21/4 מקולמר לשטרסבורג

מארגנים את כל הציוד, נפרדים מהצימר המקסים, ויוצאים לדרך.

התחלנו בנסיעה לכיוון הגראנד בלון, אולם מזג האויר קריר עם גשם קל והראות ממש גרועה, אז החלטנו לוותר לשנות את כיוון הנסיעה צפונה יותר ונסענו לעבר האגמים.
הנסיעה מתפתלת בהתחלה בין הכרמים ואחר מטפסת ביער מקסים על רכסי הרי הווז'. בדרך עברנו עיירות שונות, הגי.פי.אס קצת התבלבל והכניס אותנו לדרכים פנימיות בין הבתים, מה שהיה יפה בפני עצמו.
בעזרת המקומיים, עלינו חזרה לדרך הנכונה, לכביש D61, בשלט ענק פנינו לתחנת הרכבל הגדולה שמושבתת כעת, המשכנו עוד קצת והגענו ממש עד לאגם הירוק Vert Lac. כמעט ולא היו אנשים במקום.
באגם פגשנו אמא וילד, שעשו את המסלול ברגל מהכביש למטה, וכבר הרבה זמן שהאב עם תינוק בוכה במכונית מנסה למצוא אותם ולא מצליח. מצאנו בגי. פי. אס. את קואורדינאטות המקום ומסרנו להם.
בינתיים התלבשנו במעילי הניילון הידועים מהטיולים הקודמים, שוב היינו משפחת שקיות הזבל ויצאנו להקיף את האגם. המסלול ממש יפה, הגשם הקליל רק הוסיף לאווירה. הלכנו בין העצים הענקיים, האגם לימיננו ומדי פעם לשמאלנו מפלונים קטנים של מים הזורמים לאגם. היה כל כך יפה, כשסיימנו, אור שבדרך גם הרימה כמה חשופיות, רצתה לצאת לסיבוב נוסף.

המשכנו בנסיעה, ולמטה על הכביש שוב פגשנו את האם עם הילד, שירדו לכביש בטרמפ, ממש כבר אובדי עצות. הפעם לאחר שנתנו שוב את קואורדינאטות המיקום לקח לאב מספר דקות והוא הגיע לשמחת כולם.
המשכנו בדרך היפה, לאורכה יוצאים מסלולי טיול שויתרנו הפעם לאור מזג האוויר הקריר והגשום. נסענו שוב ממש עד לאגם הלבן Blanc Lac. החלטנו שוב לוותר על מסלול רגלי המחבר את האגם הזה עם האגם השחור, התרשמנו מהאגם ונסענו לאגם השחור Noir Lac שם ראינו את יציאת המים מהתעלה שמובילה מים מהאגם הלבן לשחור לצורך יצירת חשמל, וההסברים על כך. מכאן ירדנו חזרה לעמק לריבווילה Ribeauville למתחם השוקולד של דניאל סטופל אבל היה סגור כנראה בגלל החג.

המשכנו ישירות לשטרסבורג למלון Cape Europe שהיה מאכזב לאחר הצימרים המדהימים בהם שהיינו עד כה. אצלנו ריח לא נעים במקלחת, שבגודלה מתאימה יותר לקראוון מאשר למלון, הראה שלא ממש ניקו את החדרים בכלל ואת הכלים במטבח בפרט, אי אפשר להחשיך לגמרי אצל הבנות, המקלחון שלהן לא תקין.... אולם המיקום מצוין.
יצאנו עד קצה הרחוב הישר לראות את כל היהודים יוצאים מבית הכנסת לאחר סיום חג הפסח. ומשם כמה דקות הליכה ואנו בקתדרלת הגבירה Cathedrale Notre Dame de Strasbourg. מבנה עצום הבולט למרחקים, המגדל בגובה 142 מטרים וכל המתחם עוצמתי ומדהים בלילה. מצאנו מסעדה המשלבת אוכל מקומי ואיטלקי להנאת כולם. ולסיום, לאחר שולדה חיפשה וחיפשה כל הטיול את העוגה המדוברת, קינחנו דווקא כאן בשטרסבורג הצרפתית בעוגת היער השחור.