06/08/2010 סלובניה- תרמה צ'אטז'. קרואטיה- מורטר

קמנו לבוקר גשום וקריר ולכן החלטנו להיכנס שוב למתחם המקורה. בילינו בכיף חצי יום בבריכות ובמגלשות.
אחה"צ יצאנו דרומה עד לאי מורטר כדי להירשם לשיט למחר לאיים הקורנאטיים. בקמפינג אחר מספר טלפונים בשרו לנו שהשיט הקרוב בו יש מקום הוא ביום ראשון. לא התייאשנו לקחנו את וני קראווני שלנו ונסענו לעיירה מורטר Murter שבקצה האי וסגרנו לבד בסוכנות על שיט למחר.
נשארנו בעיירה הנחמדה והסתובבנו במרכז. בכיכר הופיע חלילן בנעימות מקסימות ומיד ערן רכש ממנו את הדיסק שלו. נסענו חזרה לקמפינג להתארגנות, מחר השיט יוצא ב9:00 בבוקר.

07/08/2010 קרואטיה- מורטר, איי קוראנטי, סקרנדין

מזג האוויר יפה ואנו בשיט לאיים הקורנאטים Kornati. זהו מקבץ של כ 180 איים הפזורים על פני כ300 קמ"ר.
בספרים ובאינטרנט נכתב שאין דומה להם בעולם, בכמות באיים על פני שטח כה מצומצם. אנו מצאנו שבזה מסתכם הייחוד. איים רבים רובם ממש קטנים ואף לא מיושבים. הם נוצרו משקיעת היבשה לפני כ2000 שנים כשלפני כן הם היו מחוברים.
אין כמעט צמחייה על האיים והיופי הוא רק בכמות. השיט היה מ9 בבוקר ועד 6 בערב. במהלכו עגנו באי אחד לארוחת צהריים ובאי אחר, לברנקה, עשינו הפסקה לשחיה במפרץ חולי ויפה.

המשכנו עד לסקראדין לקראת הביקור מחר בפארק הלאומי קרקא.
ממש לפני הכניסה לעיירה "צד" אותנו בעל קמפינג וכיוון אותנו לשטחו. בהתחלה כ"ישראלים" טובים חשדנו בקמפינג אליו נגיע, אך להפתעתנו היה קטן אך מאוד נחמד. הקמפינג חדש, רק כשנה, אנו הישראלים הראשונים לבקר בו. בעל הקמפינג נותן יחס אישי לכל אחד והבטיח לקחת אותנו מחר מהקמפינג לסקרנדין מקום תחילת השיט.