23-27/8/2006 אוסטרליה- מישן ביץ' עד מגנטיק אילנד

23/8/06 אוסטרליה- מישן ביץ':

יצאנו לשיט של יום לשונית המחסום הגדולה Great Barrier Reef. אורך הריף 2,000 ק"מ ודרים בה כ 400 סוגי אלמוגים שונים. הפלגנו בסירת קטמרן כשעה במהלכה ראינו זוג לוויתנים. הסירה נעצרה מול אזור מלא כתמים כהים במים ואי קטן שכולו חול ואלמוגים. קבלנו חליפות צלילה, שנורקלים, סנפירים וחגורות הצלה. לאור הצלחנו למצוא רק חליפת צלילה וחגורת הצלה שבערך מתאימים. קפצנו למים והתגלה מחזה מקסים, דגים צבעוניים, אלמוגים מסוגים שונים, כוכבי ים, צדפים ענקיים... אראל ונטע המשיכו לשחות ולשנרקל עד לאי ואנו חזרנו עם אור לספינה מפאת הקור ש"חדר לתוכה" בגלל חליפת צלילה גדולה מדי. מהספינה שטנו בסירה קטנה לאי הקטן שהיה שומם לחלוטין. אי שהוא מעין ערימת חול זהוב עם הרבה צדפים וקונכיות. קוטרו בערך 20 מטר. ושם חגגנו, נטע ואור בנו ארמונות בחול, וכולנו לחילופין נכנסנו ושנרקלנו באזור האי. החוויה היתה מדהימה. לאחר ארוחת צהריים שטנו בסירת זכוכית באזור, וחזרנו לחוף.

פנינה קראנו את הודעתך לגבי הסיכונים בטיול אז, אנו מציעים מעומק ליבנו שתדלגי על היום הבא ישירות ל25 באוגוסט.

איים

שיט

מתכוננים לשנרקול

24/8/06 אוסטרליה- מישן ביץ':

היום אראל קמה מוקדם ללא בעיות, וכל זאת לכבוד המאורע צניחה חופשית מגובה 14,000 רגל (מעל 4 ק"מ). כולנו נסענו לחוף אליו היתה אמורה לנחות. שיחקנו בחול, בנינו ארמונות ונטע חפרה בור כדי שאראל תנחת לתוכו. כ 5 דקות לפני הצניחה הגיעה המפעילה ותקעה דגל בחוף לסמן לצונחים. אנחנו חיכינו, ובינתיים זוג שהיה על החוף ספר לנו שהבן שלהם הוא המדריך של אראל (אליו היא קשורה) וניסה להרגיע אותנו בכך שיש לו נסיון רב של הרבה שנים וכ 8,000 צניחות. אבל אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה בצניחה ה 8,001. המפעילה קבלה הודעה במכשיר קשר שהם למעלה צונחים, ואז ראינו 4 נקודות שהתקרבו אלינו, מצנחים נפתחו ואנחנו עקבנו אחר המצנח של אראל (וגם של האחרים). טוב, כולם יכולים לחזור למצב רגיעה, אראל הגיעה בריאה ושלמה, קורנת מאושר ומוכנה לצניחה נוספת.

עוד קצת רחצה בים וחזרה לקמפינג לנוח. אחר הצהריים יצאנו לטיול על חוף הים המקסים, קילומטרים של חוף חולי יפה שהיינו בו כמעט לבדנו. טוב, היה בו גם כלב חמוד שהשתעשע איתנו בזריקות והחזרת מקלות.

בחוף

מיד לאחר הצניחה

הצניחה

25/8/06 אוסטרליה- ממישן ביץ' לטיילור ביץ':

התחלנו במפלי מאריי Murray Falls דרומית לטאלי Tully. ההליכה לראות את המפל על גשר עץ כך שאי אפשר להגיע למים אלא לראותם בלבד. המראה אכן יפה מאוד, אך יש כאלה שהמצב של להיות ליד מפך/נהר ולא להיכנס גורמת להם ל..... המרחבים ביער ליד המפל מקסימים, הקמפינג שם בסיסי עם שירותים ומקלחת שדה. החל דיון אם להשאר ללילה (ועדין צהריים). בינתיים סכמנו על פיקניק באזור המיועד לכך- ושם התגלה הנהר עם אפשרויות לטבילה ופיקניק מקסים מול המים הזורמים. המשכנו לכיוון Cardwell שם רצינו לעשות את דרך היער, דרך של 26 ק"מ עם נקודות עצירה לתצפיות ומקומות עם מים. התחלנו את הדרך אבל מהר מאוד היא הפכה לדרך לא סלולה, המשכנו בה תוך המתנה לנקודת תצפית הראשונה שלא הגיעה. בהדרגה איכות הדרך ירדה והיא הפכה למהמורתית מדי לטעמנו לקראוון. ויתרנו וחזרנו במיוחד לאור העובדה שאין הביטוח מכסה דרכים לא סלולות, ובנוסף שההשתתפות העצמית שלנו היא בגובה 5,000$. מדרום ל Cardwell בקרנו ב Five Mile Hole שוב נחל נחמד. מצאנו קמפינג בעיירת חוף נחמדה Taylors Beach. הקמפינג בסיסי, נטע ואור מיד רצו לבריכה שהתגלתה כנעימה, אבל אז המוני יתושים התפלו עליהם ואת המשך הערב כבר בילינו ספונים בתוך הקראוון נזהרים לא לפתוח מדי את הדלת בכל יציאה שלא יכנסו היתושים. בכל מקרה את רובנו מעטרות גבעות מגרדות רבות סימן להתקפת היתושים.

מפלי מאריי

דרך היער בקרדוול

Five Mile Hole

26/8/06 אוסטרליה- טאונסוויל,מגנטיק אילנד:

הגענו בצהריים לטאונסוויל Townsville. לאראל נפל הקיבוע בשיניים ולכן מיד נסענו לתחנת המידע שם ביררנו לגבי אורטודנט (תודה לכבי על המידע מאזולאי). התקשרנו והיות שסוף שבוע אז רק ביום שלישי הוא יוכל לקבלה. נסענו לקמפינג וכשהתברר שהוא מלא החלטנו לעבור כבר היום לאי מגנטיק Magnetic Island. שיט של כ 20 דקות במעבורת והגענו לאי, נסענו לצידו הצפוני להורסשו ביי Horseshoe Bay . לאחר התמקמות בקמפינג הלכנו לחוף הקרוב.

Horseshoe Bay in Magnetic Island

27/8/06 אוסטרליה- מגנטיק אילנד:

יצאנו מוקדם להליכה של ק"מ וחצי למפרץ בולדינג Balding Bay. זו אמורה להיות הליכה של כחצי שעה, אבל אנו התכוננו ליותר. העמסנו תיקים במגבות, מים ואוכל ויצאנו לדרך. בהתחלה עולים 900 מטר בעליה תלולה ולאחריה ירידה סבירה. להפתעתנו הצלחנו לשכנע את אור להכנס למנשא בזמן העליה, את הירידה היא כבר התעקשה לעשות ברגל, סה"כ היה סביר. הגענו לחוף קטן ומקסים, המים נקיים מאוד ונעימים, החול אפילו יותר. העברנו את היום בטבילה במים, חפירת מנהרות, בניית ארמונות, שוב טבילה, אוכל וחוזר חלילה- יום "קשה". באמצע עוד צפינו בלהקת לוויתנים ששחתה בים לא רחוק, כ 5 לוויתנים, מחזה מרהיב. "למדנו" גם מושג חדש, נודיסטים מהם, הסתבר שזהו חוף נודיסטים לא רשמי. החזרה היתה קלה יותר, אור היתה עייפה ולא נזקקנו להרבה מאמצים כדי לשכנע להיכנס למנשא. בקמפינג הגענו בדיוק לזמן האכלת התוכים. המדריך מפזר אוכל ותוכים רבים (חופשיים מהטבע) באים לאכול.