונית סירה לתחילת המסלול שלנו. הכביש דרך קאיטריטרי עובר לאורך החוף ומספק נופים יפים. כמו במקומות אחרים בניו זילנד הכביש צר מאוד, מתפתל מאוד. המצוק מצד אחד מגיע עד שולי הכביש ואפילו פולש לתוכו לפעמים, ומצד שני תהום, לא ניתן לראות מה מסתתר מאחורי העיקול הקרוב אבל השלט מורה על מהירות מותרת של 100 קמ"ש!!!
הקמפינג נחמד, חווה ענקית, הרבה אפשרויות טיול. אנו מספיקים לראות את האלפקות ומתחיל לרדת גשם, השנים מכוסים עננים. נטע אומרת שהיא כבר מזהה את התבנית, כשבלילה יש עננים וגשם למחרת בבוקר יפה. אנו מקוים שהיא צודקת.

2/12/06 ניו זילנד – אייבל טזמן היום הראשון:

קמים בבוקר ושמחים לראות שנטע יכולה להחליף את החזאים המקומיים. השמיים בהירים והשמש זורחת. אנחנו בדרך לטרק החופי אייבל טזמן.
פארק אייבל-טזמן Abel Tasman National Park, על שמו של חוקר היבשות ההולנדי אייבל טזמן שעגן מעט צפונה מכאן בשנת 1642. הותקף על ידי מאורים שלושה מאנשי צוותו נהרגו, ויותר הוא לא חזר לעגון במימי הארץ הזו. הוא העניק למפרץ את השם "מפרץ הרוצחים" ( שם המפרץ כיום "ליגאר ביי"), ולארץ את השם ניו זילנד, על שם המחוז ההולנדי זילנד. רק לאחר מכן ב1769 הגיע החוקר הבריטי ג'יימס קוק, הקיף ומיפה את ניו זילנד בשלושה מסעות ימיים.
החננו את הקראוון, עלינו על סירה הרתומה לטרקטור ונסענו לשפת הים. הטרקטור הוריד את "סירת המונית" למים. התחלנו לשוט ואור נבהלה ממהירות הסירה. ראשית שטנו דרומה כדי לראות תצורת סלע יפה במים Split Apple Rock. המשכנו בשיט מהיר צפונה עד לנקודת התחלת הטרק שלנו, Bark bay. התחלנו לטפס קלות בתוך יער כשמדי פעם מציץ מפרץ טזמן, מגיעים לגשר, שוב עולים, יורדים ומגיעים למפרץ Torrent Bay, לקראת זמן השפל. בשפל אפשר לחצות את המפרץ ולחסוך הליכה של שעה בדרך העוקפת. לנטע ואראל אצה הדרך והן מנסות לעבור למרות שעדיין המים זורמים פה ושם. נטע חלצה את נעליה ואראל סמכה על נעליה האטומות למים. ההתחלה היתה קלה הולכים על אדמת חול מכוסה צדפים. המעבר היה נוח עד שהגענו לנחלון בו המים מעל גובה הקרסוליים. נטע התנדבה לשאת את אראל על גבה ובאמצע הנחל קרסה, ושתיהן נפלו פנימה.
מגיעים לחוף יפה, כמה דקות הליכה ואנו בבקתת Anchorge Hut בה נלון הלילה. סה"כ הלכנו 9.5 ק"מ כ-4 שעות. הבקתה קצת מפתיעה אותנו, מדובר בשני חדרים קטנים שבכל אחד מהם אמורים לישון 12 איש במיטת קומותיים גדולה, עליה פזורים מזרנים. בין שני החדרים מטבח מצויד רק בכיורים, ברזים ושולחנות. התארגנו בבקתה, פרסנו את מטלטלינו על 4 מזרונים במיטה תחתונה. את שארית היום העברנו במשחקים, טיול ושחייה בחוף הים הצמוד. טיול למפרצון ובו סלעים עם תצורות מדהימות, אוכל ושוב אוכל. ריבוי הישראלים במקום הוביל לשיחות עירניות אל תוך הלילה.

הביקתה שלנו

עוברים את קטע השפל הבוצי

נוף המפרצים בדרך

3/12/06 ניו זילנד – אייבל טזמן היום השני:

הלינה המשותפת עברה לרובנו טוב מהמצופה, אור ישנה כל הלילה ולא העירה את שאר המטיילים העייפים. מי שהעלתה את הרעיון המטופש, בדיעבד, וניסתה לישון עם אור באותו שק שינה לא עצמה עין. בבוקר, אחרי ארוחה קלה, המשכנו לעבר הסיום. שוב קצת עליות ירידות, הרבה מים מסביב, הרבה צילומים, הפסקת אוכל אחת וילדה אחת שמתעקשת לרדת כל פעם מהמנשא וללכת עם המקלות שהיא אוספת בדרך. מרוצים אנו מגיעים לנקודת הסיום ל Marahau. כנראה ההליכה שלנו משתפרת כי הפעם למרות שהמרחק ארוך יותר - 11.5 ק"מ, עברנו אותו בדיוק לפי הזמן המשוער של הדוק ב-4 שעות.

נכנסנו לגלרית פסלים מעץ מדהימה ממש בקצה הטרק. בו פסלים גדולים מתוך המיתולגיה והתרבות המאורית.

חזרנו למוטואקה, החזרנו את הציוד השכור, עשינו השלמות בסופר וחזרנו לקמפינג האהוב עם הבריכה הג'קוזי וכריות קפיצה.