מאמפאווה להואה הין 29/09/2012

היות שהמלון ממש על גדת הנהר, הספיק לקום בשש בבוקר כדי לראות את מנחת הנזירים. קמנו אראל, ערן ויפה בשש בבוקר וראינו את הנזירים שטים על הנהר ומקבלים מהתושבים ערכות מנחה. אראל וערן הגישו את מנחתם לנזיר, וכמובן קיבלו ממנו ברכה. כמה פסיעות לחדר וחזרנו לישון.
היות שהפעם ישנו כולנו בחדר אחד גדול, נטע התלוננה בבוקר שלא הצליחה לישון בגלל הנחירות של אבא.
התארגנו במהירות, קבלנו מפה והסברים בלובי ויצאנו לדרך. הגענו לBang Kung Temple המבנה בו ממוקם המקדש עטוף כולו מסביב בענפי ושורשי עץ גדול, ממש יפה ומיוחד. בפנים בודהה ממש גדול, וכרגיל המאמינים מדביקים עליו פיסות זהב ומגישים מנחות. בחוץ פסלים המתארים קרבות שהיו כאן באזור. ופסלי אנשים בתנוחות קרב תאילנדי.

הכנסנו לGPS את האתר הבא והפעם אנו כבר מצליחים להגיע בעזרתו בדיוק למקום, בKhlong Khon. קנינו מלאי בננות בדוכן, סגרנו עם בעל סירה, והתחלנו לשוט איתו ועם בנו. באזור זה הנהר נשפך לים, ובגלל המפגש בין מים מתוקים ומלוחים צומחים כאן מנגרובים. המנגרובים אלו עצים ושיחים בעלי תכונות ייחודיות, המאפשרות להם גדילה בסביבה זו, שהיא דלת חמצן ועם קרינת שמש חזקה יחסית רב השנה. עצרנו ליד העצים, בעל הסירה השמיעה קריאות משונות, ואז ראינו אותם, עשרות קופים מציצים מהעצים. לאט לאט הם ראו את הבננות שלנו והתחילו להתקרב. זרקנו להם בננות והם אכלו אותם בשמחה. קוף אחד ממש שחה כדי להשיג את הבננה שנפלה למים.
נסביבנו היו מספר סירות עם תלמידי בית ספר שעסקו בפיתוח השמורה. המשכנו לשוט לראות מה עושים התלמידים. הם ירדו מסירותיהם לבוץ הטובעני, והתהלכו בו כדי לשתול שתילים בשמורה. היו כמה שממש נתקעו עם רגליהם עד הברכיים בבוץ, אבל נראה שנהנו מכך. נפנופי ידיים וצחוקים הדדים כשהם מצלמים אותנו ואנחנו אותם, וחזרנו לאזור הקופים. הפעם הקופים כבר פחות פחדו ונגשו עד לסירה, לקחת את הבננות ישר מאיתנו. נגמרו הבננות, והקופים הפסיקו להתעניין בנו. חזרנו לגדה, והילד, שהיה די ביישן כל השיט, הרים סרטן להראות לאור. כמובן שזה סוג הדברים שמאוד מעניינים אותה.

נסיעה של כשעה ואנו כבר במחוז Phetchaburi, פנינו מועדות לTham Khao Luang Cave בעלייה לאזור המערה מקבלים את פנינו עשרות קופים שפשוט עומדים על הכביש ולא זזים. היות והאוטו גדול, והיושבים מאחור לא רואים שברגע האחרון הקופים זזים, ערן נהג בזהירות לקול צרחות הקהל "תיזהר, אתה דורס אותם!!!!”. היות שהיינו לבדנו, תהינו עם אנו במקום הנכון. עד שראינו רוכב אופנוע יורד בכביש, הוא עצר לידנו ומיד התנדב להיות המדריך שלנו למערה. נסענו אחריו לחניה מלאת קופים. המדריך שם בובת קרוקודיל על שמשת הרכב מקדימה, דבר שמיועד לשמור על הרכב ולהפחיד את הקופים. בהדרכתו, מיד קנינו בדוכן סלסילות תירס חתוך להאכלת הקופים. הם ממש עטו עלינו, ואחד מהם חטף את הסלסילה מאראל. כמובן שמיד נקנתה סלסילה נוספת, ועוד אחת, וכן הלאה. המדריך בקש 600 באט להדרכה, אמרנו 200, אמר בסדר ויצאנו לדרך. זוהי המערה העשירית בגודלה בכל תאילנד, ולה 3 חדרים. ירדנו במדרגות ישנות מאוד, והגענו למערה גדולה כשבגג המערה יש חור, המכניס אור פנימה. בפנים בודהה גדול ומוזהב יושב ומסביב הרבה פסלים וקישוטים. בהמשך בודהה ענק שוכב, אורכו, לדברי המדריך, 40 מטר. המשכנו לחדר נוסף, עם פגודה ועוד פסלים אחד מיועד לפריון ואחד לממון, או לפי המדריך "לזכות בעשרה מליון באט בלוטו". יצאנו שוב לאזור הקופים, שוב מאכילים אותם בבננות וחתיכות תירס.

מגיעים בארבע ישר לרכבל המעלה לגבעה קאוו וואנג khao wang. על הגבעה נמצא ארמונו של המלך ראמה הרביעי, שמשמש כמוזיאון. מסתבר שהמקום נסגר בארבע וחצי והורשנו לעלות ל10 דקות. הסכמנו היות ומה שעניין אותנו הוא הנוף. הגענו למעלה ומסביב המון קופים רעבים, די מפחיד. מהרנו לראות את הנוף, באמת יפה ומרשים, ומהרנו להגיע חזרה לרכבל כמו שהבטחנו.
בדרך עצרנו בקניון גדול Big C, קנינו מצלמה נוספת במקום המקולקלת. מצאנו בסופר הענק דוכן קטן של ירקות, והצלחנו למצוא כמה לסלט טוב שנכין סוף, סוף בערב.
לבקשת הבנות המשכנו ישירות לעיירת החוף הואה הין Hua Hin. בכניסה לעיירה צד את עיננו שלט גדול של Sizzler, רשת המסעדות הזכורה לטוב מהטיול באוסטרליה. ציינו לעצמנו לחפש אותה בהמשך.
הגענו לאזור המלונות, ראינו מלון מרשים ביותר והלכנו לבדוק. דרישתם ל16,000 באט ללילה לכולנו, יותר מאלפיים ש"ח, הביאה אותנו לחיפוש נוסף. עצרנו ליד מלון אחר, Peony, חמוד מאוד עם בריכה. קבלנו מעין דירה של שני חדרים גדולים וסלון ב 2,200 באט לכולנו ללילה. שמחנו מאוד על המציאה, נרשמנו ללילה אחד ובהמשך הארכנו לשלושה לילות. הכנו ארוחת ערב גדולה כמו שאנו אוהבים.