9/4 באדן באדן

כמו שתכננו, בעקבות היום העמוס אתמול, קמנו יחסית מאוחר. השארנו את ולדה ונטע ישנות וקפצנו לסופר השכונתי. אף אחד שם לא ידע אנגלית ושוב נעזרנו רבות בשפת הידיים והסימנים.
חזרנו, וולדה ונטע הכינו לנו ארוחת בוקר מכל טוב הסופר, חביתות עם תוספות וסלט גדול וטעים.
נסענו להר מרקור Merkur שגובהו 660 מטר. החלטנו לעלות להר ברגל בדרך יפהפייה, מוקפים בהרי היער. עליה תלולה של 4.2 ק"מ. היינו כמעט היחידים על השביל, המעטים שפגשנו עשו את המסלול בכיוון מטה. מדי פעם היו אזורים ממש מתאימים לפיקניק, משטחי דשא ושמש חביבה למעלה. באחד מהם ראינו צמד אנשים יושבים על כסאות נוח אדומים חמודים, והתפלאנו לפשר סחיבת הכיסאות עד לכאן. בצד עמדה בקתה חמודה וקטנה, הלכנו לראות אותה ובפנים הפתעה מדהימה, כסאות נוח אדומים חופשי לכל דורש. אחרי מאמץ לא קטן הגענו לפסגה לתצפית מרהיבה על כל העמק. הנוף היה משגע ביופיו, ולידנו קפצו אנשים במצנחי רחיפה. ישבנו בתצפית לפיקניק קליל שהוכן מבעוד מועד ע"י נטע.
המשכנו עוד עלייה קצרה, ועלינו במעלית לראש מגדל התצפית, הראות הייתה טובה וניתן היה לראות את הנוף המרהיב ב360 מעלות למרחקים מלמעלה. ירדנו חזרה למטה בפוניקולר, הארוך והתלול ביותר ביער השחור. כמובן למטה בקיוסק מוגשת גלידה לכל המתאמצות.

נסענו חזרה לבאדן באדן, מרחק של 7 דקות נסיעה. מצאנו חניה שבעקרון של מלון אבל גם ציבורית. רב מקומות החניה בה היו קטנים מלהכיל את הרכב שלנו, המקומות המרווחים יותר היה רשום שהם מיועדים לאנשים מסויימים, אך לא ידענו לתרגם למי. כמה סיבובים עד שהגיע רכב נוסף, שאלנו לפשר המקומות היותר מרווחים והוא ענה שהם מיועדים לנשים בלבד!! מיד הוחלט שהם בדיוק בשבילנו, הרי אנו רב של 4 נשים על גבר אחד וחנינו בנינוחות בחניה כזו.
יצאנו בדיוק לארמון Kurhaus מבנה מפואר מעוטר בדמויות של גריפונים (חיה מיתולוגית בעלת גוף אריה, ראש עיט, אוזני חמור ורגלים קדמיות של נשר, לנקבה גם כנפי נשר). הגינה יפהיפיה עם משטחי פרחים רובם צבעונים בצבעים יפהפיים. נכנסנו לארמון שהוא היום קזינו. השומר בפנים הסתכל בנו ארוכות, חייך ואמר שאם אנו רוצים להיכנס אנו צריכים להגיע רק בבוקר ובלבוש רשמי.

התקדמנו לכיוון שדירת Lichtentaler Allee נכנסנו עוד לחנות צילום וקנינו מטען שמתאים לכל סוגי הסוללות כולל סוללת המצלמה ששכחנו בארץ, כמובן גלידה לכולם והמשכנו. כל האזור מקסים ביופיו והבנות מתרגשות איך אפשר לגור בגן עדן שכזה. הכול יפה ורגוע. וזה כמובן מעיר מחדש, כמו בכל טיול חו"ל איזה בית כדאי לרכוש כאן. טיילנו קצת בשדרה שהיא מין טיילת לאורך הנהר.
השעה כבר שש, קפצנו עוד לראות את הקתדראלה שנטע ראתה מרחוק ומיהרנו לדירה להתארגנות מהירה ומיד למרחצאות Caracalla Therme . באדן באדן היא עיירת מרפא ידועה בגרמניה, באדן בגרמנית פירושו אמבטיה.
הקיסר הרומי קראקאלה, היה הראשון לגלות מה מסוגלים מי המעיינות התרמיים לעשות לכאבי המפרקים שלו, כשהתנחל בה עם לגיונותיו במאה הראשונה. אז גם אנחנו ניסינו ואין ספק, זה היה סיום מדהים ליום זה. בריכות גדולות, חלקן מקורות וחלקן פתוחות, בטמפרטורות מים שונות, מבריכה קפואה עד בריכה בה המים חמים מאוד. בבריכות מערבולות, מפלים של זרמים חזקים לעיסוי הגב, זרמים תת מימיים בעוצמות שונות, בריכות ג'קוזי מהנות ומתחם סאונות בעירום. נהנינו מאוד לעבור מבריכה לבריכה, ליהנות מהזרמים ולעשות תחרויות משפחתיות בהליכה נגד הזרם בבריכת המערבולת, דבר שלא היה קל בכלל, והצריך פיתוח מיומנויות שונות של הליכה. הגרמנים סביב לא כל כך הבינו את פשר העניין אבל אנחנו נהנינו מאוד.

יצאנו אחרי שעתיים מהנות מאוד – לפי הכרטיסים שרכשנו. ארוחת ערב כיפית של שניצלים ופסטה ברוטב עגבניות ולישון.