17-19/1/2007 הונג קונג והביתה

17/1/07 טיסות:

ב 10:30 בבוקר טסנו מכרייסצ'רץ' לאוקלנד, טיסה קצרה של שעה וחצי. כל הטיסה חלפה בתוך עננים כבדים כך שזכינו להרבה מאוד טלטולים. באוקלנד איך לא, שלטים מובילים למסלול הליכה של 12 דקות מהטרמינל המקומי לבינלאומי. בתהליך היציאה שכחנו שאומנם הניו זילנדים לא רוצים שנישאר מעבר לנדרש לטיול, אבל מאידך גם דורשים מס של 25 דולר כשאתה מסכים לצאת. ערן נשלח חזרה לתחילת התהליך כדי להסדיר יציאת ארבעה אנשים, לאור ויתרו.
טיסה ארוכה ומתמשכת של כ11 שעות להונג קונג, מעמיסים את כל התיקים ושוב נוסעים באוטובוס 21A בארץ המוכרת כבר עד למלון. בחצי האי קואלון כבר חושך והכל מאיר באלפי שלטים צבעוניים. לקראת 12 בלילה אנו סוף סוף בחדרנו, כולם נרדמים מיד.

18/1/07 הונג קונג:

השכמה מוקדמת ב6 בבוקר, עירנות מלאה נרשמת ואנו מחליטים לנצל זאת ולטייל. נסענו במטרו לאזור שדה התעופה לתחנת הרכבל החדש ה skyrail, מיזם חדש באי לנטאו שנפתח ממש בין הביקור הקודם לנוכחי. ריחפנו 25 דקות ברכבל מהיר באורך 5.7 ק"מ מעל גיאיות, והרים בעליות תלולות ופניות בתחנות ביניים. ראינו בדרך מפל ומפרץ וכמובן את גורדי השחקים של הונג קונג, חוויה אדירה למרות הראות הגרועה. הגענו לכפר Ngong Ping שם פגשנו בראש ההר את פסל הבודהה העצום והמרשים עשוי ברונזה, משקלו 250 טון וגובהו 31 מטרים. זהו הבודהה הגדול ביותר בכל אסיה.
נכנסנו בכפר להצגה חוויתית "ללכת עם בודהה". עדיין מוקדם ואנו האנשים היחידים במופע. עוברים בין אולמות וסצנות חוויתיות שונות המראות וממחישות את החיים של Siddhartha Gautama (האיש שנהיה בודהה), ודרכו להשגת החכמה. בסוף ההצגה בחרנו עלה עליו כתובה משאלה והכנסנו אותו לפסל הבודהה. האורות בפסל נדלקים בהתאם לקבלת המשאלה שלנו.
המשכנו וטפסנו במעלה המדרגות הרבות כדי להגיע ממש עד הפסל והמוזיאון הקטן שמתחתיו. מול הר הבודהה פנינו לכיוון המקדש הבודהיסטי היפה. בחצר המקדש מתקני הדלקת קטורת. במקום ניתן לרכוש קטורות צבעוניים ומעוטרים בכל הגדלים והעוביים. המאמינים ביותר קונים את הגדולים ביותר, מדליקים אותם תוך תפילה והשתחוות במתקן מיוחד מול הפסל הענק. נכנסנו למקדש והתרשמנו מהפסלים והקישוטים המסורתיים וספסלי התפילה. חזרנו שוב ברכבל עד לשדה התעופה ןמשם במטרו לחצי האי קואלון לאזור המלון.

ניצול עד תום של הדקות האחרונות להסתובבות ברחובות. נכנסים לסגור מעגל באותה מסעדה סינית מהימים הראשונים של הטיול. בעל המסעדה מתלהב מחזרתנו ומזכיר לנו שהזמנו אז 6 צלחות אורז בזו אחר זו, שוב מנסים את המקלות ונהנים מתה יסמין שמציעים לנו לכבוד המאורע. מסיימים את הארוחה וכבר ממש מאוחר בשבילנו, עוד מעט צריך למהר לטיסה הביתה, אבל יד נעלמה, בעצם ידה של אראל מכוונת אותנו לשוק הלילה שנמצא בתהליכי פתיחה. סיבוב קצר וכבר ממש מאוחר, ממהרים למלון ויוצאים עם כל הציוד לאוטובוס לשדה התעופה.
כבר ממש מרגישים את הבית, מנסים להתרגל ולא לסובב את הראש בפליאה כל פעם ששומעים עברית, כמו בחמשת החודשים האחרונים.

המקדש הבודהיסטי
הונג קונג

למרגלות הבודהה הגדול

ברכבל החדש בהרים
האי לנטאו
הונג קונג

19/1/07 ישראל:

נחתנו ב 3 לפנות בוקר לאחר טיסה סבירה יחסית. אור ישנה בדיוק בזמנים הקריטיים של ההמראה והנחיתה, רובנו ישנו בחלק ניכר מהטיסה וביתר הזמן נהננו מסרטים במסכים האישיים.