צ'אנג ראי 20/09/2012

לאחר ארוחת בוקר טובה במלון יוצאים למתחם שבטי ההרים. בדרך עוד נכנסים לראות מפעל קרמיקה ביתי וקטן..
במתחם השבטים גרים בני השבטים אקה, יאו, לאהו, קארן, ארוכות הצוואר וליסו. שבטי ההרים הם בעצם מהגרים שהיגיעו מסין במאות השנים האחרונות ומתגוררים באזור הגבול של תאילנג, לאוס, בורמה וויטנאם. שבט הקארן, לעומת זאת, הגיע מבורמה ורב אוכלוסייתו מתגוררת שם, ממשלת תאילנד הגיע איתם להסכם שישהו כאן כאטרקציה תיירותית. השבטים שונים זה מזה בלבושם, בשפתם, במנהגיהם ותרבותם. כבר בכניסה התנסינו במנהג של תת קבוצה משבט הקארן שנשותיו נוהגות מגיל צעיר להניח חישוקים על צווארן על מנת להאריכו. ובכל שנה מוסיפות חישוק. ניסינו גם אנחנו להניח אותו על הצוואר והתברר שזה די כבד, כ4.5 ק"ג. טיילנו במתחם של השבטים השונים, ראינו את הבתים השונים לכל שבט, מנהגים ועבודות שלהם. בכל שבט זכינו להופעה הייחודית לו, ואף הצטרפנו לחלק מהם. בין לבין ראינו שם גם את גידולי האננס, מטעי הקפה והבופאלו המשמשלעבודה. נכנסנו לבית הספר שם התלמידים דקלמו משפטים שלמדו באנגלית.

בדרך למשולש הזהב עצרנו בצ'אנג סן לראות צ'די גבוה.
משולש הזהב Golden Triangle הוא משולש הגבולות בין תאילנד, בורמה ולאוס, ונקרא כך בגלל שדות האופיום שהיו שם בעבר וסיפקו "זהב" רב למגדלים. שם נפגשים הנהרות נאם רואק והמקונג. כמו כול שטנו וראינו מהנהר את הבודהה המוזהב, הקזינו והנוף שבמקרה שלנו היה מכוסה בערפילים. ירדנו ללאוס שם טעמנו את מיץ הקוקוס היישר מהפרי. המשכנו למוזיאון האופיום המציג את הטכנולוגיות הקשורות לשימוש באופיום.

המשכנו למקדש הקופים, כמובן שהשמחה רבה להאכיל את הקופים הרבים שמסתובבים שם ואת הדגים הענקיים שבתעלה.

היעד הבא היו גני המלכה האם, שהוקם לכבוד אם המלך שפעלה רבות לסייע לעם. אלו גנים מרהיבים ביופים, עם צמחים מכל העולם. התלהבנו מאוד והצטלמנו בהרבה פינות חמד בגן.
בשלב מסוים, ליד מזרקה יפהיפיה שוב רצינו להצטלם , אראל החליטה שהפעם גם אמא צריכה להופיע בתמונה ולכן לקחה את המצלמה כדי לצלם. התחלנו לעבור על משטחי הבטון כדי להגיע לפוזת צילום רצויה. פתאום, כנראה בשל המים על המשטח, אמא החליקה לתוך בריכת המזרקה ובדרך, כדי לא להיות לבד משכה גם את נטע. מסתבר שהבריכה עמוקה ביותר, והיא נרטבה לגמרי. לאחר ההלם הראשוני, ולאור הסיטואציה המוזרה, כולנו פרצנו בצחוק. הוצאנו את אמא מהמזרקה כולה רטובה. בדיקה גופנית, לכוחותינו שלום, רק סריטות לאורך הרגל ומכות בברכים לאמא וסריטות קצת יותר עמוקות לנטע (טוב, היא רצתה לעזור). התחלנו ללכת לכיוון היציאה וכל פועלי הגן פרצו בצחוק כשראו אותנו.

ביקור במטעי התה דואי במה סלונג היה מעניין במיוחד, בזכות המפגש במקרה עם בעל המפעל, ששמח להסביר ולהראות ולהדגים את הנעשה במפעל, מקטיפת העלים עד הכנת התה. לבסוף אשה לקחה אותנו והדגימה תוך הסבר את כל טקס הכנת התה. זכינו לטעימות מסוגים שונים של תה.

בערב שוב ביקור בשוק הלילה עם טעימה היום של רוטי גבינה ודבש.
וסיום במסעדה מקומית בארוחה משובחת ממש מול המלון.