קו צ'אנג 9/10/2012

המונית אספה אותנו, ונסענו בטנדר המוכר, סוגותוו, לספינה שאיתה נצא לשנרקל. נדחסנו עם עוד כמה אנשים שאספנו' ונסענו בדרך יפה מלאת פיתולים, ועם עליות וירידות ממש חדות.
הגענו לספינה גדולה בת שתי קומות, והתחלנו את השייט בין האיים המקסימים. קו צ'אנג הוא גם שם הפארק הלאומי כולו, הכולל יותר מ50 איים ואיונים, שהגדול מביניהם הוא האי בו אנו לנים, שנקרא גם הוא קו צ'אנג.
למזלינו סוף סוף יצאה השמש שצבעה לנו את המים בצבע כחול חזק. החופים ממש כמו בגלויות, בצבע טורקיז יפייפה עם חול לבן, ומאחוריהם משתרעים ג'ונגלים אין סופיים. התחנה הראשונה שלנו הייתה לייד אי קטנטן, קו יאי, שמסביבו שוניות רבות. שמנו את השנורקלים ווהמשקפות וירדנו למים. התגלה לנו עולם יפייפה של מליוני דגים במגוון צבעים. דגים מאוד ידידותיים ששוחים סביבך, קרקעית מלאה בשוניות אלמוגים, קיפודי ים, ועוד המון צמחים מעניינים, וביניהם חיים הדגים. שנירקלנו לנו להנאתינו, למרות שבהתחלה היה קצת מפחיד, כי קראתי שמטיילים בעלי מזל נדיר זוכים לראות את הכריש הלבן. אז קוויתי שלא נהיה היום, חלק מבעלי המזל, וניסיתי לא לחשוב על זה. לאחר שקראו לכולנו עלינו לספינה והמשכנו בשייט קצר לחוף מדהים באי קו לאנג. עגנו, וישבנו על החוף החולי לייד המים הצלולים בצבע טורקיז. פתאום ולדה שמה לב שהמדריך התיאלנדי חופר בנמרצות בחול. ישר היא הלכה לראות מה הולך, והוא הוציא סרטן ענקי וזרק עלייה. כמובן שהיא נבהלה ורצה, אבל זאת הייתה חוויה, בעיקר בשביל אור לראות איך הוא מחזיק אותו, ואיך הסרטן מתחפר בחזרה במהירות לתוך החול. ולדה ואור האמיצות גם קפצו מסיפון הספינה הגבוהה למים. התחנה הבאה שלנו הייתה ממש לייד החוף באי קטנטן קו לונג, ירדנו לשנירקול נוסף. כמובן כאשר אנחנו מוקפים דגים יפהיפיים. נהננו מהיופי של השונית הגדולה. לאחר כארבעים דקות המשכנו בשייט לאי האחרון קו וואי, שהוא קצת מתוייר ויש בו מקום לקנות גלידה מה שכמובן דבר ראשון עשינו, וישבנו לנו על החוף ונכנסנו למים. כאשר שמענו קול משרוקית, ידענו שזה האות שלנו לחזור לספינה ובשייט של כשעה וחצי הגענו חזרה. היה מקסים, נהנינו מאוד.

בחזרה למלון, ולדה ואור עוד רצו לבריכה. התארגנות מהירה, ונסענו לאכול ארוחת ערב במסעדה משלשום, עם המנה התאית בה כבר התאהבנו מזמן, סלט עוף עם קשיו.