מצ'אנג ראי לטאטון 21/09/2012

התחלנו את היום במקדש הלבן Wat Rong Khun המפורסם. המקדש נבנה ע"י אמן בודהיסטי כמתנה לעיר. המקדש יפהיפה, כולו לבן משובץ ריבועי מראות. עליו ומסביבו המוני פסלים, עיטורים וצמחיה יפה. מקדש מאוד ייחודי ויפה. בכניסה אליו חבורת נשים תאילנדיות התלהבו מאבא ובקשו מאוד להצטלם איתו. אבא שלא הבין בהתחלה לפשר המעריצות הפתאומיות, נאות לבסוף לאחר הפצרות רבות, להצטלם איתן. אחר כך הן ראו גם את הבנות וכמובן הצטלמו גם איתן. הארמון מודרני, ובפנים מצויירים על הקירות דמויות ואלמנטים עכשווים, מהעולם המודרני כמו: חלליות, מטוסים, ספידרמן, שרק, אנגרי ברד ועוד... מעלים דרקון ומעליהם למעלה הבודהה.
בחצר היה אזור התורמים והבקשות, כמו בכותל, אך במקום פתקים קונים לוחית פח רושמים את השם ואת הבקשה ותולים על עמוד מיוחד. כמובן שמצאנו גם בקשות בעברית בין המוני הלוחיות.

המשכנו למפלי קון קון Khun Kon. מסלול יפה ביער עם עצי במבוק רבים וגדולים. בדרך ראינו גם ענף במבוק מונח במים פי שהוא משמש לכפריים לרחצה. לאחר עליות וירידות הגענו למפל עצום שכל סביבתו מלאה ברסיסי מים. חזרנו בדרך קצת שונה במעבר על גשרים לא ממש מתוחזקים, חלקם הרוסים מההצפות שהיו כאן שבוע שעבר.
כשהיינו בבוקר במקדש הלבן, עננים כיסו את השמים, ולאאפשרו לקרני השמש לחדור לעבר המראות הרבים שמכסים במקדש. החלטנו, כעת לאור השמש שיצאה, לעבור שוב במקדש. אכן מראה יפה של המקדש כולו נוצץ בשמש.

לאחר שצילמנו שוב, פנינו למעגן הסירות בצ'אנג ראי ושטנו לכיוון טאטון על נהר קוק. המראות הירוקים מסביב יפהיפיים, האויר בשיט נעים. ירדנו במעיינות החמים. בנביעה המים ממש חמים, ואי אפשר להתקרב, יש כאלו המבשלים שם ביצים. אנו נכנסנו לבריכה בה מאזנים את טמפרטורת המים. גם בבריכה המים היו חמים מאוד ונדרש זמן להתרגל אליהם. השהייה במים מרגיעה.

לאחר מכן הלכנו לאכול במסעדה הסמוכה, מקום נעים כשמסביב הכל ירוק. בעלת המסעדה, אשה נחמדה מאוד יצאה מגדרה כדי להנעים את זמננו וארוחתנו. אכלנו אורז עם ירקות ולקינוח בננות ואננס. נטע שקרובה לנושא ה"מסעדנות" בודקת בכל פעם את המחיר בהשוואה לקפה בו היא עובדת. היא נדהמה לגלות שהארוחה עלתה לכל אחד מאיתנו 6 ש"ח. השארנו טיפ של 5 ש"ח ובעלת המסעדה היתה המומה והודתה מספר פעמים. כמובן קינחנו שוב בגלידה מקומית טעימה בשקל וחצי.

עצרנו גם לראות עבודה במטע תירס.

חיפוש אחר שירותים דחופים ואנו נתקלים בחברה שעוסקים במכירת חרקי ענק תוקפניים.

עצירה נוספת בכפר אמיתי של שבט האקה. אנחנו נכנסים לכפר רגיל ופוגשים את הכומר שלהם, שמתלהב על היותנו מישראל. הוא מספר על חלומו הגדול לבקר פעם בירושלים, ומתחיל לספר על הכפר שלו. העשירים יותר גרים קרוב לכביש וככל שמתרחקים אלו העניים יותר. מראה לנו ספר בשפת האקה... אחרי מבוכה ראשונית ואחרי שהבנות מתחילות לחלק בלונים לילדי השבט, השמחה של כולם רבה. הכומר מראה לנו את בית הספר, שולח את אישתו להביא שתיה חריפה ומראה לנו את הכנסייה. מעניין מאוד.
עוברים עם המכונית עוד בכפר של שבט הליסו. רואים שזה כבר שבט עשיר יותר, בתי ם בנויים... אבל כבר מאוחר יותר וכולם בבתים.
מגיעים לטאטון בחשיכה מוחלטת. למרות החושך מבחינים שאנו על שפת נהר המקונג, ויפה מאוד מסביב. ארוחת ערב במרפסת המלון. אוכלים עוד מאכלים מקומיים, מרק, סלט ירקות מוקפצים עם קשיו, ואורז כמו תמיד.