12/4 פרייברג, שאואינסלד, טיטזי

נסיעה קצרה דרך עמק הגיהנום The Hollental, עמק צר עם צוקים משני עבריו. המעבר ממש צר והטענה שהמעבר פעם לפני סלילת הכביש, היה מסוכן בגלל פעולות שודדים. כעת זה רק כביש יפה עם מבט אל העמק. הנקודה הצרה ביותר בעמק נקראת Hirschsprung הצבי המקפץ, בראש הצוק יש אנדרטה בצורת צבי שהאגדה אומרת שהיה החזק מכל הצבאים, והוא ניצל מהצייד שרצה לצוד אותו ע"י קפיצה מגדה לגדה מעל הקניון. הצייד נפל ומת.

היום שבת ואנחנו בדרכינו לפרייבורג Freiburg בירת היער. כרגיל בדרך אנו מדברים ומספרים על היעד הבא, והבנות קוראות בספר על הקולבו הענק Karstadt ומיד מבקשות לעבור בו. הבקשה נרשמת..... וכשאנו נכנסים לחניה שהגי.פי.אס מוביל אותנו אליה.. מגלים שאנו בדיוק בחניה של הכולבו הנ"ל. כדי להתקדם מבטיחים לסיים את הביקור בעיר בכולבו.
הליכה קצרה ואנו כבר בכיכר המונסטר, מתפעמים מהקתדרלה הגותית Munster Unserer LeibenFrau קתדרלה עתיקה וגדולה מאוד, שהוקמה משנת 1120 לספירה ועד שנת 1513. במיוחד מרשים המגדל הגבוה בחזית הקתדרלה שמתנשא לגובה 116 מטר.
בכיכר אנו מסתובבים בהנאה בין דוכני שוק השבת, שוק צבעוני ומלא בדוכני פירות וירקות, פרחים, נקניקים, גבינות, מזכרות ועוד. אוכלים תותים וכמובן את הנקנקיות המפורסמות האופייניות ליער השחור, והנקראות Bratwurst. נקניקיות שנצלו על האש בלחמניה עם בצל מטוגן.
רצינו להיכנס לקתדראלה אך פרסום שהיה תלוי בכניסה הודיע על כך שהקתדרלה תיפתח ב 13:30, לפיכך המשכנו לטייל בעיר. אור, שרכשנו לה סירת עץ, התלהבה מתעלות המים שלאורך הרחובות, והשיטה בהם את הסירה בהנאה. שימוש טוב לתעלות שנוצרו לצורך שמירה על בתי העיר מפני התפשטות שריפות. המשכנו לטייל, מפענחים את הציור שלפני כל חנות המראה מה מכרו שם פעם, מספריים לחייט, פרח לחנות פרחים, דג, סכין....
חזרנו לכלבו לקומה רביעית, שם אכלנו ב"מסעדת בר", בה כל אחד בוחר את מה שהוא מעדיף לאכול, ולאחר קצת קניות בכולבו כפי שהבטחנו, חזרנו לקתדרלה. שם חיכתה לנו הפתעה בצורת טקס קצת מוזר של הקהילה של פרייבורג. הטקס היה כנראה לנוכח הצלחת הנוער במשהו בלתי ידוע. הקתדרלה הייתה מלאה באנשים, הייתה שירה של כולם, שנשמעה מאוד יפה באקוסטיקה של המבנה, ולאחריה טיפוס של איש על חבל שנמשך מהתקרה הגבוהה, ממש באמצע הקתדרלה. הקתדרלה עצמה מרשימה מאוד עם גובה תקרה עצום (לשם טיפס האיש) פסלים וחלונות ויטראז' יפהיפיים בנושאים בהתאם לגילדה שתרמה את החלון.

לאחר שסיימנו בפרייברג נסענו להר שאואינסלד Schauinsland. עלינו ברכבל שהוא הארוך ביותר בגרמניה, 3.6 ק"מ אורכו. משך הנסיעה ברכבל הינו כ-20 דקות לכל כיוון. הנוף כמובן מקסים מלמעלה והיות שכבר לא נותר הרבה זמן עד לסגירת הרכבל עשינו מסלול קצרצר למעלה וירדנו.
חזרנו דרך עמק הגיהנום כביש 31 והפעם עצרנו לצלם את הצבי המקפץ והנוף מסביב.

הגענו לצימר והיות שאנו במרחק הליכה מאגם טיטזי Titisee ועדין לא בקרנו בו הלכנו לסיבובון קטן. אגם נחמד, הכול מסביב כבר סגור. נכנסנו לבית קפה שהיה עדין פתוח, עוגת היער השחור שבתצוגה ממש לא גירתה אז בחרנו בעוגת תפוחי עץ ועוגת גבינה שהייתה ממש טובה.