12-16/1/2007 ניו זילנד - כרייסצ'רץ ' וחצי האי

12/1/07 ניו זילנד –כרייסצ'רץ' לאקרואה:

מתחילים בהליכה בשביל שעובר ביער ויקטוריה לצד הכביש עד לסיין אוף דה קיווי Sign of the Kiwi. גם מבעד לענו העוטף אותנו ואת הסביבה כולה, ברור לנו שבימים יפים המסלול מספק מראות יפים מאוד. אנו בעיקר הרגשנו צועדים כאילו על פי תהום היות וכל העמק מתחתינו היה מלא בעננים. תשומת הלב העיקרית הועברה לפטריות היפות, כמו באגדות, שלצד הדרך. לקראת הסוף העננים מחליטים להתרחק מעט ואנו זוכים בנקודת הסיום למראה חלקי של נמל ליטלטון.

ממשיכים לליטלטון Lyttelton, עיירת נמל חביבה, לסיור בתחנת כדור הזמן Timeball Station. אחת מתחנות הזמן האחרונות שנותרו בעולם. התחנה בנויה בראש הגבעה מעל הנמל ותפקידה היה להודיע לספנים מדי יום על השעה 13:00, זמן גריניץ' במדויק. הדבר נעשה בעזרת כדור ענק שהונף לראש התורן והורד בדיוק באחת, לפי אות דיגיטלי שמגיע מוולינגטון. כך כל הספינות העוגנות בנמל יכלו לכוון את שעוניהן ולחשב בדייקנות את קו האורך שבו הן נמצאות. התחנה היתה סגורה לרגל שיפוצים אבל בחור נחמד שעסק בשיפוץ לקח אותנו לסיור אישי עם הסברים והראה לנו את הגלגל בעזרתו מעלים ומורידים את הכדור גם היום, כמובן כאטרקציה תיירותית...במקום גם תורן לתקשורת בין החוף לבין הספינות בנמל באמצעות דגלים. לכל אות דגל מתאים וכך היה אפשר לתקשר עם הספינות לפני עידן הרדיו.

אנו בדרכנו לאקרואה בחצי האי בנקס Banks Peninsula. אקרואה Akaroa נמצאת על שפת המפרץ. הקמפינג בו אנו לנים בנוי על מורד הגבעה בעיירה, וחלקת הקראוון שלנו עוד מוגבהת קמעה, כך שכל שנותר לעשות הוא לשבת, להסתכל ולא לשבוע מהנוף וקו החוף היפהיפה הנשקף.

המראה הנשקף מהקראוון,הערב הירוד באקרואה
Akaroa

בתחנת כדור הזמן
Timeball Station
Lyttelton

מסלול לסיין אוף דה קיווי
הולכים בתוך ענן

13/1/07 ניו זילנד –אקרואה:

יצאנו לשיט לראות את דולפיני ההקטורז שנמצאים במפרץ. זהו סוג הדולפינים הקטנים ביותר בעולם ובין הנדירים שבהם , יש סה"כ בין 6000 ל 7000 דולפינים כאלה וכולם בניו זילנד.
אמא אבא ואור ויתרו על לקפוץ למים ב13 מעלות, ורק אנחנו קפצו לראות ולחוות אותם מקרוב. יצאנו השכם ב8 בבוקר אל נמל אקורואה, לבשנו חליפות שיבודדו קצת את הקור, קיבלנו תדריך קצר ועלינו על סירה לא גדולה עם עוד כ10 אנשים. התחלנו לשוט, יצאנו מאזור הנמל וכבר התחלנו לראות את דולפיני ההקטור שוחים ומקפצים סביב הסירה. עצרו את הסירה וכולם, חוץ מצוות הסירה אמא אבא ואור, קפצו למים. הבטיחו לנו שזה קר לשתיים שלוש דקות ואז החליפה מבודדת. זה לא ממש היה ככה, אבל הקור היה שווה הכל. נתנו לנו אבנים שנחכך בינהם בתוך המים ואז הדולפינים ששמעו את הקולות התחילו להתקרב אלינו בלהקות. הם שחו וקיפצו סביבינו, וזה היה מדהים. עלינו רועדים לסירה המשכנו לשוט, והגענו לעוד מקום עם דולפינים ושוב קפצנו אל הקור, ושוב החיות המדהימות האלה שחו וקיפצו סביבנו. עלינו קפואים לסירה ופינקו אותנו עם שוקו חם. חזרנו לנמל, אנחנו רצנו למקלחות החמות, ואבא רץ לקנות דגים במזח לברביקיו בערב.

אתמול בדרך לאקרואה ראינו שהיום מתקיים בעיירה Duvauchelle הפנינג, אז כמובן שנסענו לראות במה מדובר. במקום נערכו תחרויות שונות, מירוצי סוסים עם ובלי משוכות, תחרות גזיזת צמר מכבשים, תזמורת, תערוכות חקלאיות, תצוגת ביה"ס המקומי ועוד. היה מעניין וכייפי.

חזרנו לקמפינג להשתולל, עם גיחה רגלית קצרה לעיר.

תחרות גזיזת צמר
Duvauchelle

עם הדולפינים
Akaroa

14/1/07 ניו זילנד –אקרואה לכרייסצ'רץ':

לאחר שמזג האוויר לא מאפשר לבצע את הטרק שרצינו לראש ההר, אנו חוזרים לכיוון כרייסצ'רץ'. בוחרים בדרך הנופית, ארוכה יותר אבל המראות מקסימים. מדי פעם ענן סמיך מפריע לתפאורה, אבל הדרך העוברת על רכסי ההרים שבחצי האי והתצפיות ממנה על המפרץ מדהימים ביופים.
בדרך נכנסים לשמורה Okuti Valley לצד הנהר. בוחרים שביל ומתחילים לטפס בסבך כשלא כלכך ברור היכן השביל. המקום מקסים, מדי פעם השביל מתפצל ואנו מתווכחים לאן לפנות. חולפים על פני תאי הטלה ומקומות האכלת עופות שמזמן לא זכו לביקור. פתאום מצאנו את עצמנו בשטח פתוח כשבצד מחכים 4 מזחלות לגלישה במורד. המורד הוא משטח נקי מצמחייה, לא ממש ישר והמזחלות ידעו כבר ימים טובים יותר, אבל זה מה שיש. נטע ואראל גולשות שוב ושוב במורד בהנאה רבה, היתר מחליטים שפני השטח הקופצניים לא מתאימים להם ונשארים לצפות. הפסקה קלה גם ליד הטרמפולינה והנדנדה שגילינו בשטח וממשיכים.

חזרנו לקמפינג המאובזר בכרייסצ'רץ' לבריכה מחוממת, טרמפולינה, גן משחקים וסרטים....

מזחלות בשמורה
Okuti Valley

מראה מהדרך הנופית
חצי האי בנקס

15/1/07 ניו זילנד – כרייסצ'רץ':

קמים בבוקר ורואים שמיים כחולים וראות טובה. מתארגנים ונוסעים לגונדולה של כרייסצ'רץ'. רכבל המטפס לפסגת ההר בגובה 500 מטר. המרפסות בפסגה מספקות מראות פנורמיות של כרייסצ'רץ', המישורים לצדה ורכסי הערים מאחוריה מצד אחד ונמל ליטלטון מצד שני. נכנסנו שם גם למנהרת הזמן, קרונית הסיעה אותנו בין מצגות וסרטים שונים המתארים את האזור והחיים כאן החל מלפני 12 מליון שנים. אז נוצר חצי האי בנקס בהתפרצות וולקנית. במקום שוב מורה מרחקים למקומות שונים בעולם. אנו מתבוננים ומבחינים שהמרחק מכאן לקוטב הדרומי 3700 ק"מ, ואילו אנו זוכרים שמהנקודה הדרומית שבבלף לקוטב הדרומי השלט הורה על מרחק של כ- 4800 ק"מ. האומנם, טעות שכזאת?
השמש הזורחת לאחר ימים חורפיים זרזה אותנו לרדת ולהמשיך לחוף סאמנר. שם נהננו משכשוך במים, משחק בחול וסתם התחרדנות בשמש. לפתע החלה רוח חזקה, תוך דקות התמלאו השמיים בעננים ואנו מהרנו למקום מוגן, לקראוון.

נסענו לטייל גם על המזח בניו ברייטון וחזרה למשחקים ולמתקנים בקמפינג. מתחילים לחשוב על הסיום. מחר יום החזרת הקראוון והאריזות. מתרגשים לקראת החזרה, מתגעגעים לכולם, למשפחה, לחברים, לארץ וכמובן לאוכל של הסבתות (שמחנו לשמוע על הפלפלים הממולאים העומדים כבר הכן לאכילה במקרר של סבתא מינה).

המזח בניו ברייטון

חוף סאמנר

הנוף ממרפסת הגונדולה--נמל ליטלטון

16/1/07 ניו זילנד – כרייסצ'רץ':

עוד טיול קצר בעיר, ונוסעים לקמפינג לפרוק את כל תכולת הקראוון לבקתה. הרבה ציוד התאסף במהלך הטיול, והרבה קישוטים צריך להוריד מקירות ותקרת הקראוון. מחזירים את הקראוון לאחר נסיעה של 7150 ק"מ בכל רחבי ניו זילנד. נערכים לתהליך האריזה הארוך, לא ברור עדיין איך הכל יכנס לתיקים ומה יהיה משקלם. חלקנו כבר חלק מהציוד שלא יחזור איתנו לארץ, אבל עדיין אנו במשקל עודף מאוד.

מחר ב 10:30 בבוקר טיסה פנימית מכרייסצ'רץ' לאוקלנד, ולאחר כשעתיים וחצי הפסקה, טיסה של 12 שעות להונג קונג. 24 שעות מנוחה ושוב טיסה של 12.5 שעות עד לארץ.