מבנגקוק לאמפאווה 28/09/2012

ישבנו בלובי של תחנת הרכבת, וחיכנו שיביאו לנו את הרכב ששכרנו. יש מקום שמור נפרד מגודר לנזירים, ומקום שמור נפרד לזקנים ונכים. אם יושבים במקרה במקומות אלו, מיד מגיע שוטר לפנות מהמקום. בתשע וחצי הגיע השליח עם הרכב טויוטה קומיוטר. קבלנו הסבר על הרכב ועברנו איתו על כל הסריטות. התחלנו בנסיעה, הרכב די גדול וקשה לתמרון במיוחד בתוך בנגקוק, בפקקים. גם לGPS צריך להתרגל. לאט ובבטחה, לבסוף הצלחנו לצאת לכביש המהיר לכיוון מחוז Samut Songkhram. המטרה היתה להגיע למקדש Wat Bang Kung.
הGPS הוביל אותנו דרך שוק המטריות המתקפלות אבל היה עדיין זמן עד לרכבת אז המשכנו לכיוון המקדש. לא הצלחנו למצוא אותו ולא מצאנו אנשים שיודעים להסביר היכן המקדש, ובכלל אנשים שיודעים אנגלית הם מצרך נדיר, וגם את האנגלית שלהם, קשה מאוד להבין. חזרנו לשוק המטריות המתקפלות Talat Rom Hub, בחצי שעה שנותרה עד בוא הרכבת הבנות הספיקו למצוא ולקנות בגדים. בשעה 2:20 התמקמנו על הפסים, שהיא בעצם סימטה אחת מהשוק. הדוכנים והסככות מעליהם ממש נמצאים על הפסים. קשה להאמין שעוד 5 דקות תעבור כאן הרכבת. הרכבת קצת איחרה, ולמרות הריח מסביב כולנו חיכינו בסבלנות. לפתע, האנשים קיפלו במהירות את הסככות, הניעו את הדוכנים אחורה על מסילות שהיו שם. הפסים התפנו, וכמה שניות אחר כך חלפה שם הרכבת. שניות לאחר שעברה, כל השוק חזר לקדמותו. מחזה מדהים.

המשכנו בנסיעה לאמפאווה Amphawa , מצאנו מלון קצת יקר אבל ממש על הנהר. התארגנו והלכנו לטייל בשוק הצף. השוק הצף עצמו היה ממש קטן, כנראה בגלל שזו לא העונה, ולפני כן היה גשם. אבל מסביב היה שוק רגיל פעיל מאוד. ב7:00 בערב יצאנו לשיט לראות את הגחליליות. בשיט התקרבנו לעצים על הגדה, ומכל עבר נצצו אורות מהבהבים.