10/4 מבאדן באדן לטיטיזה

התחלנו בנסיעה דרומה על ה Schwarzwald Hochstrasse כביש B500, האוטוסטראדה היפה של היער השחור. דרך מדהימה ביופיה, עצי היער מסביב ומדי פעם תצפיות לעבר העמק. עצירה ראשונה קצת טעינו, וזוג נחמד באנגלית רצוצה עזר להבין שצריך לחזור, והמקום הוא בעצם פחות מחמש דקות נסיעה מבאדן באדן, על הכביש. שלט קטן מכוון למסלול למפלי Geroldsauer. הליכה של 1.4 ק"מ בתוך היער לאורך הנהר, אנחנו, ובמרחק מה, זוג יפני צעיר שמדי פעם חדר לתמונות של נטע, לאכזבתה. הלכנו עד למפלים נחמדים ושם כמובן עצירה לאוכל, הפעם הפתעה, תותים ותפוחים טעימים.
משם נסענו לאגם המומלזה Mummelsee. אגם קטן שנמצע בשקע גיאולוגי שנותר עוד מעידן הקרח, כשהאזור היה מכוסה בקרחונים. מומלזה בגרמנית פירושו נימפות. לפי האגדה, האגם התמלא ע"י נימפות שיוצאות בלילה למסיבה עד לשעה 1:00 לפנות בוקר, אז מלך האגם הקשוח מצווה עליהן לחזור.
המקום הזה כבר ממש ממוסחר, לידו מלון גדול והרבה חנויות. עוד לפני שהבטנו באגם זיהינו את המאפייה שליד, ומיד נרכשו שתי כיכרות לחם אחת רגילה ואחת עם בצל, ממרח פסטו ובתוספת גבינות מקודם פנינו למצוא פינה נחמדה מסביב לאגם לארוחה טובה. בחנויות היה גם אזור שלם לשעוני הקוקייה המפורסמים של היער השחור, כבר מעכשיו עוררו בחבורה שלנו תהייה על מה הרעש הגדול. מהר מאוד הבנו שאת דרך השעונים לא נעשה כאן. כן יצר עניין אזור בובות המכשפה, מלא מכשפות בגדלים שונים מחכות שיקנו אותם, אבל אנחנו לא זקוקים למכשפות בבית.
בנוסף בדקנו וחבשנו גם את הכובע המסורתי המפורסם כאן עם שלושת הפומפונים ה Bollenhut. הנשים שחובשות את הכבעים עם הפומפונים האדומים, הן לא נשואות, והנשים הנשואות לובשות את אותו הכובע עם פומפונים שחורים.

המשכנו בנסיעה על הכביש הנופי המדהים עד לפראודנשטאט Freudenstadt, שם הלכנו לראות את הכיכר הנחשבת כגדולה בגרמניה ובה 50 מזרקות. המזרקות לא עבדו, מתחילות לעבוד במאי, הכיכר נחמדה ובאמת גדולה. אור ניצלה את מתקני המשחקים המיוחדים שם והמשכנו עד לטיטזה, עד הצימר שלנו לתשעת הימים הבאים. צימר גדול ומאובזר, המשפחה הנחמדה גרה בקומה הראשונה ואנו מעליהם.