21/07/2010 סניי Senj, אופטיה Opatija - קרואטיה

כל הבוקר המקסים מוקדש לרחצה בים, שוב מתפלאים מהים הצלול כל כך. שחינו וראינו מלפפוני ים וכוכב ים. בצהריים יצאנו כשהמטרה חצי האי איסטריה.
כדי להקל את היציאה דרך המנהרה ממנה נכנסנו אתמול אבל הפעם כיוון המנהרה הוא עליה (והיא די תלולה), ערן הוציא אויר משני הגלגלים הקדמיים, החלק בו הקראוון גבוה יותר. היום יש גם בעיה בההמברקס (בלם יד) דבר שמקשה מאד על זינוק עדין ומדויק בעלית המנהרה. שוב כיוון דו צדדי, נסיון, וטרח הקארוון משפשף את תקרת המנהרה, או בעצם להיפך, המנהרה משפשפת את תקרת הקארוון משני צידיו. נסיון סבלני ואיטי להתקדם עוד טיפה והשפשוף בהדרגה הופך לגירוד הגומי מהצד הימני העליון. נטע עולה לבדוק נזקים ופוסקת שהגומי נשלף כולל מסמרים שחיזקו אותו. סיעור מוחות, דיון מעמיק, בינתיים מכוניות מחכות משני עברי המנהרה, נהג אחד בפנים מרחמות בא לצלם את האירוע, אז גם אנחנו צילמנו.
מוציאים עוד קצת אויר, מנסים שוב, ההמברקס נתפס, ריח גומי שרוף באויר. עוד נסיון, הגומי נתלש יותר אבל הקראוון זז, ערן פוחד לעצור ומתקדם ברציפות אך באיטיות תוך כיוון עדין, את 50 המטרים בתוך המנהרה אל האור שבחוץ. נושמים לרווחה קופצים לתחנת הדלק הקרובה למילוי אוויר (הגלגלים הקדמיים מרוקנים) ובדיקת נזקים. בתחנה מוצאים מישהו שאומר שהוא יתקן לנו גם את ההמברקס (בעיית בטיחות) וגם את פסי הגומי שהשתפשפו בגג. עלינו איתו למוסך הקטן שלו בכפר. מסתבר שהוא מכונאי קטן ביותר, אבל ממזר גדול. הוא מנסה להכניס את האלמנט בעזרת אוסף סיפורים ופתרונות, אבל ערן לומד אותו מהר ועוצר אותו מלעשות שטויות ולקחת מחיר גבוה. אחרי שעה וחצי (מתוכם עשר דקות של עבודה אפקטיבית) ומחיר סביר יוצאים לדרך כשהרכב תקין.

נוסעים צפונה ועוצרים מעל חוף נחמד עם בריכה טבעית בין הסלעים (לאורך כל הדרך הקרואטים הכשירו את החוף הסלעי/מצוקי לאזורי רחצה נחמדים). כמובן הבנות מיד קופצות למים, יפה מתקינה סעודה נאה וערן מחלק את זמנו בין השגחה מרחוק על איזור הרחצה והרכבת השולחן ליד הקרוון תחת עץ בשולי מגרש החניה. תוך דקה מופיעה נידת משטרה והשוטרים אומרים לנו שאסור לאכול כאן. מבקשים אורכה של מספר דקות (לסיים את האוכל) וממשיכים בדרך.
מגיעים לקמפניג שאינו מדוגם (מקלחת הגברים והנשים ביחד כאשר לכל תא יש וילון נילון מקרטע, שרותים שברובם הם קליעה למטרה, אבל בכל זאת נחמד, והעיקר הביחד המשפחתי יוצר כייף גדול. משחקי ערב, קצת אינטרנט והולכים לישון.

חוף לעצירת צהריים

הקראוון תקוע במנהרה

אור וחבר נורבגי

22/07/2010 קרואטיה- אופטיה, מדביה

עד כה לא מצאנו קמפינג עם מכונת כביסה והתחלנו להסתכל בחשש בארונות המתרוקנים מבגדים. הלחץ אילץ אותנו לחפש מכבסה באופטיה. לקח זמן למצוא אותה ועוד יותר זמן לעכל את המחיר הנדרש. 25 קונות (כ20 ₪) למגבת ו15 קונות לחולצה. לפי כמות הכביסה זה היה צריך לעלות מאות שקלים, ויתרנו והתחלנו לתכנן רחצה ידנית.

המשכנו לטייל באופטיה ונכנסנו בדרך לאינפורמשיין שבישר לשמחתנו שבקמפיג במדביה יש מכונת כביסה.
טיילנו בטיילת היפה של אופטיה שממש על חוף הים. ראינו את פסל האשה עם השחף שהפך לסמל העיירה.
מראה הים והחוף קרץ מאוד, במיוחד שדי חם היום, והבנות לקחו הפסקה וקפצו לים. שחיה, קפיצות במקפצה וההתרעננות מאפשרת את המשך הטיול. הגענו לוילה אנג'ולינה, הוילה עצמה כבר הייתה סגורה, אז שוטטנו בגנים היפים. 37 דונם עם 150 סוגי צמחים מכל העולם.
הצטיידנו במאפים טריים ונסענו לקמפינג במדביה Medveja. הגענו לעיירה מקסימה החוף מדהים והקמפינג מעבר לכביש, השירותים והמקלחות בסדר, והכי חשוב מכונת כביסה ומייבש לשמחת כולם. ארוחת צהריים בדיוק עד לפתיחת המשרד לקניית מטבעות למכונות הכביסה. המכונות מיד נכנסו לפעולה, הבנות מיד קפצו לחוף הים.

בערב עוד יצאנו לטייל בעיירה. גילינו שהחוף השכן שווה יותר בזכות סירת פדלים עם מגלשה סיבובית הישר למים, מחר נגיע כדי לבדוק אותה. קצת קפיצות על הטרמפולינה, טיול במעלה הכביש לאזור הכנסיה וחזרה. לילה טוב..