6-7/09/2006 אוסטרליה- פארק יאנגאלה

6/9/06 אוסטרליה- פארק יאנגאלה:

ארוחת בקר לנו ולברווזונים שבאים לבקר. מבקשים מאור להישאר כרגיל ליד הקראוון, אבל אותה מושכים דברים אחרים. כשהיא נעלמת תוך שתי שניות, מקשיבים טוב, שומעים מהיכן מגיעים הגיעגועים ומוצאים שיירת ברווזונים ובסופה צועדת אור.

סוטים קצת מערבה לפארק יאנגאלה Eungella. נוסעים ונוסעים במרחבים העצומים מגיעים לכביש קצת משובש, חוצים מספר נחלים ומגיעים לערוץ פינץ' האטון Finch-Haton-Gorge . אנו מטיילים במסלול יפה בתוך היער, מלווים בציוצים, צפצופים וצרחות התוכים בצמרות העצים. מגיעים עד למפל אראלואן Araluen-Falls מסלול של 1.6ק"מ. בדרך חזרה עוצרים בקיוסק באמצע שום מקום, שם נהנים מגלידות ביתיות בטעמים שונים, מנגו, תות, שוקולד מנטה וקפה.

נוסעים לקמפינג בעיירה פינץ' האטון. נטע ואור כבר בבריכה ואראל רוצה לצאת ל"מרכז" לבדוק מה כבר אפשר לקנות כאן. מתאכזבת כשהחנות העיקרית, מלבד הצרכניה, היא חנות לציוד לגינות, טוב, עציץ לא נקנה כאן.

מפל אראלואן

יער יאנגלה-ערוץ פינץ' האטון

בקר טוב ברווזונים

7/9/06 אוסטרליה- פארק יאנגאלה:

כבר מספר ימים אנו סוחבים עמנו המלצה לפעילות באזור של "מעוף ביער". נסינו להשיג את החברה בטלפון לפרטים והרשמות אבל אף אחד לא ענה. אתמול כשהיינו בקיוסק איש אחד הבטיח לנו שאם נקח את הילדים לשם הם יאהבו אותנו לכל החיים, נו, אפשר לוותר על ההזדמנות הזו? ניסינו עוד נסיון הבקר והצלחנו, נרשמנו לפעילות של אחת בצהריים.
אז הבקר עבר בעיקר בקריאה, שחיה בבריכה....

הגענו למקום שוב לאחר נסיעה בדרכים המשובשות וחציית הנחלים, קבל את פנינו דייב, קצת הסברים ותרגול ולדרך. הפעילות היא ריחוף בצמרות העצים בגובה של 25 מטר לאורך של כ350 מטר.

ערן: התחלנו בתרגול בגובה נמוך ואחר כך צעדנו לנקודת השילוח. מהר מאד אתה מוצא את עצמך מרחף בגובה צמרות העצים, רואה למטה נחלים וצמחיה עבותה ולידך חולפים העטלפים, צמרות העצים, צמחים טרופיים מוזרים והנוף המדהים למעלה. היה כיף והלוואי שהיה יותר ארוך!
לסיכום, היה כדאי לחכות ולהתאמץ. לגבי האהבה לכל החיים הועלו ספקות, טוב הסתפקנו גם בכמה דקות.

אור ואני חיכינו במקום הסיום, השתכשכנו בנחל, טיילנו, ראינו פרפרים גדולים וצבעוניים. לפתע ראינו לטאה ענקית לידינו, באורך של כ80 ס"מ. אור רצתה ללטף אותה אבל שכנעתי אותה שנחכה לשאר המשפחה שיצטרפו אלינו לתענוג הזה. בינתיים הלטאה עצמה הלכה לה לדרכה.

המשכנו בפארק יאנגאלה עצרנו ב Sky Window לתצפית מרהיבה על כל האזור.

המשכנו בסטייה מערבה לברוקן ריבר Broken-River לראות את היצור המוזר והבישן, שהוא בעצם יונק אבל מטיל ביצים בעל מראה של ברווז מקדימה ושל אוגר מאחורה. שילוב מוזר ביצור אחד הפלטיפוס Platypus. לשמחתנו, ובעיקר לשמחתו של ערן, תוך כדי הצפייה חגו מעלינו עשרות תוכי קקדו בצווחות מרשימים.