4-7/12/2006 ניו זילנד - מנלסון לחוף המערבי

4/12/06 ניו זילנד – נלסון:

בדרך לאגמי נלסון עצרנו באקווריום קטן בשם Touch the Sea שבמאפואה. כבר גילינו בטיול שככל שהאקווריום יותר קטן ההנאה בו גדולה יותר. האקווריום מיועד לילדים, אפשר ונגענו בו כמעט בכל דבר, בדגים, בחתולי הים, בצלופחים, רכיכות, כוכבי ים, אלמוגים ואפילו בכריש. רק התמנון הגדול והמרשים וסוסוני הים הקטנים היו מחוץ לתחום הנגיעה. נהננו מאוד.

בפארק הלאומי אגמי נלסון Nelson Lakes National Park, שני אגמים יפים המוקפים ביער ומאחוריהם מתנשאים הרים מיוערים. עצרנו באגם הראשון הקטן יותר, אגם Lake Rotoiti, מראה פסטורלי מבודד ומקסים. נמרחנו בקרם איכותי נגד זבובי החול שכאן. ישבנו על שפת האגם, מפוררים ומחלקים את כל הלחמים הישנים לברווזים, השמחים להסתער עליהם. ארבע ככרות לחם חולקו לכל דורש. שחקנו עד הערב והחלטנו גם לאכול כאן, אבל את סיום הארוחה נאלצנו כבר לעשות בתוך הקראוון מוגנים מרבבות זבובי החול שהגיעו למתקפת חורמה בנו.

לאחר השיחות עם הישראלים בטרק איבל טזמן, והסיפורים הרבים ששמענו מהם על האירוח החם אצל חברי ההיט, החלטנו שעכשיו מתאים לנו. נסענו לסיינט ארנוד St. Arnaud לבלות את הלילה אצל משפחת שואו איתה תיאמנו יום קודם. אד וניקי מתגוררים עם שני ילדיהם, אלן ואנג'לה בחלקה של כ240 דונם מוקפים ביערות, ממש קרוב לאגמים. קבלת פנים חמה המסה מהר מאוד את המבוכה הראשונית. עשינו לשמחת הבנות היכרות ראשונית עם חלק מחיות המשפחה, בייב החזיר השחור, התרנגולות, השרקנים והעיזים. כולם קרקרו אחר אור, גדולים וקטנים והיא כמובן התמוגגה מול המרחב והמשחקים הרבים שיש. הילדים שחקו עד מאוחר בבית ובקראוון, ואנו, המבוגרים קשקשנו מבעד לצעקות השמחה שלהם.

Lake Rotoiti
באגמי נלסון

נוגעים בצלופחים
Touch the Sea

בריכת הרכיכות

5/12/06 ניו זילנד – נלסון:

אלן ואנג'לה לומדים בחינוך ביתי ואד עובד רק שלושה ימים בשבוע, זה מספיק להם לכל צרכם, כך שכל היום עבר ביחד. משחקים, שיחות, השתוללויות במרחבים העצומים ובקיצור הרבה הנאה. אד לקח את כולם לטיול בעגלה של הנרי ובלקי השוורים בעלי האופי. אחר הצהריים בילינו באגם Rotoit הפסטורלי בחתירה בסירתם הקטנה Pig Let. בלילה הילדים החליטו לישון באהל בחוץ וכך למבוגרים היה ערב שקט ביחד.

שטים ב
Lake Rotoiti

עם הנרי ובלקי החמודים

כול הילדים בקראוון במיטה שמעל הקבינה

6/12/06 ניו זילנד – מנלסון לחוף המערבי:

שוב הבוקר ביחד ואנו מחליטים שהגיע הזמן להמשיך. הפרידה עצובה למרות שהכרנו זמן קצר התחושה של חברות מקסימה. אד וניקי סוחטים הבטחה מאראל ונטע לביקור בטיול של אחרי הצבא. תמונות אחרונות שוב נפרדים וממשיכים. הגענו ללילה אחד ונשארנו ליומיים מקסימים.

היום היפה שבחוץ מאפשר לנו לטייל שוב ליד האגם, בחצי האי שבו, להנות מההליכה ביער, לטעום מטל הדבש שעל עצי האשור ה Honeydew.

ממשיכים לכיוון החוף המערבי בדרך יפה ומרשימה שעוברת בתוך ערוץ הבאלר Buller Gorge. עוצרים בגשר התלוי מעל ערוץ הבאלר Buller Gorge Swingbridge, הגשר התלוי הארוך ביותר בניו זילנד, אורכו 110 מטר וגובהו 17 מטר. אנו חוצים אותו ויוצאים להליכה בגדה השנייה, בחצי האי. שלטים מספרים על מוקד רעידת האדמה שהייתה כאן ב1929, כשהאדמה עלתה ב4.5 מטר. המשכנו למפלי אריקי Ariki Falls תוך שאנו מקפצים ומנסים להימנע מנפילה לשלוליות בוץ גדולות בדרך. אנו חוזרים לגשר, אך הפעם חוצים את הנהר באומגת טנדם מיוחדת באורך 160 מטר. נטע חוזרת באומגה לבד, ואראל חזרה את אותו המסלול רתומה כסופרמן, בשכיבה וידיים פרוסות לצדדים.

בערב הגענו לווסטפורט שבחוף המערבי.

נטע חוזרת באומגה
Buller Gorge Swingbridge

מטיילים באגמי נלסון

7/12/06 ניו זילנד – ווסטפורט לקאראמאה:

בווסטפורט Westport, הלכנו לראות את מושבת כלבי הים. השלטים מסבירים שהזכרים מגדירים טריטוריות עם גישה לים. לכל זכר מספר נקבות בהתאם לדומיננטיות שלו. הגורים נולדים החל מאמצע נובמבר. האם נשארת עם גורה היחיד במשך 10 ימים כדי לשמור עליו. טיולי חיפוש המזון שלה הולכים וגדלים כדי להתמודד עם דרישות החלב הגדלות של הגור. כשהגורים בני שבועיים שלושה הם מתחברים לקבוצות משחק ומתחילים לשחות בבריכות הקרובות. הסתכלנו על היצורים החביבים שעה ארוכה, שמחנו לראות בסביבות 30 כלבי ים כולל הגורים.

בזמן שאנו הלכנו לקניות ולאינפורמישן כדי להחליט על המשך המסע, אראל ואור הלכו לגן משחקים יפה בו שחקו ילדים שנראה שבדיוק יצאו מבית קטן בערבה.

ההחלטה נפלה ואנו מנצלים את עייפות הבנות שנרדמות ויוצאים בדרך המתפתלת צפונה לקאראמאה. בדרך עוברים בקו החוף ואחר מטפסים בצוק קאראמאה Karamea Bluff, עם נוף יערות מסביב וים טזמן מתחת.