08/08/2010 קרואטיה- הפארק הלאומי קרקא, חצי האי פלישאץ, האי קורצ'ולה

למרות טרוניות קלות, מצליחים להתארגן מוקדם וברבע לשמונה אנחנו כבר ליד ספינת הטיול הראשונה היוצאת לכניסה לפארק הלאומי קרקא Nacionalni Park Krka.
שיט של כרבע שעה בנהר רחב. משני צידיו ירוק, ירוק ועוד ירוק, ואנו בכניסה לפארק. התקדמות קלה בשביל ואנו עומדים נפעמים מול מפלי סקראדין Skradinski Buk, מערכת של 17 מפלים עוצמתיים לאורך כ400 מטר ורוחב של 100 מטרים יוצרים מראה מרהיב.
עמדנו ארוכות מול המראה הזה ואז המשכנו בשבילי הפארק וראינו מפלים נוספים, טחנות מים, כנסיה ולוחות מידע על היווצרות המראות, הדגה והצמחייה בפארק.
חזרנו לקמפינג, התארגנו ויצאנו לנסיעה ארוכה יחסית כדי להתקדם דרומה, ב11 לחודש ב12 בצהריים אנו צריכים להחזיר את הקראוון בנמל של דוברובניק.
ממשיכים עם הפסקות קלות בדרך, עוברים בדלתא נרטווה המשתרעת על פני שטח נרחב ומהווה מעין משטח ישר שברובו שטחים חקלאיים מחורצים בתעלות מים. המראה הכי מדהים מבחינתנו, דוכני הפירות והירקות הרבים בצידי הדרכים, כשמעל ערימת אבטיחים קטנה צינור וממנו מוזרמים מים ללא הפסק על האבטיחים. אוי, כמה מים.
בדרך עוד עוברים במעבר גבול עם בוסניה. קרואטיה, במסגרת ההסכמים לאחר המלחמה ההיא, השאירה לבוסניה רצועת מעבר לחוף הים.
עוצרים בחוף נחמד לשעה קלה וממשיכים לחצי האי פלישאץ Peljesac. עוברים את כולו ומגיעים עד אורביץ' Orebic. מטיילים קצת בטיילת ועוברים במעבורת עם הקראוון לאי קורצ'לה Korcula. שיט של כ15 דקות ואנו מתקדמים ומשתכנים בקמפינג על החוף.
היות וכבר ערב, מתארגנים והולכים ברגל כ20 דקות לעיירה קורצ'ולה, לטיול מקסים באזור העתיק. חולפים בסמטאות ציוריות, בקתדרלת מארקוס הקדוש ובבית שאנשי העיירה טוענים שמרקו פולו נולד בו בשנת 1254.

מפלי סקראדין בקרקא

המעבורת לקורצ'ולה

קורצ'ולה בלילה

09/08/2010 קרואטיה- האי קורצ'ולה, מליני

על הבוקר נוסעים ללומבארדיה שהוא כפר נופש ומוצאים חוף רחצה לבילוי כיפי עד הצהריים.
חזרנו במעבורת לחצי האי פלישאץ ושם בנקודת תצפית מרהיבה על האיים הירוקים הכנו ואכלנו לנו את ארוחת הצהריים.
המשכנו בדיוק בזמן כדי להספיק לבקר בסטון Ston. העיר מוקפת חומה שממשיכה הרבה מעליה, מעל גבעה טרשית. החומה נבנתה ע"י דוברובניק, שקנתה את חצי האי, ונועדה להגן על אוצרות המלח שבאזור. החומה נבנתה לאורך 5.5 ק"מ עם 40 מגדלים ו7 צריחים.
נכנסנו לעיר העתיקה ועלינו לחומה, 20 דקות לפני סגירת השערים בצד זה. התוכנית הייתה ללכת על החומה עד לסופה במאלי סטון. אולם כבר בעליה לצריח הראשון ממנו צפינו על העיר ובריכות המלח הרבות נצפו קשיי ילדות מותשות וכדי לא להסתכן בסגירת השערים הקרובים חזרנו על עקבותינו וטילנו בסמטאות.

המשכנו בנסיעה דרומה ודילגנו על דוברובניק אליה במילא נגיע כשנחזיר את הקראוון.
הגענו לקמפינג במליני Mlini ונרשמנו ל2 לילות (אחרונים עם הקראוון).
לאחר התארגנות ירדנו 170 מדרגות והגענו למרכז העיירה המקסים, לסיום היום עם שוקו וצלילי נגן גיטרה.

החוף בלומבארדיה

תצפית על האיים

תצפית מעל החומה בסטון

10/08/2010 קרואטיה- מליני, צאווטאט

בבוקר 170 מדרגות ובילוי כל הבוקר בחוף. ליד החוף גם פארק מתקני עץ מיוחדים לאור.
נסיון לעניין את הבנות בשיט חוויתי לאיים הסמוכים נתקל בסירוב מוחלט. הן טוענות לרוויה בנושא שיט, ויתרנו. בהתחלה עוד הצטערנו שלא השארנו יותר ימים לבילוי באיים אבל כנראה שלמשפחה שלנו יבשה מוצקה עם מסלולים בטבע יותר מתאים.
לסיום הבוקר הפתעה, אור ונטע קבלו חצי שעה באופנוע ים באדיבות ההורים.
מחר נפרדים מווני קראווני, לכן אחר הצהרים נסענו לצאווטאט Cavtat הקרובה, שנמצאת כ3 ק"מ משדה התעופה, למצוא דירה למחר ול18 לאוגוסט לאחר טיול הג'יפים. בינתיים מצאנו בעזרת סוכנות נסיעות דירה למחר והבטחה לעזרה בהמשך לגבי ה18. סגרנו איתם גם לגבי הסעה מחרתיים לשדה התעופה להתחברות לקבוצה.
רגועים לגבי מחר טיילנו במרכז העיירה ובטיילת היפה עם הדוכנים ובתי הקפה. נטע ואור חיפשו צדפים עם חור לקליעת השיער שאראל הבטיחה לעשות להם. התרשמנו מאוד מהטיילת, אך הפעם השאירו בנו רושם רב יאכטות ענקיות שחנו ממש לחוף הטיילת. במיוחד התרשמה נטע, שלאחר שלא הורשה לה לרכוש כפכפים ב150 קונות, דמיינה כיצד היה יכול להיות לו הייתה ביתו של בעל היאכטה. כיצד הייתה מיד לאחר העגינה קופצת לחנות ופשוט קונה את כולה... חלומות...

נסענו חזרה לקמפינג, מחר על הבוקר אורזים, מביאים את המזוודות לצאווטאט ונוסעים להחזיר את הקראוון בנמל בדוברובניק.

סירת דוכן לממכר פירות מגיעה לחוף

אופנוע ים

נטע מדמיינת את החיים בצל היאכטה

11/08/2010 קרואטיה- צאווטאט, דוברובניק

לפי התכנון, אריזות, נסיעה לדירה ומשם ישר לדוברובניק Dubrovnik. פוגשים את בוגדן ומחזירים לו את הקראוון. בעלי הסוכנות שהגיע גם מקפיץ אותנו לעיר העתיקה של דוברובניק ובדרך מספר על סבתו היהודייה...
נכנסנו לעיר העתיקה דרך גשר האבן המוביל מעל חפיר עמוק לשער הכניסה פילה. הלכנו לאורך הפלאצה, שהיא הטיילת היפה של העיר העתיקה. זוהי טיילת מהממת לכל אורכהשל העיר העתיקה, 200 מטר עד למגדל השעון. טיילנו בפלאצה ובשאר הרחובות. ראינו את המנזרים, מזרקות, ארמונות רחוב היהודים ובו בית הכנסת, כיכר לוז'ה. ברחוב איש מחופש לפיראט עם תוכים גדולים וצבעוניים (סוגי ארות). אור מיד נגשת ומלטפת אותם והוא שם לה אותם על הכתף. השמחה רבה, עד שכובד המשקל של הארה מכריע את אור והיא מבקשת שיוריד אותו ממנה. והגענו לאקווריום שנמצא במצודה. באקווריום מיכלים בהם נציגי עולם החי בים האדריאתי. האקווריום קטן אבל מעניין ונחמד מאוד.

כבר אחר הצהריים פחות חם, אז עלינו לטיול על החומה. נוף העיר העתיקה והנמל יפה מאוד.

תפסנו את אוטובוס מספר 10 נסיעה קצרה והישר לדירה הנחמדה.

מחר ב9:30 בבוקר אנו אמורים לפגוש את הקבוצה בשדה התעופה ולטייל איתם במונטנגרו.