16-19/12/2006 ניו זילנד - וואנאקה לקווינסטאון

16/12/06 ניו זילנד –ואנאקה:

מוזיאון עולם הפזלים של וואנקה Puzzling World מוזיאון אשליות, משחקי חשיבה והרכבה, הלוגרמות יפהיפיות ומעניינות, חדר מלא פרצופי אישים חשובים שעוקבים אחריך כשאתה זז, חדר עם רצפה משופעת לבלבול שיווי המשקל והשירותים הרומיים המפורסמים. בחוץ מבוך תלת מימדי בו צריך להגיע אל ארבעת הקצוות, עם זה הסתדרנו הבעייה התגלתה כשרצינו לצאת מהמבוך, התברברנו קשות. לקח לנו סה"כ שעה לסיים אותו.

נטע ואראל הספיקו לסרט של שתיים בקולנוע סינמה פרדיסו המפורסם של ואנאקה. בית קולנוע בו במקום שורות של כסאות יש כורסאות ישנות ונוחות ואפילו מכונית חיפושית בה אפשר לשבת, בתוך האולם. הם ראו את הסרט Eragon, סרט הרפתקאות, אבל האטרקציה בהפסקה עוגיות שוקולד צ'יפס גדולות הישר מהתנור. אנו בינתיים צרבנו ל DVD את אלפי התמונות מהטיול שהצטברו על המחשב ואיימו להשבית אותו מחוסר זכרון.

חזרנו לעוד לילה במרכז העיירה, והפעם תוכנית הערב שלנו יצאה לפועל. הדלקת נר שני של חנוכה, ערב שירה ומהר התארגנו ליציאה. בחרנו בסרט של תשע, כשאור כבר לקראת שינה. עזבנו את הבנות בקראוון בקמפינג, וצעדנו לקולנוע. ראינו את הסרט Departed סרט פעולה שספק עם בנסיבות אחרות היינו מעיפים בו מבט, אבל כאן מה שחשוב החוויה החד פעמית מסביב. מסתבר שיזם מקומי רצה לבנות בית קולנוע אך לא היו לו אמצעים. הוא פרסם מודעות בהם הודיע שהוא אוסף ספות ישנות. והתוצאה, בית קולנוע ביתי ומיוחד. וכמובן העוגיות הטעימות, ולא שכחנו לקנות סבוב נוסף של עוגיות לבנות. רוב הצופים היו ישראלים, את רובם כבר פגשנו באזורים אחרים, כך שהיה נחמד לשמוע על החוויות שעברו.

ללא מילים
Puzzling World

בשירותים הרומיים

חדר האישים העוקבים אחריך

17/12/06 ניו זילנד –ואנאקה לקווינסטאון:

טפסנו במסלול Diamond Lake Track. התחלת המסלול, עלייה קלה לתצפית על אגם דיאמונד, המשכנו לתצפית על אגם וואנאקה. אחר כך המשכנו במסלול וטפסנו בעלייה יחסית תלולה כשעה לגובה 777 מטר להר רוקי Rocky Mountain. הנוף מפסגת ההר ציורי ומרהיב, אגם וואנקה למרגלותנו ומסביב רכסי הרים כשחלק מהפסגות מושלגות. ההפסקה למעלה הלכה והתארכה למול הנוף היפה.

בדרך ראינו מבנה מעניין, עצרנו והתגלה פארק הרפתקאות לנטע. מרכז טיפוס Clip’n Climb, הכולל 8 קירות שונים ומשונים לטיפוס מרתק ועוד קיר ענק לטיפוס מקצועי. אור שמחה כשהרשו לה להצטרף לחגיגה ושתיהן בילו שם כשעתיים.

בערב הגענו לקווינסטאון Queenstown, עיר על שפת אגם וואקאטיפו. חנינו בקמפינג שבמרכז ויצאנו לטייל. אפשר לסווג את החנויות כאן לשניים, או שהן קשורות למזון (מסעדות...), או שעוסקות באטרקציות שבאזור. אראל הספיקה להתעניין בקפיצת בנג'י ונטע בטיסה בכדור פורח. את ההחלטות אנו משאירים למחר וממהרים להספיק לטקס המשפחתי של הדלקת נר שלישי. החלטנו שמספיק שאור חוזרת עם פער לימודים עצום למערכת החינוך, אי אפשר להוסיף לכך גם שירי חנוכה מעוותים בגלל הזכרון המשפחתי האיום שלנו. הורדנו מהאינטרנט את המילים לכל השירים ואנו שמחים שלא יבוצע יותר נזק מילולי, לגבי המנגינות, אין לדעת, נטע ואראל מנסות לכפר על הזייפנים שבחבורה.

מרכז טיפוס
Clip’n Climb

הפסקה ארוכה מול הנוף היפה מהפסגה
Rocky Mountain

אגם דיאמונד

18/12/06 ניו זילנד –קווינסטאון:

התחלנו את היום בהליכת בוקר אל ה- SKYLINE, ממש כמו ברוטוראה עלינו בגונדולות (קרוניות רכבל) לאמצע ההר ומשם עלינו ברכבל סקי עד למעלה. מהפסגה גלשנו בלודג' (מעין מזחלות על שלושה גלגלים) עד לתחנת הרכבל. פעם ראשונה עשינו כולנו את מסלול הנוף, ובפעם השניה אמא ואבא ירדו ברגל, אור ונטע בנופי ואראל באקסטרים.

הגענו לגשר מעל נהר קאוואראו Kawarau Bridge, המכונה גם גשר הקופצים. בהתחלה הסתכלנו על הקופצים בנג'י, היוצאים מהמתקן וצוללים אל עבר הנהר. אחרי שלושה קופצים רצנו להרשם לקפיצה.

לנטע המאוכזבת חסרו שני קילוגרמים כדי שתוכל גם היא לקפוץ. אחרי שקשרו היטב את הרגליים העמידו אותי על בליטה מהמתקן, היתה התרגשות הלב דפק. ספרו לאחור וקפצתי, היו כמה שניות של נפילה חופשית, טבלתי במים, החבל נמתח והעיף אותי חזרה למעלה. אחרי כמה פעמים כאלו הסירה באה, הושיטו לי מקל ומשכו אותי לסירה וממנה ליבשה. זהו. היה מדהים! ואני אשמח לעוד קפיצה.

לעת ערב טיילנו במרכז העיר וליד האגם, וסיימנו כרגיל בזמנים אלו, בהדלקת נר רביעי של חנוכה.

ערן ונטע נרשמו לטיסה בכדור פורח. היציאה מחר ב5 לפנות בוקר אז אמורים להיות תמאים מתאימים לטיסה ללא רוח.

קפיצת הבנג'י

יורדות במזחלת

הנוף מפסגת הסקייליין

19/12/06 ניו זילנד –קווינסטאון:

טלפון ב4:30 מבהיר שמפאת מזג האוויר בוטלה טיסת הכדור פורח, נטע מאוכזבת אבל מיד נרשמים למחר. אז יש תקווה.
מזג האויר קצת חורפי, ואנחנו בכל זאת יוצאים כמתוכנן לכיוון גלנורקי Glenorchy. נסיעה של כשעה בכביש מדהים ביופיו, הכביש מתפתל בין גווני הירוק של הצמחייה לצד כחול של של האגם והלבן ברקע של פסגות ההרים הגבוהים. עושים את המסלול ללגונה המקומית, הרוח חזקה אך המסלול חמוד ויפה. רובו על עשב , גשרים ושבילים גבוהים מעל הביצה. לידנו הלגונה עם הברבורים השחורים וגוזליהם והפסגות המושלגות מסביב.

ממשיכים למסלול לאגם סילבן Lake Sylvan , הליכה ביער/חורש עד לאגם גדול. כשהגענו לאגם התחיל לרדת גשם, אז חזרנו במהירות. נוסעים חזרה לעוד לילה בקמפינג בקווינסטאון באותה דרך יפהיפיה.

נר חמישי ולישון לקראת הטיסה מחר.