11/4 וולפאך, גוטאך, טריברג

התחלנו בביקור במפלי טריברג Triberg Wasserfalle, הצטיידנו בשקיות בוטנים להאכיל את הסנאים הרבים שנפגוש, והלכנו במסלול. מסלול קליל, שמוביל אל המפלים היפים. הגרמנים כהרגלם, מסדרים שבילים נוחים מאוד וכמובן ספסלים במקומות הנכונים עם מבט אל המפלים. היה יפה מאוד, מפלי הנהר Gutach נשפכים מגובה של 163 מטר בשבעה מדרגות חדים אל תחתית העמק. הסנאים לא הגיעו, לא נורא הבוטנים היו טעימים.
המשכנו אל מוזיאון ומפעל הזכוכית בוולפאך Dorotheenhutte תצוגה מדהימה של מגוון מוצרי ודברי אומנות מזכוכית. חלק שלם של המוזיאון מוקדש לקישוטי חג המולד, תצוגה מרשימה עם אווירה מיוחדת. אזור עם מראות בעלות אפקטים שונים ומצחיקים. נכנסנו להדגמות מעניינות של יצירת פסלי ברבור מזכוכית ואגרטלי זכוכית מעניינים. כמו כן ראינו תצוגת התפתחות ייצור דברי זכוכית מהעבר ועד היום ואפילו עד העתיד הקרוב. ראינו סרט מרתק של השימוש בזכוכית בעתיד, איך יראה יום בחיינו עם מוצרי העתיד, כשכמובן בכולם משולבת מערכת ממוחשבת מפותחת ששולטת על כל דבר.

לאחר מכן נסענו לעבר המגלשות בגוטך כשבדרך ראינו נחל, סטינו לעברו והתיישבנו על גדת הנחל לפיקניק צהרים מהנה. משם 4 דקות נסיעה ואנו במגלשות Rodelbahn Gutach . כיף אמיתי אחרי פעם ראשונה הילדות המשיכו לעוד מספר פעמים ביחד ולחוד.
בפארק כל החושים Park mit allen Sinnen, הולכים יחפים ומתנסים בהליכה בשבילים עם מצעים שונים, מתנסים בתחנות העובדות על כל החושים. אור הובילה לכל אורך הדרך בקלילות, כשהאחרים, עם הרגליים הרגישות קיטרו קלות, במיוחד בעקבות הקוצים שנתקעו להם בכפות הרגליים.
היות שהכל הולך חלק, אין כמעט אנשים ולכן אין תורים בשום מקום, עדיין היה מוקדם והחלטנו להיכנס גם למוזיאון הפתוח Vogtsbauernhof Gutach. זוהי תצוגה של מעין כפר אמיתי לפני כ400 שנה. בתי חווה, בתי מלאכה וטחנות קמח ביער השחור, שבהם ניתן לחוות כיצד חיו, עבדו ולמדו כאן. היה נחמד.

עכשיו כבר חזרנו לצימר לארוחת שישי ומיד קפצנו לשכנים שלנו... לפארק המים באדפארדיס Badeparadies Schwarzwald . בפארק המקורה בריכת גלים ומגלשות בכל הצבעים בכל מיני רמות אקסטרים המתאימים מילדים קטנים ועד למגלשות מפותלות ותלולות מאוד לגדולים והרפתקנים. נכנסנו לשעה וחצי חינם עם הכרטיס האדום ונהנינו מכל רגע. הבנות עדין לא גמרו לנסות את כל המגלשות, ההמשך כנראה יגיע בהמשך.