20-23/12/2006 ניו זילנד - פיורדלנד

20/12/06 ניו זילנד –מקווינסטאון לפיורדלנד:

שוב הטלפון עם שחר מבשר על ביטול הטיסה בכדור פורח לאכזבתה של נטע. הפעם אנו ממשיכים והטיסה תדחה לאזור אחר בתקווה למזג אוויר טוב יותר.

נוסעים נסיעה כמעט רצופה בגשם ורוחות חזקות, כ170 ק"מ עד טה אנו Te Anau שבפארק הלאומי פיורדלנד Fiordland National Park. נוסעים לגדת אגם טה אנו שנוצר ע"י קרחון ענק עד לקמפינג. מתמקמים ויוצאים לטייל מי באופניים מהקמפינג ומי ברגל. הרוחות החזקות מבריחות את חלקנו חזרה לקראוון.

בערב משחקים בגן שבקמפינג עם ילדי שתי משפחות ישראליות נוספות. בערב במטבח, לעיני שאר האורחים המשתאים, מדליקים כולם יחד נר שישי של חנוכה וזוכים בסוף למחיאות כפיים. בסוף זוכים כולם להתכבד מהעוגה הטעימה שאראל הכינה.

הדלקת נר שישי של חנוכה

נלחמים ברוח בטיול האופניים

21/12/06 ניו זילנד –מטה אנו למילפורד:

השמיים מעוננים מאוד, מדי פעם מטפטף אך אנו יוצאים לדרך, בפארק הלאומי פיורדלנד לעבר המילפורד סאונד. 119 ק"מ של נופים יפים למרות העננות הכבדה. הדרך נסללה ע"י הממשלה בשנות השלושים בכזרת מובטלים בתקופת השפל. לאורך הדרך נקודות רבות לעצירה, לתצפיות נוף ומסלולי טיול ואנו מצויידים בעלון מפורט מהDOC , ומתכננים לעצור ברובם.

• אגם מיסטלטוי Lake Mistletoe, הליכה של כ40 דקות ביער עד לאגם.
• בוייד קריק Boyd Creek, הליכה קצרה למפלים יפים בערוץ הנהר.
• אגמי המראה Mirror Lakes, מסלול הליכה קצר על שביל עץ ליד אגמים קטנים שבהם אמורים להשתקף ההרים. אצלנו הרוחות יצרו גלים כך שלא זכינו להשתקפות רבה.
האגמים נוצרו ע"י נהר אגלינטון Eglinton, שזרם במורד העמק. בזמן מסוים הנהר החליף מקום ונטש את הבריכות העמוקות האלו שנשארו כאן.
• נובז פלאט Knobs Flat, מרכז מבקרים עם תצוגות המסבירות על ההשפעה של מפולות השלגים על האזור ועל החיים באזור. מפולות השלגים Avalanches, הם מסה גדולה של שלג, סלע או קרח שנופל מההרים. כשהקרחונים נסוגו מעמק הפיורדלנד, נוצרו פני שטח הררים חדשים עם קירות אנכיים ואגני שלג תלולים, שהיו אידאליים למפולות שלגים. מפולת כזו מנקה את כל הצמחייה בדרכה למטה במדרון ומשטחת יערות.
• אגם גאן Lake Gunn, מסלול של שלושת רבעי השעה ביער טחוב ומרשים (יער מכושף) לאגם.
• מהדיבייד The Divide אל פסגת קיי Key Summit, טיפסנו בעלייה מתמשכת כשעה וחצי לאורך מסלול רוטברן בתוך יער לצד מפלים ולקול ציוץ הציפורים. הנוף למעלה משגע, במיוחד שלכבוד הגעתנו התנקו חלק מהשמיים וניתן לראות מסביב את הפסגות המושלגות. למעלה מסלול הליכה אלפיני יפה. כמובן שהתחיל גשם וברד שקצר את ההפסקה למעלה. הירידה כרגיל כבר יותר קלה ומהירה, למרות שהברכיים משדרות אחרת.
• עצרנו ליד פתח מנהרת הומר, שם חיכה תוכי קיאה על כידון אופניים בנסיון לאכול את הפלסטיק שמסביב. בשלב הזה חייכנו, במיוחד כשגם בעל האופניים חייך. הפסקנו לחייך כשהקיאה עברה לנקר את האנטנה וחלונות הקראוון שלנו. קפצנו גם לקרחון שמהצד השני של הכביש. עברנו במנהרת הומר Homer Tunnel, שבנייתה נמשכה מ1935 עד 1953 במהלכם היו עיכובים כתוצאה ממפולות שלגים טרגיות ומלחמת העולם השנייה. עד בנייתה היה אפשר להגיע למילפורד רק באוניית קיטור דרך החוף או ברגל. אורכה של המנהרה 1207 מטר, והיא נחצבה בסיתות גס ויורדת בשיפוע חד ממזרח למערב. מגיחים ממנה הישר לקניון קלדו, נוף מרהיב.
• עצרנו בגשר טוטוקו Totoko Bridge, ממנו משקיפים על הר טוטוקו שגובהו 2746 מטר. ההר נקרא על שמו של צ'יף מאורי שחי באזור. המאורים מאמינים שההר מחובר לאלוהים ומהווה קשר בין החיים הפיסיים והעולם הרוחני.

הגענו בשש בערב למילפורד לאחר יום עמוס. במקום אין קמפינג והחלטנו לחנות ללילה בחנייה הקרובה למעגן הסירות, שם היו שירותים מסודרים. ארוחה, הדלקת נר שביעי של חנוכה ויוצאים אחרי תשע לראות את השקיעה במילפורד. המראה יפה, והמסלול מוביל על שפת הפיורד עד מול מפל בוון Bowen Falls. בכלל מוזר ומדהים לצאת בלילה מהקראוון שמיים זרועים באלפי כוכבים ומסביבנו ההרים האימתניים המקיפים אותנו, הרגשה של עוד רגע והם יקומו כולם וינועו בכבדות לעברנו.

לפני הכניסה למנהרת הומר

הנוף מהפסגה
Key Summit

Mirror Lakes

22/12/06 ניו זילנד –מילפיורד:

בחרנו בשיט במילפורד סאונד בספינה קטנה כמומלץ, לחוויה אינטימית יותר עם הפיורד. זכינו ליום מדהים, שמיים כחולים לגמרי ללא אף ענן. במקום בו הממוצע השנתי הוא יותר מששה מטר גשם, התברכנו ביום בהיר יפה, אחד מתוך 30-20 ימים בשנה באזור, לדברי המקומיים.

הנוף בשיט מדהים ביופיו. לכל אורכו של הפיורד, 22 ק"מ, הרים מיוערים ופסגות מושלגות, קירות סלע מרקיעים לשחקים מעלינו, מפלים ומפרצונים יפים. התקרבנו עד נגיעה לקירות הסלע והתרטבנו מהמפלים, היה מדהים לראות את המפל מלמטה. ראינו את אזורי מפולת השלג לפי היער שגולח לאורך מסלול הנפילה. בילינו את כל הזמן בחוץ על הסיפון, משתהים מהנוף היפהיפה, טוב חוץ מפסקי זמן לתורנויות הריצה אחר אור. בדרך עצרנו ליד סלע בו השתזפו בשמש אריות הים.

אחרי השיט התחלנו בדרך חזרה ושב עצרנו בנקודות שונות בדרך. • היום הבהיר המריץ אותנו לעצור שוב בגשר טוטוקו לתצפית מרהיבה על הסביבה.
• המשכנו למסלול ההליכה קאזם The Chasm, תהום צרה בעומק 22 מטרים עם סלעים רכים בעלי צורות מעניינות שנוצרו במשך אלפי שנים, משחיקה ע"י הנהר בזרימתו.
• עצרנו שוב בקצה מנהרת הומר למסלול הליכה קליל לראות מה עשה הקרחון לסביבה כשנסוג מכאן, ולנגיעה נוספת בקרחון. נכנסנו לקראוון להמשך הנסיעה, ולפתע אנו רואים פתיתי שלג יורדים להם בקלילות. רצנו החוצה בהתרגשות, אבל כל הארוע נמשך כ5 שניות בלבד.
• אגם מריאן Lake Marian, יצאנו למסלול הקצר של 20 דקות. חוצים גשר תלוי ועוברים על גשר עץ לתצפית על המפלים היפים של נהר הוליפורד.

חזרנו לטה אנו לקמפינג הנחמד ולג'לי ששכחנו במקרר כאן שלשום. נר שמיני של חנוכה והולכים לישון מוקדם לכבוד הטרק מחר.

הקאזאם

מפל בשייט

שייט במילפורד

23/12/06 ניו זילנד –טרק הקפלר:

הקפלר- טרק מעגלי של 4 ימים היוצא מטה אנו. אנחנו עשינו את היום הראשון עד הביקתה וחזרה סה"כ 17 ק"מ. ממש מול הקמפינג בו לנו לקחה אותנו סירת המונית לתחילת הטרק ל Brod Bay, שעתיים ורבע ראשונות עברו עלינו בטיפוס ארוך ותלול, בהחלט לא קל, אבל כל הזיעה הייתה שווה את הנוף מהפיסגה. נוף מרהיב מכל הצדדים, אגם טה אנו והעיירה על גדתו, ליד אגם מאנאפורי, הפיורד הדרומי של אגם טה אנו והרים מושלגים מסביב. אחרי שיצאנו מהסבך של היער הלכנו עוד כשעה בשמש המדהימה, השמים הכחולים שהתברכנו בהם באותו יום והנוף המדהים. הגענו לביקתה Luxmore Hut שבגובה 1085 מטר. חידשנו את מלאי המים, נחנו קצת ויצאנו לטיול קצר למערה שבאזור. חזרנו לביקתה והתחלנו לרדת. הירידה, בהחלט יותר קלה ומהירה, הביאה אותנו חזרה אל חוף אגם טה אנו, שם חיכתה לנו סירת המונית שלקחה אותנו חזרה אל העיר טה אנו. לסיום התפנקנו בגלידה מול האגם ופינקנו את השחפים בארוחה משלהם.

נסענו אל מאנאפורי Manapouri לקמפינג קטן ומשפחתי על גדת אגם מאנאפורי.