8-10/12/2006 ניו זילנד - קאראמאה לגריימאות'

8/12/06 ניו זילנד –קאראמאה:

קמנו לאחר לילה בו ירד גשם ללא הפוגה, השמיים אפורים וקרררררררר. החלטנו לא לוותר ולצאת למסלולי ההליכה באזור. כדי להגיע לשם יש לנסוע 16 ק"מ, בדרך לא סלולה שאינה מתאימה לקראוונים, במיוחד לא גדולים כשלנו. הלכנו אם כן לשכור רכב פרטי למשך היום. נטע רצתה אוטו אדום עם גג פתוח. מפאת מזג האוויר נאלצנו לוותר על בחירה זו. טוב, גם לא ממש הציעו לנו לבחור וגם אין בכלל היצע שכזה. קבלנו רכב ישן מאוד, אבל הבטיחו שהוא יעמוד במשימה.
הרגשת הנסיעה ברכב פרטי לאחר נסיעה של כ4 חודשים בקראוון היתה משונה מאוד.

נסענו על כביש חצץ מפותל וקצת משובש בתוך יער צפוף ל Oparara Basin אזור עם תצורות סלעי אבן סיד מרשימים. במסלול ראשון הלכנו לקשת אופארארה Oparara Arch הענקית, הנמתחת מעל נהר האופארארה. אורך הקשת 200 מטר וגובהה 37 מטרים. מסלול שני הלכנו לשער מוריה Moria Gate Arch, גם קשת זו נמתחת מעל לנהר אופארארה, היא יותר קטנה מהקודמת אבל מאוד יפה. יורדים אליה מפתח צר ועוברים במנהרה שסופה היא הקשת, מצד אחד נכנס הנהר ויוצא מהעבר השני. המשכנו באותו שביל לאגם המראה Mirror Tarn, בו כל היער מעברו השני משתקף בבהירות מקסימה. מסלול שלישי הלכנו לשתי מערות צמודות. הראשונה Crazy Paving Cave, בו גם עכבישים וחרקים. בכניסה למערה שלט המבהיר שסוג העכבישים כאן הם צאצאים ישירים של העכבישים הקדומים ביותר, והם מוגנים ע"י החוק ואין לגעת או להזיז אותם. היות והיינו לבדינו באזור, נכנסנו לאור שני הפנסים היחידים שהבאנו למערה גדולה וחשוכה מאוד והתחלנו לחקור אותה. בחלקה האדמה סדוקה מה שכנראה נתן לה את שמה "הריצוף המשוגע". ראינו גלמים של עכבישים ועכביש אחד. עברנו למערה השניה Box Canyon Cave, מערה גדולה וארוכה במיוחד עם קטעי אבן סיד בצדדים.

מזג האוויר שהשתפר קלות המריץ אותנו לפנות עוד קצת צפונה לפארק הלאומי קאהוראנגי Kahurangi National Park, ולטעום גם מטרק ההיפי Heaphy Track המפורסם. המאורים היו הראשונים להשתמש בדרך חוף בוגדנית זו בחיפוש אחר מזון, להעברת סחורות או יציאה למלחמה. אורכו של הטרק 77 ק"מ וההליכה בו נמשכת בין ארבעה לשישה ימים, כשחייבים לצאת מנקודת ההתחלה או הסוף, אין אפשרות תחבורה לחלקי הטרק. אנו הסתפקנו בהליכה לסקוטס ביץ' Scotts Beach. עברנו בגשר תלוי מעל נהר קוהאיו Kohaihai River, והמשכנו דרך חורשה יפהיפיה של דקלים ושרכים לנקודת תצפית על החוף. אחר כך הלכנו גם במסלול Zig Zag Track, טיפוס זיג זג לראש הגבעה הראשונה. לאחר טיפוס לא קל קיבלנו מראה מדהים של הנהר, החוף וים טזמן. מהמרומים ראינו את נטע, שירדה כבר קודם, קופצת בתנועות משונות. המסקנה הבלתי נמנעת הייתה שהיא נאבקת בגדודי זבובי החול התוקפים אותה. ואכן כשפגשנו אותה שמענו את כל סיפורי הגבורה שלה מול האויב העקשן- זבובי החול....

חזרנו לקאראמאה להחזיר את המכונית ולחזור לקראוון הישן והטוב שלנו. נסענו דרומה לכיוון ווסטפורט. מפאת השעה המאוחרת החלטנו להכנס כבר באמצע הדרך לקמפינג. נסענו בעקבות שלט, בעיירה נחמדה כשברקע קשת ענקית ומדהימה. הגענו לקמפינג ונכנסנו לבדוק אותו, אך מראה פניה של אראל לאחר היציאה מהשירותים הבהיר שכאן לא נשארים. המשכנו עוד כ40 קילומטרים עד לווסטפורט לקמפינג מסודר ואיכותי שמתאים למפונקים כמונו.

תחילת טרק ההיפי
Heaphy Track

אגם המראה
Mirror Tarn

קשת אופארארה הענקית
Oparara Arch

9/12/06 ניו זילנד –ווסטפורט לגריימאות':

קפצנו לבקור קצר במוזיאון קולטאון Coaltown Museum, המשחזר את החיים בעיירת כורים על כל היבטיה. מוצגים מהמכרה עצמו עם כל הציוד, חיי העיירה ברחוב, בבתים, במקומות עבודה אחרים, תחבורה ובפאב כמובן. מצאנו מקום לעדכן בו את האתר, בתוך חנות ספורט ואופניים. בינתיים היתר התענגו על שוקו ופנקייק (סימן לבאות) במסעדה הסמוכה. כשסיימנו לעדכן ועזבנו את החנות, אור, שלטפה שעה ארוכה את האופניים הצבעוניות שבחנות, בכתה "למה צריך לעזוב את מוזיאון האופניים??".

המשכנו בכביש חופי מדהים דרומה. לאורך החוף בתוך הים סלעים ענקיים עליהם נשברים בעוצמה הגלים הגבוהים. אי אפשר היה להמשיך ללא כמה וכמה עצירות לתצפיות על הנוף היפה. הגענו לסלעי הפנקייק Pancake Rocks , שבעיירה פונאקייקי. אלו סלעים גיריים שהתעצבו במשך השנים בתהליכי שחיקה יחודיים. הם נקראים סלעי הפנקייק כי יש כאלה שזה מה שהם מזכירים להם. לנו הם לא כל כך הזכירו פנקייק, בוודאי לא את הפנקייקים המעולים מהבקר, אבל המראה היה יפה מאוד. הגענו בשעות הגאות וזכינו למופעי מים מדהימים. גלי הים נכנסו בעוצמה אל תוך הפתחים מתחת ומצידי הסלעים וניתזו בעוצמה כלפי מעלה. במרכז המבקרים הצמוד נהננו מתצוגה יפה המסבירה ומדגימה את הווצרות המערות ותצורות הסלעים באזור. בתקופה בה נראה שהכל כבר ידוע ומובן, הווצרות סלעי הפנקייק עדיין לא לגמרי מובן ונשאר מיסתורי. המדענים יודעים שהסלעים עשויים מאבן סיד נוצרו מתחת לפני הים לפני 35 מליון שנים מחלקי יצורים ימיים. המדענים לא יודעים בדיוק איך הסלעים נוצרו בשכבות. שאר התצורות נוצרו מהתנפצות גלי הים, הרוחות והגשם המתמשך ששחקו ומוססו את קו החוף.

המשכנו תוך עצירות נוף נוספות בכביש המדהים דרומה לגריימאות'.
כבר זמן רב שאנו מרגישים בהכנות לקראת הכריסטמס, בעיקר בחנויות, במגוון הקישוטים והמתנות לחג. עכשיו גם מתחילים חגיגות הכריסטמס ואנו קפצנו לפארק המקומי לחוות חגיגה כזו. כשרונות מקומיים הפגינו את כשרונותיהם, ואור שלא ממש התעניינה שחקה עם עשרות הילדים במתקנים שבפארק. עד שניידת משטרה הגיע לפארק עם סירנה ואורות מהבהבים והביאה את סנטה קלאוס. התרגשות ושמחה בקרב כל הילדים. נשארנו עוד קצת והמשכנו לקמפינג.

סלעי הפנקייק

סלעי הפנקייק והמים הניתזים בעוצמה

בדרך דרומה לאורך החוף

10/12/06 ניו זילנד –גריימאות':

יצאנו לטיול טרקטרונים באזור. לבשנו מעילי ומכנסי גשם, קסדות ומגפיים, קבלנו תדרוך קצר על הרכבים ויצאנו בנסיעה אחרי המדריך. עברנו שלוליות בוץ, טפסנו לגבעות צפינו בנוף היערות היפה וירדנו בחזרה אחרי שעה מהנה מאוד. היה כיף מאוד!

המשכנו לשנטיטאון Shantytown, שחזור של עיירה מקומית משנות השמונים של המאה ה19, בתקופת הבהלה לזהב. השחזור הפעם קטן יותר ומרשים פחות מאשר זה שהיינו בו בבלאראט באוסטרליה, אך עדיין נהננו מאוד. במקום בניינים משוחזרים כמו בית כלא, בית ספר, נפחייה, סנדלריה, בנק... נסענו ברכבת קיטור ליער, הראו לנו את מנוע הרכבת בפעולה, ניסינו את מזלנו בחיפוש אחר זהב וגילינו שאנו הולכים ומשתפרים.