בנגקוק 14/10/2012

נסענו בSky Train הרכבת העילית עד לנהר ומשם בסירה לאזור מתחם ארמון המלך The Grand Palace. מתחם ענק שהוקם ע"י ראמה הראשון בשנת 1782. למרות שהבאנו בגדים צנועים, זה עדין לא הספיק, ובכניסה דרשו מאראל וולדה להצטייד בלבוש נוסף. בתוך המתחם מבנים יפים ומרשימים. על הקירות סביב ציורים מפורטים. ארמון המלך משמש כיום רק לטקסים מיוחדים. במתחם גם המקדש החשוב והקדוש ביותר בתאילנד- מקדש בודהה האזמרגד. מסביבו צ'די מצופות זהב, בתוכו פסל האזמרגד של בודהה, די קטן יחסית, גובהו כ70 ס"מ. הוא עשוי מאבן מסוג של אבן ירקן, ונמצא לראשונה בצ'אנג ראי במאה ה15. הוא היה מצופה בגבס ותחבושות. במהלך הזמן נשרה חתיכת תחבושת וראו את האף. בדקו את כל הפסל וגילו אותו. הפסל התגלגל במקומות שונים, אפילו בלאוס, ומשם הוחזר לאחר מלחמת תאילנד בלאוס. גם כאן שתול עץ הפיקוס, שלפי האמונה, הוא העץ שתחתיו ישב בודהה כשקבל את האארה. בנוסף בקרנו גם במוזיאון לכבוד המלכה. שם ראינו את מלבושיה הססגוניים ואיך מכינים אותם. התרשמנו מהשומרים הרבים במדים עם רובה שמוצמד אליו סכין. הם ניסו לעמוד דום ללא תנועה, אבל לא ממש הצליחו עם זרם המצטלמים איתם.
כשיצאנו מהמתחם נתקלנו בצד המכוער בתאילנד. אנשים המפילים בפח תיירים ומוכרים להם בגדים כדי להיכנס למתחם. הצלנו כמה מפח זה, התאילנדים מאוד לא אהבו זאת.
הקפנו את ארמון המלך, בדרך נהנינו מאוד ממיץ רימונים טרי וקר. הגענו לוואט פו, המקדש העתיק ביותר והגדול ביותר בבנגקוק. במתחם הרבה מאוד פסלי בודהה, אנו נכנסנו ישר למבנה המכיל את פסל הבודהה השוכב הענק מבטון מצופה זהב ומשובץ פנינים. אורך הפסל 46 מ' וגובהו 15 מ'. קנינו לאור 108 מטבעות של אגורות הבאט והיא נהנתה לחלק אותן ב108 קערות התרומה שליד הקיר.

נסענו במונית לשוק סוף השבוע Chatuchak Weekend Market. שוק ענק, מלא דוכנים המוכרים כל דבר אפשרי. לקראת שש בערב כשהתחילו לסגור את השוק, זרמנו עם המוני האדם לתחנת הרכבת העילית, לנסיעה למלון. ארוחה בקניון סמוך, ולישון.