מפטאיה לקו צ'אנג 7/10/2012

התחלנו בשוק הצף של פטאיה. בשוק4 אזורים שונים המייצגים את אזורי הצפון, צפון מזרח, מרכז ודרום תאילנד. לכל חלק יש מאכלים שונים ודברים שמאפיינים את האזור. הכניסה לשוק חופשית. היה איש ששם מדבקות עם מספרים על החולצות שלנו, לא הצלחנו להבין לשם מה. הוא התעקש ואחרי שהתקדמנו מעט והורדנו את המדבקות, הסתבר שהוא עקב אחרינו וחזר שוב כדי להדביק אותם מחדש. השוק נחמד, מאוד תיירותי וממוסחר.

המשכנו לגנים הבוטאנים Nong Nooch, כבר בפניה מהכביש הראשי אנשים עצרו לצלם, מרוב יופי. בכניסה התעכנו בגן חיות הקטן. במיוחד דאגנו להאכיל את כל הצבים, שהיו רעבים במיוחד. המשכנו לגנים עצמם, הלכנו בגשרים עיליים, מהם רואים את העיצוב המיוחד של הצמחים. מסביב פזורים המוני פסלי חיות, שעל רובם אור ניסתה לרכב. היא התלהבה ממליוני פסלי נמלים ענקיות. הגנים היו מרהיבים. עלינו לסיור באוטובוס קטן ברחבי הגן. לסיום הביקור בגן, חלפנו על אקווריומים עם דגים גדולים ומיוחדים.

השעה 2:30 בצהרים ואנו מתחילים את מסענו לעבר האי Koh Chang. כמה הפסקות קצרות, והפסקה יותר ארוכה לאכילה, והזמן מתקדם. השעה כבר שש בערב ואנו עדיין על הכביש הראשי לטראט. מעבורת אחרונה יוצאת לאי בשעה שבע בערב. סוף סוף פונים מהכביש הראשי, אבל לפי הGPS המרחק עדיין רב וכבר 6:30. נסיון למצוא בGPS מלונות קרובים, מראה שאין אף מלון בסביבה. מה שמלחיץ את ערן, שלא מרוצה מהפתרון שהועלה ע"י הבנות, שנישן הלילה באוטו. נוסעים במהירות, כולם בלחץ, עוקבים בדריכות אחר הוראות הGPS. הכביש חשוך לגמרי, עם פיתולים רבים וגם בורות. אנו מתקרבים וממשיכים במהירות. כבר אחרי עשרה לשבע ואנו מפספסים כנראה פניה, רצים לשאול בבית הקרוב, צריך לחזור אחורנית. מהר, מהר ובשלוש דקות לשבע אנו אחרונים בתור לתשלום למעבורת. שמחה גדולה, מחיאות כפיים סוערות לנהג. עוד קצת ואנו כבר על המעבורת, ואז כולם מצביעים לכיוון הגלגל שלנו. אנו מסתכלים, הגלגל האחורי שטוח לגמרי ולוהט. כנראה התפנצר באחד הבורות בדרך. חצי שעה שיט במעבורת במהלכה 4 תאילנדים מקסימים משתלטים על המצב, וערן מנסה לייעץ ולעזור כשאף אחד לא מבין מילה באנגלית. הם מחליפים לגלגל החלופי ואז מתברר שהוא בלי אויר. אחד התאילנדים מנסה לנפח במשאבה, אך ללא הועיל. עוגנים על האי כולם יורדים ושניים מתנדבים לקחת את הגלגל על האופנוע שלהם לנפח אותו. כבר מאוחר, ואנו מחכים על המעבורת שיחזרו. כשהם חוזרים עם הגלגל ומרכיבים אותו, הוא מנופח אבל נראה שהאויר יוצא ממנו לאט לאט. אנו מנסים לשכנע את בעל האופנוע שנסע אחריו ושידריך אותנו למקום בו נוכל לתקן את הגלגל, אך הוא לא מבין. אנו מתייאשים ממנו ומחליטים לנסות למצוא אחד כזה בעצמנו. היה מאוחר, ולא היו אנשים בדרך. עצרנ ליד האדם היחיד שראינו, וכשהוא ראה את הגלגל הבין ובקש שנסע אחר האופנוע שלו. הגענו בעזרתו לפנצ'רמכר שניפח ותקן במומחיות גם את הגלגל החלופי.

היה כבר ממש מאוחר, הגענו למלון על שפת הים. התארגנו בחדרים, וקפצנו למסעדה לארוחה רצינית של אוכל איטלקי ותאי..