17/4 טיטזה-ערוץ ראוונה, אגם שלוכזה, סנקט בלסיאן

התחלנו במסלול קליל וכיפי לא רחוק מהצימר, פחות מ 10 דקות נסיעה. בדיוק שהגענו לחנייה של תחילת המסלול, במלון הופגוט שטרנן, השעה הייתה 10 ושעון הקוקייה הגדול החל לצלצל, ובובות בלבוש מסורתי יוצאות בריקוד למרפסת השעון, נחמד מאוד.
התחלנו לפסוע לעבר ערוץ ראוונה Ravennaschlucht, עוברים ליד מנסרת עץ עתיקה, ואז מתחת לגשר עצום ומרשים בעל 9 קשתות ענקיות בגובה 37 מטרים. במלחמת העולם השנייה ניסו מפציצי בעלות הברית לפוצץ את הגשר, אך לא הצליחו. הגרמנים הגנו על הגשר בעזרת כדורים פורחים. דווקא לקראת סוף המלחמה, הגרמנים פוצצו את הגשר, וכוחות הכיבוש הצרפתיים בנו אותו מחדש, תוך שימוש באסירים גרמניים לצורך הבנייה.
המסלול היה לאורך הנחל הזורם, כשעוברים מעל גשרים, מדרגות עץ ושבילים תלויים מעל מפלונים בגבהים שונים. הגענו עד לטחנת הקמח המונעת במים וחזרנו.

מכאן נסענו לאגם שלוכזה Schluchsee. זהו אגם מלאכותי גדול שנוצר כתוצאה מסכר שנבנה על הנהר שווארצה. נראה שהאגם לא היה במיטבו מפאת מיעוט יחסי של מים.
סיירנו קצת לאורכו ונסענו לסכר המרשים. שם ליד האגם שכרנו אופניים לחמשתנו. רכבנו מסביב לאגם, עצרנו מדי פעם להתחממות בשמש, צפייה בנוף ומנוחת שרירי העכוז הכואבים. בסה"כ נסענו מסביב לאגם 18 ק"מ מהנים ומוצלחים. גלידה בסיום המסלול לרוכבות המוצלחות.

נסיעה קצרה לסנקט בלסיאן Sankt Blasien . שם נכנסנו לקתדרלה הגדולה והמרשימה. יש לה כיפה ענקית במרכז וכשנכנסים יש אכסדרת עמודי שיש גדולים ומרשימים סביב מבנה עגול בעל כיפה שכולו לבן. ציור תקרה וחלונות מעוצבים סביב.
עוגב ענק מקדימה, שמענו מספר צלילים ממנו שהרשימו מאוד עם האקוסטיקה של המבנה חיכינו, אבל נגינה ממש לא התחילה. זהו סיימנו ומחר אנו עוברים לחבל אלזס שבצרפת.