28-31/12/2006 ניו זילנד - דאנידין וחצי האי אוטגו

28/12/06 ניו זילנד –דאנידין:

המשכנו בנסיעה מזרחה והגענו לדאנידין Dunedin, כ120 אלף תושבים, העיר השניה בגודלה באי הדרומי. נחתנו הישר במתומן Octagon, מרכז העיר. במרכז עסוקים מאוד, רחובות סגורים, פועלים עובדים על במה גדולה..... המודעות מסביב הזכירו על מה המהומה, עוד מעט 31 בדצמבר. הנוער מתלהב ורוצה להישאר כאן ולטעום מסיבת סילבסטר.
אספנו באינפורמישן את כל המידע על האזור ונסענו הישר אל הקמפינג שהיה קצת צפוף לטעמינו, אבל על כך חיפה גן שעשועים נחמד, שולחנות משחק פזורים בשטח, טרמפולינה, חדר משחקים, כלוב תוכים ובמיוחד הבריכה המחוממת. עוד קצת שכנועים, וסגרנו כאן על 4 לילות, אנו נקבל כאן את פני השנה האזרחית החדשה.

29/12/06 ניו זילנד –דאנידין וחצי האי אוטגו:

מזג אוויר קריר מאוד גורם לכולם לקום מאוחר. פנינו מועדות אל חצי האי אוטגו Otago Peninsula הקרוב. התחלנו במסלול שיוצא אל צוקים טרשיים מרשימים, עברנו בשדות מרעה מסביבנו מאות כבשים והגענו אל הפלטפורמה הראשונה בקצה צוק המשקיפה על הקאזם The Chasm , סלע ענק הבולט מעל פני מי האוקינוס. הליכה נוספת לפלטפורמה שנייה משקיפה על לאברז ליפ Lovers Leap, מעין חריץ ארוך בסלע דרכו נשקפים מי האוקיינוס השוצפים. המשכנו במסלול היקפי לתצפית על חצי האי מראש הגבעה.

למנוחת צהריים הלכנו לחוף אליין Allans Beach היפה.

נרשמנו עוד יום קודם לסיור המומלץ אחה"צ במושבת האלבטרוסים המלכותיים Royal Albatross Center. מושבה בקצה חצי האי,שהיא היחידה בעולם הממוקמת בקרבת מקום ישוב. הסיור התחיל בסרט והסבר על האלבטרוסים. במושבה 150 ציפורי אלבטרוס וכולן מתוייגות ובעלות שמות. נתיב המעוף של האלבטרוסים הוא סביב אנטארקטיקה והן יכולות לעוף ימים שלמים בלי להגיע ליבשה. הן מגיעות לקנן במושבה כאן בספטמבר, והקן נבנה בנובמבר. הציפור מטילה ביצה אחת שמשקלה 500 גרם, ובני הזוג מחלקים בינהם את מלאכת הדגירה שנמשכת 11 שבועות ואת מלאכת אספקת המזון לגוזל שבקע במשך כ10 חודשים. אז עוזב הזוג את המושבה ומבלה כשנה בים, לפני שיחזור למקום לקנן שוב. האלבטרוס הצעיר עף גם הוא ומבלה את 3-6 שנותיו הראשונות בים, עד שאולי יחזור להקים דור חדש של ציפורי האלבטרוס המלכותי.
אחר ההסברים יצאנו לסיור למבנה הזכוכית לתצפית, ואכן הן היו שם מקננות בשטח. מוטת הכנפיים של האלבטרוסים מעל 3 מטרים. הן זקוקות לאנרגיה רבה כדי לעוף, ומשתמשות במשבי הרוח לעזרה. לכן הגענו לסיור אחה"צ כשהרוחות מתחזקות ויש סיכוי שיגרו את עופות הענק האלו לעוף. ואכן לאחר זמן מה החלו שני אלבטרוסים לעוף ולדאות מעל הצוק, מחזה מרשים. על מסך הטלויזיה במעגל סגור ראינו את הריינג'ר עובר בין ששת הקינים שבמושבה, ובודק את מצבם. אור התעניינה במיוחד בבובות האלבטרוסים בחדר, המדגימות את משקלן הרב של האלבטרוסים בגילאים השונים. כשסיימנו את הסיור עוד הסתובבנו באזור החנייה ליד הצוק מתלהבים ממעוף עופות הענק האלו מעלינו.

בחוף ליד המושבה, ב Pilot Beach, צפינו באריות ים שוכבים ומתבטלים על החוף. היה קצת לא נעים לראות קבוצת תיירים יפניים המתקרבים מדי לאריות הים כדי להבהילם ולזכות ב"תמונה יפה" איתם.

המשכנו למושבת פינגווינים צהובי העין אבל לאור המחיר הגבוה לאדם שבקשו והיות שכבר ראינו אותם חופשי בטבע וויתרנו הפעם.

אריה ים מרוגז
Pilot Beach
Otago Peninsula

אלבטרוס
Royal Albatross Center

Lovers Leap
Otago Peninsula

30/12/06 ניו זילנד –דאנידין:

את הבוקר מנצלים להסתובבות בעיר, קניות והשלמת ביגוד שהתבלה ונזרק במהלך הטיול.
ממשיכים למפעל השוקולד Cadbury, לביקור במרכז המבקרים, סרט, הסברים וסיור קצר הכולל מפל שוקולד מותך הצונח מגובה שתי קומות. מוצרי שוקולד מחולקים לנו, טועמים ומחליטים, ששונה אבל טעים.

מסיימים בהחלקרח, אור נהנית לשבת על המזחלת כשנטע ואראל לסירוגין לוקחות אותה לטיול במשטח הקרח.

אור נהנית במזחלת הקרח

החלקרח

במפעל השוקולד
Cadbury

31/12/06 ניו זילנד –דאנידין:

נסענו בבוקר לרחוב באלדווין Baldwin St. הרחוב התלול ביותר בעולם. החננו את הקראוון למטה וטפסנו ברגל. אורכו של הרחוב 161.2 מטרים, והשיפוע במקום התלול ביותר הוא בשיעור 1 ל- 2.86. המראה מלמעלה יפה ואת הירידה אנו כבר עושים בדילוגים קלים. מוותרים על התעודות ב$2 המאשרות שעלינו ברחוב התלול בעולם, וממשיכים לגנים הבוטניים. כרגיל, גנים מושקעים ויפים. אנו, כמו תמיד, נמשכים לאזור העופות עם התוכים היפים, רובם מאוסטרליה וחלקם אפילו מדברים, לא בעברית כמו שאור ציפתה, אבל מדברים. מאכילים את הברווזים, מטיילים עוד קצת בין הצמחים היפים ומקנחים במתקני המשחקים.

חוזרים למנוחה קלה בקמפינג וממשיכים לארועי קבלת השנה החדשה במרכז אוקטגון. בהמלצה מהקמפינג אנו נוסעים מוקדם לחנות קרוב מספיק למרכז. ההמלצה מסתברת כגרועה, אין בעיית חנייה באזור לכל אורך הארוע. אנו מנצלים את הזמן במשחקים, יצירות, מטיילים לתחנת הרכבת היפה וסתם באזור. במרכז המופע המרכזי מתחיל רק בעשר ובינתיים אור תופסת סיבובים על קרוסלת הסוסים, קונה חרב מתנפחת ענקית ופוגעת איתה בכל האנשים שמסביבנו. המופע מתחיל בדיוק בעשר, אומנים ורקדנים מופיעים על הבמה. הקור רב, אז חוזרים להתחממות בקראוון הקרוב.
לקראת חצות הלכנו שוב, ואז המרכז היה כבר מלא באנשים. בשתים עשרה ספרו לאחור הגיעו לאפס פעמוני הכנסייה צלצלו והתחיל מופע ענק של זיקוקין בכל מיני צבעים וצורות. אור ואמא ראו את הזיקוקין מחלון הקראוון.