פטאיה 6/10/2012

בחוץ חם אך מעונן. החלטנו לדחות את החופים לאחר כך. נסענו למגדל של פטאיה, מגדל בגובה 240 מטרים. עלינו לקומה 55 משם השקפנו על הנוף של העיר החופים והים. אחר כך עלינו לקומה 56, אראל, נטע וולדה בצעו גלישת אומגה מהמגדל מטה. אחרי שצלמנו אותם, פנינו הפחות אמיצים לצד השני של הקומה, וירדנו ברכבל הסגור. מכאן נסענו לBig Buddha קנינו כלוב קטן עם ארבע ציפורים ועלינו מדרגות שהמעקות שלהן הם דרקונים עם 7 ראשים. למעלה ניצב הבודהה גובהו 20 מטר. מסביבו עוד בודהות שכרגיל מציינים את ימי השבוע. ובודהות נוספות שמציינות מצבים שונים של הבודהה. הלכנו לצד הצופה על החוף וכל אחת שחררה ציפור אחת למזל. בפינה אחרת היה בודהה שמן עם חור בפופיק שלשם צריך לקלוע מטבעות למזל. אראל לא רצתה לקלוע כדי לא לשנות את המזל שקבלה בשחרור הציפור. היתר ניסו כוחן בקליעה עד שהצליחו.

המשכנו למוזיאון ריפלי Ripley's Believe It Or Not. המקור של המוזיאון בארצות הברית. יש 6 אגפים/אטרקציות שונות. התחלנו באגף של מוזיאון השעווה, מפורסמים מקומיים ובינלאומיים מפוסלים בשעווה. כאן שמחנו לפגוש זמרים, שחקני קולנוע, אנשים ומדינאיים ידועים מרחבי העולם. המשכנו לאטרקציה בה נוסעים בקרונית, באולמות חשוכים, דברים קופצים עליך ותוך כדי אתה צריך לקלוע בעיגולים שצצים סביב, מהנה מאוד. כשהקרונית של נטע וולדה יצאה, הליצן/סדרו בפתח החליט להפתיע אותן מאחור מה שהבהיל אותן כהוגן. נכנסנו עוד לסרט בתלת מימד, כולל תחושות (רוח ומים ניתזים) ותנועת המושבים. ערכנו הפסקה לארוחת צהריים בקומה מעל ב.... מסעדת סיזלר האהובה עלינו.
לאחר הארוחה הדשנה נכנסנו למסלול המראות. עברנו בחדרים חשוכים, כשבכל חדר אפקטיים ויזואליים אחרים. לבסוף נכנסנו לאגף Believe It Or Not בו הרבה מאוד מוצגים מוזרים מרחבי העולם. למשל, הספר הכי קטן בעולם, גרגר אורז עליו כתוב סיפור, אדם המכניס שלושה כדורי גולף לפה ושורק, דגם של הטיטניק כולו מגפרורים, סוס עם 3 רגליים, חיות עם שני ראשים ועוד, בנוסף יש במוזיאון תעתועי ראייה. חידות למינהן ועוד דברים מוזרים ומצחיקים. אבא וולדה נכנסו גם לאגף השישי, בו עוברים בחדרים חשוכים וומפחידים בנסיון למצוא את היציאה. ואז רואים איש עם משור מנסר אדם, זורק אותו ומתחיל לרדוף אחריהם. נהנינו מאוד מכל האגפים, המשכנו למלון בכוונה לצאת אחר כך לשוק הלילה. במלון קראו לנו להחליף חדרים בגלל הדליפה.הסוויטה החדשה שקבלנו עוד יותר גדולה ומלכותית מהקודמת. סלון ענק עם ריהוט מלכותי, והחדרים ענקיים עם אזור מכתבה ענקית לעבודה. היה כיף בסוויטה והגשם שהתחיל שוב בלילה שינה את תוכניותנו ונשארנו לבלות במלון.