16/08/2010 מונטנגרו- שמורת ביוגרדסקה

יצאנו מקולאסין לכיוון אתר הסקי ומשם לעבר הפארק הלאומי ביוגרדסקה. עלינו על דרך עפר וכבר בהתחלה עצרנו, כ"מצוות המקום", ליד מעיין. צינור תקוע בגזע העץ וממנו זורמים מים קרים וצלולים ללא הפסק, אה מחייה!!
המשכנו, לשמורת ביוגרדסקה Biogradaska Gora. השמורה יחסית עתיקה ונמצאת ברכס ביילסיצה. עוצרים לתצפית מלמעלה, ומביטים ביער האינסופי.
המלך ניקולה ביקר כאן בשנת 1878 התפעם מיופיו של האגם ביוגרד שבשמורה, והורה להכריז עליו כשמורת הטבע הראשונה באירופה. הפארק משתרע על פני 54,000 דונם של יערות ואגמים. בפארק סוגי עצים רבים שאחדים מהם כבר בני 500 שנה ומיתמרים לגובה רב. בדרך פוגשים מקומיים העסוקים באיסוף אוכמניות במעין "מסרק". מסתבר שזהו עסק מכניס מאוד כאן באזור.
בהמשך פגשנו 3 ילדים שעסקו גם הם באיסוף אוכמניות ומיד גם הנוער שלנו התנדב לעזור להם.

המשכנו בנסיעה לתצפית על אגם ביוגרדסקה Biogradska Jezero. מהתצפית הנהגים נסעו לקטון סמוך והשאר הלכו ברגל בנוף קסום. כשהגענו ההולכים, לקטון, כבר חיכה לנו סלאט עשיר שנחתך ע"י הנהגים. בנוסף מיני בצק עם גבינה, טריים וחמים הישר מהתנור, מעשה ידי בעלת הקטון. זו הייתה ארוחה חלבית כלבבנו!
המשכנו בירידה ארוכה ומפותלת לעבר אגם ביוגרדסקה , הלכנו לאורך גדת האגם, במסלול הליכה מרשים לצד עצים הענקיים הגדלים באזור וצמחים שונים ומיוחדים כמו צמח בעל עלים ענקיים שאור שיחקה בהם ארוכות. לסיום טבילה לאמיצים במים הקרים.

חזרנו למלון הנפלא בקולאסין, לג'אקוזי ובילוי לילי.