24-25/9/2012 צ'אנג מאי-טרק

יוצאים לטרק של יומיים למרגלות שמורת דון אינתונון. המדריך אסף אותנו ב 10 בבוקר מהמלון. בדרך אספנו עוד 5 חברה צעירים מאוסטרליה, צרפת, הולנד ואנגליה.
אחרי נסיעה של שעה עצרנו בשוק מקומי להצטייד במזון ומים לטרק. נסיעה נוספת והגענו לרכיבה על פילים. התחלנו בהאכלת הפילים בבננות. ואז רכבנו עליהם, בקבוצה ראשונה יצאו אמא ואראל על פיל, אבא ואור על הפיל השני. רכבנו לתוך הג'ונגל. הפילון הקטן הלך ליד אימו ומדי פעם מעד קלות. כל הזמן הפיל הניף את חדקו אלינו בבקשה שניתן לו עוד ועוד בננות, וכשלא מהרנו לתת לו, נשף עלינו מחדקו. הבננות נגמרו, והפיל די רגז. הגענו לביתן ושם קנינו עוד ועוד בננות. הקבוצה רצתה להמשיך, שלמנו למהוט 20 באט, והוא היה מאוד מרוצה, והסכים לחכות לולדה ונטע שהגיעו עם הצרפתי על פיל נוסף. כל פעם אחד אחר התיישב ישירות על הפיל מקדימה. בהתחלה זה מוזר, הקרבה הישירה לפיל, במיוחד לעור המחוספס עם שערות קשות, אבל בהמשך , כשמתרגלים זה כיף אדיר. נהננו מאוד מהרכיבה.

לאחר הרכיבה הסיעו אותנו לבית כפרי. היו שם אשה ושני ילדיה שהסתכלו כל הזמן בטלוידיה. השירותים היו בחצר, שירותי בול פגיעה, בלי מים זורמים. לאחר העשייה , צריך לקחת מים מהדלי בעזרת קערה ולשפוך לשטיפה. חלקו לכל אחד מאיתנו שקית בה הייתה ארוחת הצהריים שלנו- אורז. התחלנו בהליכה בעקבות המדריך. הלכנו כמעט שעתיים, ללא הפסקה כשרוב הדרך היתה עלייה תלולה. היה חם ומאוד לח, דבר שעוד יותר הקשה על ההליכה. במיוחד היה קשה לאמא עם העליות. היא הייתה גאה מאוד בנו שהלכנו יפה בלי להתלונן. כל הדרך נטע העסיקה את אור, ושחקה איתה בפרשית וסוסה, כך שאור ממש לא הרגישה את הקושי. עברנו בשדות תירס ללא שביל. המדריך פשוט צעד קדימה, בלי לחכות ולוודא שכולם רואים את מי שלפניהם ולא הולכים לאיבוד. מדי פעם הוא היה משמיע קול ומצפה שמכך נסיק את הכיוון ונלך בעקבותיו. אחרי ההליכה הקשה הגענו לכפר של שבט האקה, היו רק 3 בתים בכפר. אור נתנה בלונים לשלושת הילדים שהיו שם, והם שמחו מאוד. נטע ניסתה להוציא שבלול עם מקל מהרגל שלה, אחרי מאמצים רבים היא קראה לאור שתעזור לה ותוצא היא את החלזון מהרגל. אור ניסתה להוציא אותו, והסתבר שהוא תקוע בתוך העור. הסתבר שזאת עלוקה שהייתה תקועה חזק ברגל של נטע, המדריך הוציא לה אותה, והרגיע אותה שזה לא מסוכן.אכלנו בננות והמשכנו ללכת. המדריך אמר שיש עוד הליכה של חצי שעה עד שנגיע לכפר שלו. ההליכה התארכה לכמעט שעה. כל הדרך איש עם חרב פילס לנו את הדרך בג'ונגל, עד שהגענו לכפר של המדריך.כשהגענו רצנו להתקלח לפני כולם, להספיק לפני החשיכה, כי לא היה במקלחת אור. המקלחת יחד עם השירותים היו בעצם חדרון עץ, בו אסלת בול קליעה. כשמסיימים לוקחים מים מגיגית ושוטפית את האסלה. המים לגיגית מגיעים מצינור תקוע בדופן. כדי להתקלח לוקחים מים מהצינור לקערה ושופכים על עצמנו. המים היו קרים מאוד, מזל שהיה עדין חם.
הלכנו קצת לטייל בכפר עד לארוחת הערב, והפעם הפתעה אורז, ובאמצע השולחן שמו תוספת אקסטרה-- אורז. אחרי הארוחה המדריך הדליק מדורה, ניגן בגיטרה והיו כאלה (הזוג האנגלי) שכיכב איתו בשירה אנגלית.
הלכנו לישון כולנו בחדר אחד גדול, על מזרנים דקים על הרצפה. לאבא אפילו מזרן לא היה, אלה רק שמיכה על הרצפה. הרכבנו כילות. היתה בדיוק כילה זוגית להורים וכילה גדולה שהספיקה לכל הבנות. כולנו, למרות החששות ישנו יחסית טוב, כנראה מהעיפות. לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לדרך. הנוף כרגיל יפה והכל ירוק מסביב. עצרנו לתצפית על הנוף, והמדריך הדגים שימוש ברוגאקה שלו. לפתע התחילה מוזיקה. הוא הסביר שבקרוב יש בחירות, ואכן ראינו פרסומים של אנשים עם מספרים. אמ המספר של האיש בו מעוניינים שמים בקלפי. כרגע ראש הכפר הוא מספר 4 ואת הבית שלו, המהודר ביותר ראינו בטיול אתמול. הוא עשיר, היות והוא איש הקשר עם השלטונות, והוא זה שדואג ומעביר את הכספים בין אנשי הכפר לשלטון. המדריך טוען שרב הכפר מעדיף את מספר 3.

המשכנו ללכת על שפת תעלת מים צרה, כשבמקומות מסוימים זה היה בגובה רב. לפתע עדר פרות, שנתקל בנו ונבהל, החל לדהור וכמעט רמס אותנו.
הגענו למפל גדול ויפהיפה. נכנסנו והשתכשכנו במים הקרירים. היה ממש כיף.
המשכנו ללכת עד למבנה עץ, שם נפרדנו מהחברה הצעירים שנשארים לעוד יום בטרק. אנו המשכנו לכפר הקארן. שם הגענו לאורגת צעיפים ותלבושות של בנות הכפר. ולדה מדדה בגדים של בת השבט לפני שהיא מתחתנת. בגד לבן ארוך וכובע לבן. קנינו צעיף יפה והמשכנו עד למסעדה בה קבלנו ארוחה מדהימה—אורז. משם לקח אותנו נהג לרפסודות. אראל לא הרגישה טוב ובחרה להישאר עם הנהג. עלינו על שתי רפסודות במבוק. מפעילי הרפסודות היו ממש נחמדים, ובכל השיט שחקנו בהשפרצות ודחיפות למים. ולדה הצליחה להפיל את המפעיל שלנו פעמיים. היה מקסים. שעה וחצי נסיעה ובחזרה במלון.

אחרי כל האורז הזה, פינקנו את עצמנו במסעדה איטלקית. היה טעים ומשביע.