4-7/1/2007 ניו זילנד - מהר קוק למתבן

4/1/07 ניו זילנד –הר קוק:

היום יפה ואנו ממשיכים. עוצרים לתצפית על אגם פוקאקי Lake Pukaki, אגם בצבעי תכלת ומסביבו פסגות ההרים המושלגות, נוף מדהים ביופיו. ממשיכים לפארק הלאומי מאונט קוק Mt Cook NP, שרובו אזור של שלג עד וקרחונים. הר קוק, שפסגתו בצורת אוהל, הוא הפסגה הגבוהה ביותר בפסיפיק וגובהו 3754 מ'. הוא מכונה בפי המאורים אאוראקי, על שם אל מהמיתולוגיה המאורית, ושמו האנגלי הוא כמובן על שם קפטן ג'יימס קוק.
במרכז המבקרים ממליצים לנו לעשות ככל האפשר היום כי מחר מתקרבת חזית קרירה. מיד יצאנו לטרק בעמק הוקר Hooker Valley. ההליכה קלה יחסית, אין כמעט טיפוס אבל חם מאוד, שמש חזקה קופחת מלמעלה ואין צל. חוצים שני גשרים תלויים, בתפאורה מדהימה של הרים מושלגים. ממשיכים ללכת, כשממול מתגלה לו הר קוק במלוא גובהו והדרו. מגיעים לאגם הוקר שבתחתית קרחון הוקר. לאחר כשעתיים הליכה בהחלט מגיעה לנו מנוחה, באגם שמימיו קפואים מאוד. בעוד אנו משתעשעים לנו, רעש המום מפנה את תשומת לבנו אחורה, וממש לעיננו מחזה מרהיב של מפולת שלגים. קריסה של קירות שלג בעוצמה רבה מטה, מספיק רחוק בכדי לא להבהיל ומספיק קרוב בכדי להינות מהתופעה. חוזרים את כל הדרך חזרה, למרות שנטע רצתה מאוד לחכות במקום למפולת הבאה.

אגם הוקר
Mt Cook NP

הגשר התלוי הראשון בעמק הוקר

תצפית על אגם פוקאקי

5/1/07 ניו זילנד –מהר קוק לאגם טקאפו :

הבוקר שוב השמש זורחת וחם ואנו מטיילים במסלולי עמק טזמן שבפארק. מתחילים במסלול לאגם טזמן הקרחוני. הליכה של כחצי שעה ואנו באגם טזמן בו צפים קרחונים. המים קפואים וממש מכאיב לטבול בהם, אבל קרחון קטן קרוב ליבשה קורץ ומגרה את אור ונטע להיכנס במהירות למים, ולבצוע ממנו חתיכות קרח.
חוזרים לאזור החנייה ויוצאים גם לבריכות הכחולות Blue Lakes. מסלול קצר לבריכות, שצבען לא מצדיק את שמן, הן דוקא ירוקות מאוד. חולצים נעליים, נטע מספיקה לטבול ולפתע מתחילה לנשוב רוח אדירה וממש לא נעימה. הפעם ממש ראויים החזאים לציון לשבח. אנו מתארגנים במהירות וחוזרים לקראוון המתנדנד מצד לצד. ביציאה החוצה מהעמק אנו רואים את העננים גולשים בעדינות על פסגות ההרים המושלגות. נוסעים שוב לצד אגם פוקאקי היפה כל כך בצבעי התכלת שלו ועוצרים לתצפית ליד מרכז המבקרים, נקודת תצפית מדהימה ממנה אנו רואים את הר קוק והפסגות מסביב, ובחזית כל אלו אגם פוקאקי התכול. כאן השמש זורחת וממש נעים להפסקת פירות עם גלידה בנוף המדהים. גם לשחפים מגיעה כרגיל ארוחה ולסיום טבילת רגליים שלנו וקפיצות של נטע לאגם התכול.

ביקור בחוות גידול דגי הסלמון Mt Cook Salmon Farm. כל אחד מקבל קערה מלאה אוכל לדגים. אנו נכנסים למתחם המרושת בתעלה המחברת את אגם טקאפו ואגם פוקאקי. זורקים למים את גרגירי האוכל ועשרות דגי סלומון קופצים כדי לזכות בארוחה. בחווה כ120 אלף דגים.

בערב מגיעים לקמפינג על שפת אגם טקאפו.

נקודת תצפית על הר קוק, הפסגות מסביב ובחזית אגם פוקאקי התכול

בבריכות הכחולות
Mt Cook NP

אגם טזמן עם קרחונים צפים בתוכו

6/1/07 ניו זילנד –אגם טקאפו עד ג'ראלדין :

אגם טקאפו Lake Tekapo, במאורית ‘teka’-מחצלת שינה, ו ‘po’- לילה. אגם טקאפו שימש כמקום מנוחה ליוצאים למאונט קוק ולאוטגו. אנו בוחרים כאן במסלול המטפס לפסגת הר ג'ון Mt John, המסלול מטפס בתוך יער עד לפסגה. סביב לפסגת ההר מסלול מעגלי ממנו רואים בזה אחר זה את אגם טקאפו, אגם מקגרגור, אגם אלכסנדרינה והרי מאונט קוק. בפסגה החלה לנשוב רוח חזקה מאוד ושמחנו לגלות בראש ההר בית קפה קטן בתוך פלנטריום. נהנינו משוקו חם, התבוננות בנוף במשקפת איכותית... ויצאנו לדרך חזרה ברוח אדירה.

נוסעים למרכז העיירונת להשלמת קניות ובחנייה מגלים שלוש מכוניות ישנות. ערן עדיין מתעכב, מתלבט לאיזו מכונית עדיף להיכנס.... ממשיכים לכנסיית הרועה הטוב Church of the Good Shephered, המפורסמת בזכות מיקומה בנוף היפה. היינו, צילמנו ונסענו לחנייה ליד להפסקת צהריים מול הנוף היפה של אגם טקאפו ופארק מאונט קוק מאחור. כשחזרנו, גילינו מול הכנסייה המון רב ואת המכוניות האהובות (על ערן) עם כלה המתמודדת עם הרוח.

נסענו מזרחה עוברים עיירות קטנות ונחמדות עד ג'ראלדין Geraldine, עיירה נחמדה וציורית. בצד הכביש דוכני שוק, דבר שמיד עוצר את הקראוון בקמפינג הקרוב. טיול בדוכנים, ביקור בחנות לטעימות וקניית גבינות ופארק שעשועים גדול. בקמפינג מגלים ציוד ביסבול ולוקחים להתנסות לאחר רכיבת אופניים של נטע ואור.

בקמפינג

כנסיית הרועה הטוב
Church of the Good Shephered

אגם טקאפו, אגם מקגרגור, אגם אלכסנדרינה
מפסגת הר ג'ון

7/1/07 ניו זילנד –יער פיל ומתבן :

מזג האויר מדרדר ויורד גשם קל ללא הפסקה, אנחנו ממשיכים ונוסעים צפונה על הכביש הפנימי והנופי. עוצרים ביער פיל Peel Forest, בוחרים מסלולים ויוצאים לדרך. אראל שאתמול באחד מנסיונות הביסבול, המחבט פגש את הקרסול שלה במקום את הכדור לא יכלה לנעול נעליים סגורות. הליכתה, בקרוקס של נטע ביער בשבילים המכוסים בוץ, דמתה יותר לשרשרת החלקות לוליניות מאשר להליכה בטיול. בכל פעם היה תורן אחר אליו נצמדה, כשהייתה שנייה לפני החלקה לשלולית בוץ מגעילה. המסלול הראשון היה לראות עץ טוטארה גדול שגילו מוערך בין 800-1000 שנים, גובהו 31 מטרים והיקפו 8.6 מטרים. לא גדול כמו עצי הקאורי שראינו בצפון ניו זילנד אבל בהחלט מרשים. מסלול שני למפל אקלנד Acland Falls. הליכה ביער קסום כמו שאנו אוהבים. הגענו לנחל ולאחר הליכה במעלה הנחל התגלה מפל נאה. לאחר מסלול זה כבר היינו כולנו מלאי בוץ והחלטנו לוותר על מפלים נוספים ביער ולהמשיך. בדרך צפונה ראינו את הר סומרס מכוסה כולו עננים והחלטנו לוותר גם על טיפוס אליו.

נסענו היישר לעיירה מתבן Methven, בתקווה שמזג האויר ישתפר מחר ויאפשר סוף סוף טיסה של נטע בכדור פורח. העיירה הייתה שוממה לגמרי. מסתבר שמתבן אומנם עיירה שוקקת חיים, אבל בחורף בעונת הסקי, כשרבים באים לגלוש בהר האט הקרוב. הדבר היחיד שהיה פתוח בעיירה הוא האינפורמישן ומשם נסענו היישר לקמפינג היחיד הנורמלי. נכנסנו לקמפינג ענק המתאים לכ100 קראוונים אך שומם כעת כמעט לחלוטין. גילינו קמפינג מקסים, מדשאות ענק ריקות כאמור וגן משחקים קטן עם טרמפולינה. אבל הדובדבן חדר משחקים חמים ומקסים, מלא שטיחים וספות מזמינות, שולחן ביליארד, שולחן כדורגל, פינג פונג, ארגז ענק עם משחקים לאור ועוד.... הכל חופשי ונוצל עד תום גם למשחק עם מעט הילדים הנוספים ששהו בקמפינג.