קנצ'אנבורי 3/10/2012

אתמול התיעצנו עם האנשים המקסימים של המלון Thai Garden Inn, ותכננו כמה דברים להיום. קמנו מוקדם יחסית, 7:30 בבוקר. ארוחת בוקר טובה במלון, ואופס כבר 9.
התחלנו בנסיעה של כשעה לשמורת הטבע ארוואן Erawan. בשמורה מפל בעל 7 שלבים. הפעם ההליכה הרבה יותר מסודרת, מאורגנת וברורה מאשר המפל הקודם. ההליכה יחסית קלה, והמפל הרבה יותר מתויר, לא היינו לבד. בין שלב לשלב יש קטע הליכה, שבסופו נגלה המפל, מראות יפהייפיים. לאחר השלב השני אתה מתבקש להראות את כל בקבוקי המים שברשותך, לרשום את פרטיך ומספר הבקבוקים במחברת, ולשלם ערבון של 20 באט על כל בקבוק. על כל בקבוק הם רושמים את מספרך. כל זאת, כדי להבטיח שתצא עם אותה כמות בקבוקים שנכנסת, ולא תשאיר חלילה זבל בשמורה. נפעמנו מהרצינות, אור היתה מודאגת מכך שלא תוכל לנשנש בדרך. המשכנו, הכל היה מדהים ביופיו, כל מפל שונה מקודמו. במיוחד אהבנו את השלב החמישי, מראה מדהים של סלעים גדולים מהם נשפכים המים ויוצרים המוני בריכות טורקיז נעימות לרחצה. כאן נשארנו הרבה זמן לשמחת כולם, וכבר שיננו תוכניות להמשך היום. לבסוף המשכנו למפל השישי, ועוד מסע קטן קצת יותר מורכב, והגענו לשלב השביעי והאחרון, מפל עצום, נשפך מגובה רב, ואנו קטנים בתחתיתו. חזרנו את כל הדרך. וקנחנו בארוחה באזור החנייה, שם מותר לאכול.

שעה נסיעה חזרה ומהרנו לראות את הגשר על נהר קוואי או כפי שהוא נקרא בפי המקומיים "מסילת המוות". הלכנו על הגשר עם עוד הרבה תיירים. נוף הסביבה ממנו יפה. בסה"כ גשר פלדה, אז התיישבנו באחד ממפרצי הגשר, וספרנו את סיפור המסילה.
במלחמת העולם השנייה, החליטו היפנים על בניית מסילת רכבת, כדי להבטיח נתיב אספקה לצבא הכיבוש שלהם מכיוון בורמה, שהייתה כבושה בידיהם. כך רצו להבטיח את אחיזתם בתאילנד. את המסילה התחילו לבנות בספטמבר1942 משני כיוונים מבורמה ומתאילנד. המהנדסים העריכו שבניית המסילה שאורכה 415 ק"מ, תימשך כ5 שנים. בפועל בגלל הנחישות והאכזריות היפנית, המסילה הוקמה תוך 16 חודשים. שבויי המלחמה הבריטיים, האמריקנים, הקנדיים וההולנדים בנו את הגשר בעבודה רצופה, קשה, בתנאים נוראיים של 18 שעות עבודה כל יום. במהלך הבנייה מתו 16,000 שבויי מלחמה וכמאה אלף עובדי כפייה אסייתים. הגשר הופצץ ונהרס ב1945 ע"י בעלות הברית. הגשר נבנה מחדש לאחר המלחמה.
מה שהפך את המקום לאתר תיירותי כה פופולרי, הוא הסרט "הגשר על נהר קוואי". סרט שבעצם יצר מיתוס. הוא מתאר מציאות מעודנת מאוד של שבויי מלחמה שבנו גשר, וקצין בריטי בכיר שמשתף פעולה עם היפניים. העדויות מראות על תנאי חיים מחרידים של השבויים, ועל כך שלא היה כזה שיתוף פעולה. בנוסף כותב הרומן טעה וחשב שהמסילה בנויה לאורך נהר קוואי וחוצה אותו. אך הגשר במציאות הוקם על נהר קלונג. לאחר צאת הסרט הגיעו אלפים לנהר קוואי וחיפשו את הגשר. בעקבות כך, התאילנדיים שינו את שם נהר קלונג לנהר "קוואי הגדול".
קניית קוקוס בדוכנים ליד וחזרה למלון. בריכה, תה עם עוגיות, סידורים אחרונים ולישון.