28/07/2010 סלובניה- בלד

אגם בלד Bled, אגם קטן שבמרכזו אי קטנטן ועליו כנסיה ומגדל פעמונים. הבקשה הראשונה של הבנות, מגלשת ההרים הנמצאת על גבעת סטרז'ה Straza הצופה על האגם. אנו מגיעים מוקדם מדי, פותחים רק ב11 אז אנו ממשיכים להקיף את האגם היפה אל טירת בלד.
הטירה בנויה בראש צוק תלול בגובה 139 מ' מעל האגם. התעניינו רק בתצפית על הנוף מלמעלה, אבל גם לכך בקשו 10 יורו לכל אחד. ויתרנו וניסינו מזלנו באחד השבילים שמשמאל לטירה. אור החליטה להיות המדריכה ובאינטואיציה נשית בחרה בכל התפצלות בשביל המתאים עד שהביאה אותנו בהצלחה לנקודת תצפית מרהיבה על כל האגם.

נסענו חזרה לגבעת סטרז'ה, עלינו ברכבל לראש הגבעה. למעלה שוב הנוף המדהים של האגם העיירה ומסביב ההרים הגבוהים. מראש הגבעה ירדנו במגלשת הרים במסלול של כ500 מטר, כיף!!!

לקחנו צידה לפיקניק ויצאנו ו לטייל סביב האגם, כל מספר מטרים אור גלתה ברווזים וברבורים, ודרשה לקבל פרוסה מהלחם כדי להאכילם. בשלב מסוים כשהופיע הרעב התיישבנו לארוחת הפיקניק המסורתית, אך גילינו שכמות הפרוסות מצומצמת לאור האכלה המסיבית של העופות. הסתפקנו במה שיש, והתקדמנו למעגן, משם שטנו בסירה לאי. על האי נכנסנו לכנסיה, הבענו משאלה וכמו כולם משכנו בחבל המקושר לפעמון להגשמת המשאלה.
נכנסנו גם לאולם בו אומנים שונים הציגו את יצירותיהם שנושאיהם היה משפט מהברית החדשה. כל יצירה היתה עשויה מחומר אחר, עץ, בד, חימר.. ואפילו בובות אפויות. רב הנושאים היו כמובן סביב משה, דוד וישו. שטנו חזרה ונסענו לקמפינג.

הבנות רצו לחוף האגם, והבוגרים עסקו בכביסה...

בערב עלינו על הרכבת התיירותית לסיבוב סביב האגם וירדנו בעיירה. נכנסנו למסעדה על האגם להתנסות בקרם שניט המקומי המומלץ. במסעדה ניגנה תזמורת מקומית נהנינו. מיהרנו לתפוס את הרכבת האחרונה לקמפינג.

הכנסיה על האי בבלד

ברכבל לגבעת סטרז'ה

טירת בלד

29/07/2010 קרואטיה- בלד, וינטגאר. אוסטריה- רוסג

בבוקר הגענו לערוץ וינטגאר Blejski Vintgar, הנמצא רק 4 ק"מ מבלד. הלכנו בנקיק קסום שלכל אורכו הולכים בגשרוני עץ. הערוץ מתפתל בין הסלעים ובדרך מפלים יפים. הגענו עד למפל סום Slap Sum שמעליו כמובן קיוסק ושוב אור לא מוותרת על ארטיק.
את הדרך חזרה בחרנו לעשות דרך היער והשדות עד לכנסיית סנטה קטארינה ומשם בנוף יפה של העמק וההרים מסביב עד לחניה. אמנם היה קריר מאוד, אפילו טפטף והראות לא משהו אבל עדין נהננו מאוד. בדרך פגשנו בעזים שאור התחברה אליהם מיד האכילה אותם ודברה אליהם, והם ליוו אותה עד למעבר הבא. פגשנו סוסים שגם לידם התעכבנו ארוכות "בזכות" אור.

היינו 6 ק"מ מהגבול עם אוסטריה ולשמע הידיעה שמעברו השני של הגבול יש פארק חיות נבחרה אפשרות זו מיד.
נסענו לגבול, עברנו במנהרה ארוכה, כ8 ק"מ אורכה והגענו לפארק החיות של רוסג Rosegg Wildpark.
בכניסה רכשנו 2 שקיות אוכל מיוחד לחיות, אבל מיד כשנכנסנו וראינו באיזה מהירות מאכילים אצלנו את האיילים והצביים, מיד האבא רץ ורכש עוד 2 שקיות. הכיף הגדול בפארק זו המגע עם החיות והאפשרות להאכילם, חוויה נהדרת. היו שם יעלים, איילים, יענים, עזים שונות, טליים, כבשים, ביזון, חזירי בר, ציפורים שונות, קופים ועוד.
בינתיים הגשם והקור התגברו, בקושי ניתקנו את אור מהאומגה באזור המתקנים ורצנו לקראוון. מצאנו באזור שטח של מלון שהוסב לחניית קראוונים מאולתרת וחנינו שם ללילה סוער. נקווה שמזג האוויר ישתפר מחר.

ערוץ וינטגאר

פארק החיות ברוסג

30/07/2010 אוסטריה- רוסג, הרי ההוהה טאורן, ברוק

קמנו לאיטנו לבוקר גשום עם עננים נמוכים, מסביב עיסת בוץ, ו 12 מעלות. מסתבר שאין בסביבה פעילויות פנים למזג אוויר. חשבנו, דנו והתלבטנו והחלטנו לנצל את היום הגשום לנסיעה צפונה, להגיע אל מעבר גרוסגלוקנר Grossglockner, ההר הגבוה ביותר בהרי אוסטריה והגבוה ביותר ברכס הרי ההוהה טאורן Hohe Tauern. המטרה לעבור את הרכס צפונה ואז להדרים עד לתחילת המעבר בתקווה שמחר ישתפר ונוכל לעבור וליהנות מהנוף.

אז נסענו בכבישים המהירים ועשינו הפסקות לקניות, לארוחה על שפת אגם והאכלת משפחה של ברבורים יפים. הגענו למלניץ Mallnitz, לתחנת רכבת המכוניות Autoschleuse Tauernbahn. שם העלנו את הקראוון על קרונית הרכבת ואנו הלכנו לשבת בקרון הישיבה. הרכבת מהירה מאוד ותוך כ10 דקות העבירה אותנו ואת וני קראווני שלנו (כך אור קוראת לקראוון) במנהרה, לעבר השני של הרי הטאורן.
המשכנו בנסיעה באינפורמיישן הצטיידנו במידע על קמפינג מתאים, נתיב הנסיעה... ראינו שם פרוספקט על מסלול יפה בערוץ Kitzloch Klamm וכשעברנו בטקסנבך וראינו שלט למסלול מיד פנינו לשם. הגענו ממש בדקה האחרונה לפני הסגירה ב6 בערב. שוב מסלול יפה, בו הולכים על שבילי עץ מעל ערוץ יפהפה. קצת קריר אבל מקסים, ובסוף המסלול שוקו חם להתחממות.

נסענו עד הקמפינג בברוק והתלהבנו ממנו. קמפינג מסודר ומדוגם, אור נשאבה לשטח המתקנים ולחדר/מועדון הילדים. החלטנו לאכול ארוחת ערב במסעדת הקמפינג עם האח הבוערת. מדי פעם מסתכלים לשמים ומקוים להתבהרות.