22/09/2012 מטאטון לצ'אנג מאי

ארוחת בוקר נעימה במרפסת על שפת נהר הקוק. עוד סיבוב של אור אצל החיות ואנו כבר בנסיעה. מגיעים במעלה ההר למקדש של טאטון והבודהה ההגדול הצופה על כל העמק והנהר. מלמעלה ראינו גם את החדרים בהם ישנו בלילה. נוף מרשים ומרהיב. מקסים, מלבד מליוני חרקים שהיו עסוקים בלהזדווג תוך כדי מעוף מסביבנו. למדנו על תנוחות הבודהה המתאימות לכל יום. קנינו והדבקנו פיסות מוזהבות על הבודהה.
ירדנו מההר ונסענו לשוק המקומי. שוק שרק מקומיים מגיעים אליו. חווינו ממש את הסחורות והמאכלים המיוחדים שבו. היו שם שיפודי ביצים, ביצים ורודות שבושלו במעיינות החמים וביצים ממולאות בקליפתן המקורית, עור חזיר מטוגן ועוד מיני ירקות ומאכלים. הבנות בעיקר נדהמו משקיות הדם הקרוש המוצג למכירה. טעמנו בטטות ובננות מטוגנות, אננס, כריך במבוק (אורז שבושל בתוק במבוק-טעים מאוד) ומשקה מיוחד שעד עכשיו לא ברור מהו. הבנות קנו גם מקלות קישוט לשיער.

המשכנו למתחם בו מטע ומפעל אורז. טיילנו ליד המטע, וקבלנו הסבר על הערוגות השונות וצורת הגידול. במפעל ראינו את ערימות האורז, וכיצד מכניסים אותו למכונה ומתקבל מוץ לחוד ואורז לבן לחוד המוכנס מהמכונה ישירות לשקים.
במכלול מערות צ'אנג דאו Chiang Dao נכנסנו למערה אחת שאורכה 750 מטר, ובה נטיפים ופסלי נזיר רבים. הטענה שנזיר זה התחבא במערה וקיים קשרים עם עולם האלים. בקצה המערה פסל של גופת הנזיר ומנחות ופסלים מסביב. בחוץ ניסינו להאכיל את הדגים, אבל הם כנראה כבר לא היו רעבים. ראינו שם גם פסלים שמציינים את השנים הסיניות. צלצלנו בפעמונים למזל, והמשכנו בנסיעתנו.

האתר הבא היה המפל הלבןBuatong Waterfall כאן ירדנו במדרגות רבות לתחתית המפל ועלינו אותו בתוך המים. היה כיף ומרענן.
בחוות הסחלבים נכנסנו ראשית לתא הפרפרים. היו מעט מאוד פרפרים. ואחד ממש ענק. הסחלבים הרבים והמגוונים היו יפהיפיים.
החלטנו לנסות להגיע גם לממלכת הטיגרסים. הגענו בדיוק עם הסגירה. לא הרשו לנו להיכנס לכלובים היות והם היו כבר עירניים מדי. עמדנו על המרפסת וצפינו בהם וכיצד גורמים להם להיכנס כל אחד לכלובו. הם באמת נראו כבר עירניים מאו וממש רעבים. הם מקבלים האכלה בחמש בבוקר, כך שבערב הם נעשים כבר רעבים שוב ולכן גם עירניים. יצאנו מהמתחם של הטיגרסים, ושוב האכלנו את הדגים באגם ליד. הפעם הדגים היו רעבים וממש רבו על השגת האוכל.

היות שלא הספקנו לממש את ההמלצה של אילנה בצ'אנג ראי, עשינו זאת כעת בצ'אנג מאי. נסענו לאכול במסעדה "מוקטה". בחור באמצע השולחן שמים גחלים לוהטות עליו סיר בו מים ובאמצע מין מסננת הפוכה. לוקחים מדוכן ארוך ירקות ועלים ושמים במים כך שמתבשל שם המרק. על המסננת שמים מיני בשרים שנבחרו בדוכן והבשר מתבשל מהגחלים ואדי המרק. הכול בעשייה עצמית. הבנות נהנו מאוד, אור הכריזה שזו המסעדה הטובה ביותר שהייתה בה. היה ממש כיף וחוויה אדירה.

מיד הבנות יצאו לשוק הלילה.