17/08/2010 מונטנגרו- נהר המורצ'ה, אגם סקאדר, הרצגנובי

יצאנו מעיירת הסקי קולשין, וכבר בתחילת דרך העפר עוצרים ליד מעיין, ממלאים בקבוקים במים צוננים וטעימים ושוב נזכרים בבעיית המים בבית.
נסענו על קו הרכס, שוב דרך יערות מדהימים ביופיים לערוץ נהר המורצ'ה Moraca. נכנסנו לביקור בבית משפחה מקומית וזכינו להכנסת אורחים נעימה. לבעל הבית שטח נרחב וזכינו להינות ולקטוף מפירות המקום, שזיפים, תפוחים, תותים... המשכנו גם לשכנים נהנים מפרגולת הקיווי ומתעניינים במבשלת השיכר להפקת משקה אלכוהולי מהשזיפים הרבים הגדלים שם.

המשכנו במדרון לערוץ הנהר ובדרך עברנו ליד מנזר, אומגה להעברת מצרכים לבית בגדה הנגדית. נסענו בדרך המרשימה לאורך הערוץ והגענו לעיר הבירה- פודגוריצה. צפינו באגם סקאדר Skadarsko Jezero , אגם המים המתוקים הגדול ביותר בבלקן.
מכאן ירדנו לכיוון החוף האדריאטי, חצינו את רכס ההרים דרך המנהרה הארוכה שהוקמה כבר באמצעות האיחוד האירופי. מפאת קוצר הזמן, צפינו תוך כדי נסיעה באי סווטי סטפן Sv. Stefan. זהו אי קטן וציורי. פעם היה אי של ממש, והיום בעקבות התיירות המתפתחת הוא מחובר ליבשת בגשר. האי מצוקי ונבנתה עליו מצודה במאה ה-15. עיירה קטנה, סמטאות ובתים כמו בתמונה.
חצינו את המפרץ במעבורת. נסיעה קצרה ואנו במלון בהרצגנובי Herceg Novi צמוד לחוף. נפרדנו מהג'יפים,התארגנו ומיד לחוף הים ולטיילת הנחמדה.

לאחר ארוחת הערב שוב יצאנו לטיול בטיילת החוף, התעכבנו ליד מתקני השעשועים שם, דוכנים, קרוסלה וטרמפולינות עליהם הציג הנוער ביצועים מרשימים.